/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gorenje glaskeramisk multikomfur K 992 R~
Fra : Myns
Vist : 3127 gange
100 point
Dato : 10-08-05 00:36

[hør]

Jeg har et Gorenje glaskeramisk komfur. Varmluften virker ikke, men den alm. ovn og kogepladerne virker. Er der nogen, der har et svar på hvad der kan være galt.

myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-05 00:42

varmelegemet til varmluft kan være i stykker.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 10-08-05 00:48

Hvordan kan man tjekket det?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-08-05 00:52

Kan du høre blæseren køre ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 10-08-05 00:54

Ja, den kører med ovnen bliver ikke varm
myns

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 10-08-05 00:56

Der bliver jeg dig svar skyldig for da jeg var ude for noget af det samme skiftede jeg bare varmelegemet og så virkede det igen. Det var ikke på et Gorenje, men de fleste har jo et separat varmelegeme til varmluft som sidder ved ventilatoren.
Man kunne måske måle modstanden med et multimeter når det er afmonteret.
Du kan også spørge ham her: http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp (han svarer somme tider her)

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 10-08-05 00:59

Er det let at skifte varmelegemet.

myns

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 10-08-05 08:09

Hvor sidder varmeelementerne.

myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-05 09:17

Mit svar til dig faldt i det store kandumørke ;-((

Det er ikke særligt svært.
På nogle modeller kommer man til blæser og varmelegeme inde fra ovnen og på andre sker det fra bagsiden. Prøv at lytte kigge efter ventilatoren til varmluft så er du på sporet og du kan se elementets udsende på mit link.
Varmelegemet er monteret i et stik og er sandsynligvis fastholdt af en skrue eller clip.
Der sidder en plade med ventilationshuller foran/bag varmeelementet.
Husk at slå strømmen fra og er du ikke til at pille så få hjælp til det.

http://www.tp-denmark.dk/shop/productlist.asp?Id=371 3/4 nede af siden bemærk forskel i watt og volt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-08-05 09:20

Hvis linket ikke virker så prøv igen da du ellers kommer til forsiden og skal finde det i menuen under komfur - varmeelementer.

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 12-08-05 02:18

[hør]

Tak for svaret BjarneD.

Du er bare så god til at give svar. www.hvidevaredele.dk hjalp mig med mit problem.

myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-05 10:02

Tak, men det var jo ikke verdens bedste svar jeg kunne give.
Godt du fik problemet løst og måske kunne du skrive hvordan så andre kunne have glæde af det.

hilsen Bjarne