/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win ME og defrag
Fra : uaagaard
Vist : 346 gange
200 point
Dato : 14-10-02 08:15

Når jeg forsøger at defragmentere når programmet til ca. 6%. Så sker der følgende:
"Indholdet af drevet er ændret. Genstarter". Om jeg så lader den køre i flere timer kommer den ikke længere. Det samme sker ved scandisk. Jeg har prøvet at geninstallere Windows uden held. Hvad skal jeg gøre?
Mit styresystem er WIN ME og jeg har Norton Antivirus.
uaagaard

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 210 point
Dato : 14-10-02 08:59

hej uaagaard.
Har du husket at slå antivirusprogrammet ? -pauseskærm fra

mvh.hardy

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 09:06

Jeg defragmenterer altid fra Fejlsikret tilstand. Så er der kun et minimum af windows aktiviteter i funktion - prøv det.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 07:58

uaagaard <uaagaard.news@kandu.dk> skrev:
>Når jeg forsøger at defragmentere
>når programmet til ca. 6%. Så sker der
>følgende:
>"Indholdet af drevet er ændret.
>Genstarter". Om jeg så lader den køre i
>flere timer kommer den ikke
>længere. Det samme sker ved
>scandisk. Jeg
>har prøvet at geninstallere Windows
>uden held. Hvad skal jeg gøre?
>Mit styresystem er WIN ME og jeg
>har Norton Antivirus.
>uaagaard
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"

Prøv at slå din antivirus fra
Mvh Torben

Kommentar
Fra : uaagaard

Dato : 14-10-02 11:35

Tak for gode svar. Problemet er løst, da jeg startede min computer op i fejlsikret tilstand. Tak til Summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 11:41

Hej uaagaard,

hvis du har Office/word installeret ka' det være funktionen fastfind der driller... joboversigten (mstask) ka' i visse tilfælde også drille...

Jeg plejer at have slået job-oversigten/sceduleren fra... det ka' du gøre på følgende måde...

tryk på Start --> tryk på kør og tast msconfig, så fremkommer der nogle Tabs/fane blade, her går du hen til den hvorpå der står "Start"
så kan du se hvilke programmer Windows starter op, jeg vil foreslå dig at slå disse 2 fra hvis du ikke bruger dem.
"planlægnings agenten" mstask.exe og "Job oversigt" taskmon.exe, jeg bruger dem aldrig... hvis du bruger denne utility, kan du også slå den fra ved at højreklikke på den nede i system tray, når du ska' køre Scandisk eller Defragmentering...

Der kan nogle gange også være nogle ”usynlige” programmer der kører, som Ctrl+alt+delete ikke viser, der er her et program til at se alle processer der kører, der hedder "Process Explorer" fra Sysinternals... (download versionen til Win9x/Me)... -->
http://www.systernals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
det er et gratis program...

nogle gange ka' det også skyldes Spyware... du ka' prøve at downloade og køre dette program... "Ad-aware 5.83"... -->
http://www.lavasoftusa.com/
du ka' her se hvor du ka' downloade det... -->
http://www.lavasoftusa.com/downloads.html
det er også et freeware program...

hvis du har et Antivirus program, ka' det også være en go' ide at slå den fra når du skal køre scandisk, jeg har ikke selv døjet med at mit AntiVirus program (Norton) har indvirket på at køre scandisk, men de fleste gange hvor jeg har døjet med dette problem har været pga. job-oversigten/sceduleren, som jeg derfor også har slået totalt fra, eller det har været nogle skjulte processer/programmer der ikke fremkom vha. at trykke på Crtl-Alt-Delete, men prøv lidt af hvert... hvis du har fastfind til at ligge i mappen... start under start --> programmer --> start, så slet den idet den også forstyrre processen...

du ka' også prøve at kigge på denne side... "Windows Me Troubleshooting Problems running ScanDisk and Defrag - Windows-Help.NET"... -->
http://www.windows-help.net/windowsMe/tip-0102.html

Problemmet kan i værste fald være bad clusters/sectors på din harddisk, på et tidpunkt kørte jeg næsten scandisk uafbrudt i Dos pga. en Harddisk med mange dårlige/kaputte sectors, hvis det er det der viser sig at være problemet, er der dømt sur r… og så håber jeg at du ka’ få byttet din harddisk.

