/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
zonealarm blokeret for mails
Fra : jeanette18
Vist : 356 gange
50 point
Dato : 10-08-05 08:47

Efter installering af zonealarm pro på en nyformateret windows, kan jeg via mit outlook 2003, ikke længere modtage mails. På mit "gamle" system med de samme programmer havde jeg ingen problemer. Nuværende indstilling ser sådan her ud:
http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=514

Nogen der lige har et godt tip her?

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 60 point
Dato : 10-08-05 09:36

Det ser ud som om du har configureret Zonealarm korrekt.
Hvis ingen her kan hjælpe dig, er det måske en ide at logge ind hos Zonealarm og finde svaret eller stille spørgsmålet
https://securetrak.checkpoint.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=Start

Venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-08-05 11:40

Det problem løste jeg let og elegant ved at afinstallere Zonealarm, da det skete for mig. Så er det bare at finde en ny firewall på nettet, men dem er der heldigvis en del af. Det´er måske ikke den mest logiske løsning, men det virker ;)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-05 12:36

Det burde bestemt ikke være nødvendigt at skifte firewall for det... Har du åbnet for programmet i Zonealarm?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-05 12:44

Jeg kan se, at de er Zonealarm Pro du kører... så skal du da have det til at fungere... Har du tjekket i loggen, hvad der blokerer, når du forsøger at modtage mail? Hvis du kan se det, kan du også åbne for den...

Vaxen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-08-05 19:30

Jeg har nu gennemgået lokken, men mener ikke at kan se noget som skulle kunne blokere. Ej heller i outlook er der noget at komme efter. Alle indstillinger er sat til at være default og ud fra den betragtning burde der normal ikke forekomme e-mails problemer. Det var der i hvert fald ikke i min sidste konfigurering. Kopien af denne har jeg desværre ikke længere.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-08-05 19:30

lokken = loggen :)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-08-05 22:08

I loggen kan du se, hvilke programmer og ip' er der har forsøgt og blevet enten afvist eller tildelt adgang. Så hvis du laver et forsøg med at modtage e-mail og så derefter tjekker loggen, kan du måske se noget?

Nu siger du, at pc'eren er nyformateret - vil det sige, at du ikke har modtaget mails på den før du tilsluttede ZA?
Måske du lige skulle prøve at lukke for ZA og tjekke om det måske alligevel er konfigurationen i outlook, der er gået galt.

Opret eventuelt din email igen - og lav det tjek, den foreslår på siden, hvor du indskriver koder, serverer og så videre...

Vaxen

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-08-05 22:29

heysa vaxen. Ingen problemer med at modtage mails når zonealarm er DEAKTIVERET. Så snart den er AKTIVERET igen blokeres alle mails.
Ja jeg kan da begynde at benytte slavemetoden hvilket jeg fortsat håber på at kunne undgå så jeg lader spørgsmålet stå åbent endnu en tid.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-08-05 22:02

Så var der alligevel en detalje jeg havde overset. Løsningen blev at jeg ændrede zonealarms indstilling:

Gik ind under firewall og ændrede internet zone security fra at være high til kun at være medium.

I får tak for indsatsen:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 11-08-05 22:03

Tak for svaret surfsusan.