/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelelse
Fra : clou
Vist : 572 gange
220 point
Dato : 10-08-05 13:28

Hej derude

Så er jeg her igen og håber atter på Jeres hjælp.

HVER gang jeg tænder min computer (Windows XP), (computeren er ny en HP Pavillon), så går der ca. 1 minut, så kommer der en fejlmeddelelse: SetConfig Application - er der nogen af Jer der kan fortælle, hvorfor den kommer? Hvad kan jeg gøre? Har den fuldstændig opdateret.

På forhånd tak for svaret!

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-05 13:37

Lyder som et program der starter samtidig med windows! Står der ikke mere i fejlmeddelelsen?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-08-05 13:44

Hej Clou

Prøv at se på denne hjemmeside:
http://www.mcse.ms/archive58-2004-11-1245179.html

Det er en kendt faktum at HP (+ Acer + Fujitsu + Dell + andre) leverer en masse skrammel med gratis samme med den fysiske PC. Programmer som vedrørert tastur, CD optagelse/afspilning, DVD programmer, + andre software pakker som du aldrig får brug for.

Fejlen skyldes sikkert at din printer driver skal opdateres fordi netop HP har store problemer med deres USB printerdrivere efter en opdatering til SP2 kom.

Lars

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 10-08-05 13:53

har det nogen indvirken på om du kan bruge computeren bagefter.?

\knap

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-08-05 14:24

Geninstaller dine system CD'ere. Denne gang skal du IKKE bare vælge standard-opsætningen, men gå ind selv og afkrydse de programmer du vil have installeret. Som Lars siger, er der nogle installations-CD'ere der automatisk foreslår en hel masse mere eller mindre ubrugeligt crap. Da din PC stadig er rimeligt ny, kan du sagtens ominstallere. Hellere gøre det NU end meget senere. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-08-05 15:01

Hej Arne

Nu er jeg i den situation, at der ikke fulgte nogen cd med maskinen, det hele er preinstalleret på den, så hvad gør jeg så?

Det har ingen betydning for om jeg kan bruge maskinen bagefter, jeg trykker blot på Luk så lukker den sig, men kommer desværre igen, næste gang jeg tænder for den. Det er noget MØJ!!!

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-08-05 15:01

Hej Arne

Nu er jeg i den situation, at der ikke fulgte nogen cd med maskinen, det hele er preinstalleret på den, så hvad gør jeg så?

Det har ingen betydning for om jeg kan bruge maskinen bagefter, jeg trykker blot på Luk så lukker den sig, men kommer desværre igen, næste gang jeg tænder for den. Det er noget MØJ!!!

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-08-05 15:10

Ned i butikken med den.!!!!!!!!!! Så må de rette fejlen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-08-05 15:13

Gå til forhandleren og KRÆV dine CD'ere. Det er noget snot at de ikke er leveret sammen med maskinen. Det tyder faktisk mest på at forhandleren har lagt systemer på din PC, som han IKKE har ret til at distribuere. Ellers ved jeg ikke hvad du gør. Men der er sikkert andre Kandu'er der kan hjælpe dig med det. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-08-05 15:16

Haløjsa
Nu sidder jeg ikke lige ved min hjemmePC med win XP, men der er noget med at vælge egenskaber i denne computer, derefter vælger du administrer, så er der mulighed for at få vist en log over startprocessen, der er dato på de forskellige entrys. Når du så finder en linje med en rød cirkel med kryds i, er det tegn på en fejl, hvis du så kigger i linjen burde du kunne finde ud af hvilken proces der fejler. Derefter vælger du Start, Kør, skriver msconfig, klik på OK, kig under fanen Start, og slå evt. det program eller proces fra der fejler.
Hvis ikke du kan finde det rigtige så skriv lige igen, så skal jeg forklare mere præcist når jeg sidder ved min XP maskine.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 10-08-05 15:42

Se om du har en- SetConfig.exe
Hvis du har, sp genstart til fejlsikret tilstand og omdøb den til - SetConfig old

Genstart og se om det har hjulpet

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 10-08-05 16:56

Hp medlever ikke system gendandelses skiver mere, faktisk er det de færeste af de store pc producenter der gør.
Det er op til brugeren at selv brænde gendandelses filerne ud, da de som standart ligger på computeren indtil de er blevet brændt ud (hp har det med at slette filerne når først de er blevet brændt)

Men efter som det er en NY computer, ville jeg - som taliskoko også forslår at du kontakter din forhandler og beder dem om at rette fejlen - eller hverfald hjælper dig med at fjerne den.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 220 point
Dato : 10-08-05 17:44

Fejlen skyldes øjensynlig at du har installeret en laserjet printer, og windows også har valgt en driver til samme.

1. Åben "min Computer", Program Files/HewletPackard/HP Laserjet 1010 Series (Eller hvad den nu hedder)
2. Omdøb Setconfig filen, feks. til Xsetconfig
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-08-05 20:49

hmm
det er nutte meget du siger om din fejl
Men på diskussionen på hp's hjemmeside er løsningen kold og kontant: lokaliser setconfig.exe (med søg) og slet svinet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-08-05 21:43

nuber2 Det er jo det samme som at omdøbe filen, så bruges den ikke mere, men forskellen er at ved en omdøbning, kan man omdøbe tilbage, hvis noget går galt, det kan man ikke hvis man sletter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 10-08-05 22:26

Hej clou
Har du en hp LaserJet 1012 eller lignende?
Hvis ikke, så glem ovenstående og lav en søgning efter "setconfig.exe"
hvis du finder den, så fortæl os hvor på din computer den ligger.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 11-08-05 08:54

Tak for svaret pallebhansen.