/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Navigon kort til Mio 269
Fra : vil.du
Vist : 302 gange
120 point
Dato : 10-08-05 12:12

Hej.

Er der nogen der kender til problemer med at Mio 269 IKKE kender alle veje og stræder?
Vi befinder os lige nu i Frankrig og er stødt på dette problem flere gange.

Mio 269 har fulde vejkort (eller skulle have det) - men tilsyneladende er det kun visse vejområder i f.eks. Paris, Mio'en er bekendt med.
Vi mødte samme problem ned gennem Tyskland når vi skulle bruge hotel.

Andre der har mødt dette problem? Er det da alligevel ikke 'fulde vejkort' vi har købt i dyre domme?

Håber på fantastiske svar....hurtigt

Franske knus til alle.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 10-08-05 12:26

har du nogle adresser ? så vil jeg lige søge på min Mio168

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 10-08-05 12:32

jeg går ud fra at i har fået MioMap men jerse Mio269

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-05 12:34

Hej Mad_Nuser.

Ja, een af de adresser den ikke kan finde er følgende:

Rue Henri Barbusse, Plaisir

Dette er adressen på IKEA her i området (Versailles).

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-05 12:35

Ja, vi har Miomap, basseret på Navigon Kort.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-08-05 13:17

På min Medion basseret på Navigon - kan jeg finde adressen, dog er der ikke markering af IKEA.

Oplysninger hentet på følgende grundlag:
Kort: France
By: Plaisir
Gade: Rue Henry Barbusse
og tværvej: Avenue De Saint Germain.

Hvis du ikke kan finde gaden - kan det skyldes flere ting:
1: Enten forkert kort, hvis du kun har Major Road Europe og ikke France.
2: Forkert by valgt.
3: Forkert stavning - det er ikke altid nødvendigt, at stave det helt ud.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-05 13:36

Hej Ivan
Jeg kan ikke vælge by "Plaisir" - allerede der stopper min søgning.
Mio 269 sælges med kort over 22 lande. De er preloaded på harddisken og fylder næsten 2 GB. Derfor er jeg meget overrasket, hvis det kun er majorroads jeg har.

Har prøvet at søge info herom på mio-tech.be men de siger intet herom.

Der fulgte 3 cd'er med maskinen, men de skal kun bruges til genskabelse af harddisken.

Øv så skulle jeg bare have købt en 168 - den havde været billigere og så kunne jeg finde rundt ??? - jeg er forvirret !
Ærgeligt når man sidder i Paris og har brug for at blive guided !

Kender du til Mio 269 kort?
Mvh.
vil.du

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 130 point
Dato : 10-08-05 13:39

har du været inde i menuen og skiftet kort over til frankrig ?

"vis" / "skift kort"

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 10-08-05 13:40

det kan kun være en kort indlæst af gangen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-05 13:57

YESSSSSSSSS '
Mad_nuser - NEJ, vi havde ikke været inde og manuelt skifte kortet over til Framkrig men blot valgt 'Frankrig' og 'by' i adressesøgning - dette var ikke nok, meen NU er vi GLADE!!

TUSIND tak til jer begge to!!! Det er pragtfuldt at se at folk gider at gøre en indsats for at hjælpe andre!!
TAK til Ivan men jeg skal jo vælge en af jer til pointene og det må blive dig mad_nuser, idet du virkelig ramte hovedet på sømmet

JERES fortjeneste at vores videre tur i Frankrig nu bliver ren fornøjelse og ikke skænderier om diverse

Knus til Jer fra vil.du

Godkendelse af svar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-05 13:59

Tak for svaret Mad_Nuser.