/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Runtime error i win 2000
Fra : fredag
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 10-08-05 08:20

Hej. På min pcér med win 2000 får jeg en fejlmelding hvergang jeg starter explorer 6,0 op: "Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Error Program C:\Programmer\Internet Explorer\iexplorer.exe This application has requested the runtime to terminate et in an unusual way. Please contact the application´s support team for more information."
Og så kan jeg ikke komme videre.

Hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-08-05 08:48

du skal have re-installeret din Internet explorer.

Prøv at tage din org. 2000CD og kør en re-install derfra, og så derefter hent den nyeste Explorer inden du laver noget andet - simpelt hen for at undgå at du bliver hacket/cracket, fordi den version du lægger på systemet er "gammel".

Det tager under 15 min at gøre det.

Lars

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 10-08-05 08:58

Hej Lars, pcén er købt på en auktion og desværre uden cdér. Kan jeg prøve at hente den nyeste version af explorer og kører den ind.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-08-05 09:31

Hej Fredag

Selvfølgelig kan du det - her er linket, du skal bare vælge den første IE 6.01 SP1

http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?freetext=&productID=5A8BB164-5FC3-4BE5-95BB-BA73EEED1CA6&DisplayLang=da

Lars

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-08-05 09:32
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-08-05 09:40
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-08-05 10:12

NB: fredag
Jeg går ud fra du nu har hentet din nye IE.
Siden det er en "gammel" computer, så ville jeg nok gøre følgende:
1. Hent det gratis antivirus program AVG, det kan hentes via http://www.grisoft.com/doc/40/lng/us/tpl/tpl01
du kan læse om det på http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1308
2. Hent det gratis spyware program Ad-Aware, det kan hentes via http://www.lavasoft.de/ms/danish/index.htm
3. Afbryd din netværks/internetsforbindelse.
4. Afinstaller dit gamle / eksisterende antivirus program.
5. Installer AVG og lad det scanne under installering. Du vil sikkert blive bedt om at opdatere, vent til senere.
6. Installer Ad-Aware og lav en scanning.
7. Tilslut din internet forbindelse igen.
8. Boot computeren.
9. Lad AVG opdatere og scan igen.
10. Opdater dit Win2000 via kontrolpanelet.
Så skulle du være nogenlunde sikret fremover. Du aner jo ikke hvad den "tidligere ejer" har rodet rundt med / i. Skulle det så gå helt tosset, så har jeg tidligere draget stor fordel af forummet i Spywarefri http://www.spywarefri.dk/index.htm her kan du også hente andre værktøjer + læse om vira & spyware.
Held og lykke med "kassen"
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-05 10:22

Med den fejlmeddelelse kunne det være at et andet program end IE skaber problemet så du skulle nok tjekke hvad du har kørende.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-08-05 10:22

NNBB: Som afslutning... så er det faktisk larsfrohn, som besvare dit spørgsmål + henviser til hvor du henter IE, så skyd du dine surt optjente points af efter ham... jeg har riiiigeligt
Det er stadig en god idé at gennemgå de forslag jeg giver 1-10
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-08-05 10:24

enig med BjarneD... det er også derfor, jeg foreslår at "kikke" igennem

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 10-08-05 13:31

Hej.
Indtil videre har jeg prøvet alt hvad der er foreslået, men uden held. BjarneD hvordan kan jeg tjekke hvad der ellers kan være for et program, der er kørende og skaber problemer ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-05 14:09

Det bedste vil nok være at lave en hijackthis log der viser alle aktive dele.
Du kan hente den her: http://www.arlet.dk/
Hvis du skriver til Arlet via hans hjemmeside kan du sikkert få ham til at se om der er noget der ikke skal være der, men læg loggen ind her.

..eller du kan starte småt og hente Process Explorer her: http://www.sysinternals.com/ praktisk program der viser aktive processer på samme måde som job listens processer, men med flere detaljer.

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 10-10-06 15:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål