/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hvorfor vises indhold forkert
Fra : anetteogjesper
Vist : 538 gange
10 point
Dato : 10-08-05 17:06

Vi har denne side: http://www.assensskovpavillon.dk/
og har nu fundet ud af den ikke vises ordenligt nogen steder, se her: http://xxxxx.dk/skov/skov.doc

Hvad er der galt, hvorfor gør den det?

mvh
Anette
www.xxxxx.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-08-05 18:05

Jeg går ud fra det er menuen der menes, hvis det er det ser det ud som om, at browseren ikke er sat til at se javaapplets.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-08-05 18:31

Java applets er af sikkerhedsårsager slået fra hos nogle, eller er aldrig blevet slået til. Hvis ikke brugeren tillader appletsafvikling, kan man menuen ikke komme ind.

For at aktivere applets skal man gå i Funktioner >Internetindstillinger >Vælg fanebladet sikkerhed >marker her "Internet" og gå ned og tryk på "Brugerdefineret niveau" Rul ned til "Scripting af Java-applet" og tryk på "Aktiver".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-08-05 18:34

Hvad er forkert?

..altså bortset fra endnu et site der ikke overholder standarden, som anbefalet af w3.org ?

Citat
No DOCTYPE found! Attempting validation with HTML 4.01 Transitional

Du har ingen !DOCTYPE erklæring og derfor sættes browseren i non compliance mode : http://www.htmlhelp.com/tools/validator/doctype.html

..og :

Citat
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Error Line 1 column 0: no document type declaration; implying "<!DOCTYPE HTML SYSTEM>".
<html>
The checked page did not contain a document type ("DOCTYPE") declaration. The Validator has tried to validate with a fallback DTD, but this is quite likely to be incorrect and will generate a large number of incorrect error messages. It is highly recommended that you insert the proper DOCTYPE declaration in your document -- instructions for doing this are given above -- and it is necessary to have this declaration before the page can be declared to be valid.

&#9993;

Error Line 10 column 23: there is no attribute "FRAMESPACING".
<frameset framespacing="0" border="0" rows="120,*" frameborder="0">
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

&#9993;

Error Line 10 column 34: there is no attribute "BORDER".
<frameset framespacing="0" border="0" rows="120,*" frameborder="0">
&#9993;

Error Line 10 column 43: there is no attribute "ROWS".
<frameset framespacing="0" border="0" rows="120,*" frameborder="0">
&#9993; Hvor

Error Line 10 column 63: there is no attribute "FRAMEBORDER".
... framespacing="0" border="0" rows="120,*" frameborder="0">
&#9993;

Error Line 10 column 66: element "FRAMESET" undefined.
...spacing="0" border="0" rows="120,*" frameborder="0">
You have used the element named above in your document, but the document type you are using does not define an element of that name. This error is often caused by:

incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Frameset" document type to get the "<frameset>" element),
by using vendor proprietary extensions such as "<spacer>" or "<marquee>" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).
by using upper-case tags in XHTML (in XHTML attributes and elements must be all lower-case.

&#9993;

Error Line 11 column 14: there is no attribute "NAME".
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Undersider/
&#9993;

Error Line 11 column 33: there is no attribute "SCROLLING".
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Undersider/
&#9993;

Error Line 11 column 47: "NORESIZE" is not a member of a group specified for any attribute.
...ame="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Undersider/Banner.
&#9993;

Error Line 11 column 54: there is no attribute "TARGET".
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Undersider/Banner.htm">
&#9993;

Error Line 11 column 68: there is no attribute "SRC".
...er" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Undersider/Banner.htm">
&#9993;

Error Line 11 column 91: element "FRAME" undefined.
..."indhold" src="Undersider/Banner.htm">
&#9993;

Error Line 12 column 17: there is no attribute "COLS".
<frameset cols="116,*">
&#9993;

Error Line 12 column 24: element "FRAMESET" undefined.
<frameset cols="116,*">
&#9993;

Error Line 13 column 71: element "FRAME" undefined.
... target="hovedramme" src="Undersider/Side.htm">
&#9993;

Error Line 14 column 86: element "FRAME" undefined.
....htm" scrolling="auto" target="_self">
&#9993;

Error Line 17 column 7: document type does not allow element "BODY" here.
<body>
The element named above was found in a context where it is not allowed. This could mean that you have incorrectly nested elements -- such as a "style" element in the "body" section instead of inside "head" -- or two elements that overlap (which is not allowed).

One common cause for this error is the use of XHTML syntax in HTML documents. Due to HTML's rules of implicitly closed elements, this error can create cascading effects. For instance, using XHTML's "self-closing" tags for "meta" and "link" in the "head" section of a HTML document may cause the parser to infer the end of the "head" section and the beginning of the "body" section (where "link" and "meta" are not allowed; hence the reported error).