Men umiddelbart vil jeg ikke tro at det er det der er problemet med din harddisk, jeg hælder mest til Fastfind eller MStask som er problemet...

men ellers får du nogle fejlmeddelser?
hvor stor er din harddisk og hvilket mærke er det?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 13:14

Hvis min kommentar var fyldestgørende og afhjulpet dit problem, kan du lukke spm. ved enten at acc. min kommentar som svar, eller et andet indlæg.
Ha' en god dag.
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-10-02 13:16

Hej uaagaard,

oki doki...

tillykke med det... men ka' du så også køre det fra alm. windows nu (ikke fejlsikret tilstand)?

forresten, når summer's kommentar var den der hjalp dig, ka' du acceptere den som et svar... det gør du ved at afvise det formodet svar, og efterfølgende godtage/acceptere Summer's kommentar som svar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : uaagaard

Dato : 14-10-02 14:04

Hej Strarup!

Tak for alle dine gode råd, som jeg vil prøve.
Min harddisk er på 40 GB og er af mærket IBM.
uaagaard

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 16:22

uaagaard, jeg forstår ikke rigtigt at hardy får pointene??
Du skrev >> Problemet er løst, da jeg startede min computer op i fejlsikret tilstand. Tak til Summer<<

Hvad har jeg gjort dig :(

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 16:29

Jeg kunne såmænd også have skrevet "slå det og det og det fra" som hardy gjorde. Det var for at forenkle løsningen, jeg foreslog Fejlsikret. Jeg havde jo ikke mulighed for at skrive det som svar, da hardy lynhurtigt havde lagt et formodet svar. Det er der jo desværre mange der gør, for at narre folk til at tro, at det skal være et Formodet svar man acc.

Kommentar
Fra : uaagaard

Dato : 14-10-02 17:03

Kære summer!
Jeg var meget glad for dit svar, og det må være en fejltagelse, at du ikke har fået pointene. Jeg ret ny ud i dette, så måske har jeg trykket på en forkert knap. Beklager.
uaagaard

Kommentar
Fra : summer

Dato : 14-10-02 17:39

Ja så er det jo op til hardy om han vil beholde dem.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 18-10-02 11:13

hardy, tillykke med pointene Dem har du "ærlig" fortjent???
uaagaard, tænk ikke mere på din fejl. Det kan vi alle komme til, men så plejer folk her at være flinke til at hjælpe med at rette det.
Ha' en go' dag.
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-10-02 10:59

og din systemgendanelse

--
"uaagaard" <uaagaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:G7tq9.106055$Qk5.4551707@news010.worldonline.dk...
> Når jeg forsøger at defragmentere når programmet til ca. 6%. Så sker der
> følgende:
> "Indholdet af drevet er ændret. Genstarter". Om jeg så lader den køre i
> flere timer kommer den ikke længere. Det samme sker ved scandisk. Jeg
> har prøvet at geninstallere Windows uden held. Hvad skal jeg gøre?
> Mit styresystem er WIN ME og jeg har Norton Antivirus.
> uaagaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-10-02 15:47

Luk alle programmer undtagen Explorer (Ctrl. Alt Delete) og så luk alt hvad
der kører, som nævnt undt. Expl. Luk også anti virus programmet, og start
derefter defragmentering, så lykkes det nok.

mvh
km
"hej" <k@l.dk> skrev i en meddelelse
news:3db12d01$0$1017$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> og din systemgendanelse
>
> --
> "uaagaard" <uaagaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:G7tq9.106055$Qk5.4551707@news010.worldonline.dk...
> > Når jeg forsøger at defragmentere når programmet til ca. 6%. Så sker der
> > følgende:
> > "Indholdet af drevet er ændret. Genstarter". Om jeg så lader den køre i
> > flere timer kommer den ikke længere. Det samme sker ved scandisk. Jeg
> > har prøvet at geninstallere Windows uden held. Hvad skal jeg gøre?
> > Mit styresystem er WIN ME og jeg har Norton Antivirus.
> > uaagaard
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>