/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Min datter vil på efterskole
Fra : grausen
Vist : 822 gange
200 point
Dato : 10-08-05 16:44

Min datter der lige er startet i 7. klasse har et stort ønske om at komme på efterskole efter 7 eller 8 klasse.
Jeg har nu søgt lidt på nettet og ser at priserne pr uge ligger omkring 1500 kr. Er den pris egenbetaling eller gives der tilskud af nogen art?
I givet fald er det så noget man skal søge eller hvordan?

Håber nogen kan hjælpe mig med svar på disse ting

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 210 point
Dato : 10-08-05 16:46
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-08-05 16:48
Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 10-08-05 18:18

Hej grausen.
Alt efter økonomien i familien, kan der også være mulighed for at få hjælp fra kommunen. Det skal du tale med en sagsbehandler om. Samtidig er der nogle fagforeninger, som hjælper med lommepenge. Så er du i fagforening, så prøv også at tale med dem.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-08-05 20:14

Har for 3 år siden en knægt på efterskole, da kostede opholdet i de 10 mdr. 52.000,- uden tilskud. Egen betaling 20.000,-, beregnet ud fra husstandsinkomsten 2 år tidligere.
Næste år skal min datter af sted samme sted hen og da er prisen jo nok steget betydeligt.Men det er alle pengene værd. Man sender et bar afsted og får en selvstændig "lille voksen" hjem igen

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 10-08-05 21:27

Tak for svaret creamygirl.
Også tak til jer andre for jeres svar