&#9993;

Error Line 25 column 6: end tag for "HTML" which is not finished.
</html>
Most likely, You nested tags and closed them in the wrong order. For example <p><em>...</p> is not acceptable, as <em> must be closed before <p>. Acceptable nesting is: <p><em>...</em></p>

Another possibility is that you used an element which requires a child element that you did not include. Hence the parent element is "not finished", not complete. For instance, <head> generally requires a <title>, lists (ul, ol, dl) require list items (li, or dt, dd), and so on.

Hvorfor?

Citat
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

Frontpage kan da ikke bruges til at lave hjemmesider !

Skal du endelig bruge en WYSIWYG editor i stedet for at lære at kode HTML og CSS ?

Så er der ingen vej uden om : http://www.realmacsoftware.com/

...men endnu bedre ....læs lidt hér : http://www.w3schools.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-05 20:06

Der er ikke nogen rulletekst her i min IE 5

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 10-08-05 20:56

Nu skal I høre hvorfor :

Koden :

Kode
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="80" height="16">
<param name="text" value="Forsiden">
<param name="font" value="Dialog">
<param name="fontsize" value="10">
<param name="url" valuetype="ref" value="Main.htm">
<param name="target" value="hovedramme">
<param name="effect" value="lightGlow">
<param name="hovercolor" value="#C0C0C0">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="color" value="#000000">
<param name="fontstyle" value="bold">
</applet>

(..dit første menupunkt ..og gælder også de efterfølgende...)

..henviser til en applet (Java *.class fil ..der er nedarvet ogimporteret fra java.applet.*). Imidlertid understøtter Microsoft ikke længere Java Virtual Machine (JVM) efter de tabte en sag til Sun Microsystems.

<applet> .. </applet> markøren er 'forældet' = deprecated i HTML 4.01 : http://www.w3schools.com/tags/tag_applet.asp

..og man bør i stedet bruge <object> ... </object> markøren : http://www.w3schools.com/tags/tag_object.asp

Imidlertid kan JVM hentes bl.a. via denne side : http://www.znn.dk/ (..menu pkt.4)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 11-08-05 21:14

Anette og Jesper

Det ser udsom om at billederne ligger forkert placeret.

Jeg vil (endnu) engang anbefale jer at lære noget hjemmeside progremmering, kan varmt anbefalde kandu og www.webcafe.dk .

okay eneligt ikke noget svar ... Og eneligt ikke kritik af i spørger på kandu (Kunne godt lyde sådan når man fluks prakke jer på at lære noget om tingene), men som Molykyle siger kan i ikke bruge FP til at "programmere" i. Da i ikke har styr på jeres kode...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 11-08-05 23:06

Nu er det sådan at det ikke er os der har opbygget den, men skal bare administrere den, så ....

mvh
Anette
www.xxxxx.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-05 08:39

Jamen, så fortsæt I bare med at bruge Frontpage

..men som sagt er problemet med nogen ikke kan se siden korrekt, at der ikke er installeret JVM. Det kan I ikke umiddelbart gøre noget ved, men i kan oplyse brugeren om problemet hvis det skulle være tilfældet. Alt hvad der skrives af tekst mellem <applet> og </applet> markørerne vises på siden hvis IKKE JVM er installeret på klientens maskine. Man kan derfor med fordel tilføje teksten :

Din browser understøtter ikke Java. Installér JVM fra Sun Microsystems.

..i jeres kode. Altså :

Kode
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="80" height="16">
<param name="text" value="Forsiden">
<param name="font" value="Dialog">
<param name="fontsize" value="10">
<param name="url" valuetype="ref" value="Main.htm">
<param name="target" value="hovedramme">
<param name="effect" value="lightGlow">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="fontstyle" value="bold">
Din browser understøtter ikke Java. Installér JVM fra Sun Microsystems.
</applet>

Hvis JVM er installeret vises teksten ikke.

Alternativt kunne man blot indsætte en anchor markør i stedet for teksten, således at der stadig kan navigeres på siden. Jf. ovenstående:

<a href="Main.htm" target="hovedramme">Forsiden</a>

Dermed bliver koden :

Kode
<applet code="fphover.class" codebase="./" width="80" height="16">
<param name="text" value="Forsiden">
<param name="font" value="Dialog">
<param name="fontsize" value="10">
<param name="url" valuetype="ref" value="Main.htm">
<param name="target" value="hovedramme">
<param name="effect" value="lightGlow">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="fontstyle" value="bold">
<a href="Main.htm" target="hovedramme">Forsiden</a>
</applet>

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 18-09-05 17:49

Tak for svaret molokyle.