/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Fondsmidler - legater
Fra : kirsten_merrild
Vist : 1227 gange
200 point
Dato : 10-08-05 09:38

Jeg vil starte en privat institution, hvor jeg vil stå for behandling af unge (15 - 30 årige) grønlændere "voksne børn" af alkoholokere.
Jeg ønsker hjælp til at finde ud af, hvor jeg kan henvende mig for at søge fondsmidler og legater for at starte op og drive institutionen.
Venligst Kirsten Merrild

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-08-05 09:45
Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 210 point
Dato : 10-08-05 09:48

Hej
Prøv www.legatregistret.dk
Torben

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-08-05 09:56
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-08-05 10:17

Du kan muligt også få penge fra socialministeriet. Gå ind på deres hjemmeside, så kan du finde det. Jeg mener der er noget der hedder PUF midler.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-08-05 10:19

Du kan muligt også få penge fra socialministeriet. Gå ind på deres hjemmeside, så kan du finde det. Jeg mener der er noget der hedder PUF midler.
Du kan muligvis også få tilskud fra komunen. Der er noget der hedder §115 midler. Disse penge bliver tildelt mange frivillige ældre, handicapklubber m.m.
Normalt søger der 2 gange om året. Det bliver offentliggjort i ugeavisen. Ring og spørg på kommunen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-05 14:39

Der er vist også noget, der hedder 5% puljen - også fra Socialministeriet - det er muligt, det er den samme som Hawaii7 foreslår, men måske værd at undersøge?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-05 14:39

Spændende projekt forresten

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-05 16:55

Biblioteket har også en bog, hvor der er oplyst alle de steder du har mulighed for at søge, har selv brugt den, med godt resultat

Godkendelse af svar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 15-08-05 08:34

Tak for svaret bauchmann. Genialt, for 400 kr. laver legatregisteret nu en liste over legater, der passer til mit projekt.
Venlig hilsen Kirsten

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 15-08-05 08:35

Tak for hjælpsomheden til alle
Kirsten

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 15-08-05 09:12

Hej Kirsten
Selv tak. Held og lykke med dit projekt.
Torben