/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Videoklip --> VCD/SVCD
Fra : toffer
Vist : 294 gange
100 point
Dato : 09-08-05 16:04

Jeg har en del JPEG- billeder og nogle video-klip (.MOV-format) som jeg vil konvertere til VCD el. SVCD-format.
Er der nogle gode gratis-programmer eller hvad skal jeg investere i? NERO ??
Kan man på en VCD mixe billeder og videoklip?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 09-08-05 16:29

du kan se om der er noget du kan bruge her..

http://www.dvdrip.dk/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-08-05 16:34

Hvis du vil have filmen i en god kvalitet, så skulle det jo være DVD, men hvis du ikke har en sådan brænder, så er næstbedste format og kvalitet SVCD, men det kan ikke afspilles på alle DVD-afspillere, men det kan VCD næsten altid.
Du kan bruge Windows Movie Maker til at brænde med, og redigere, og lægge billeder ind imellem eller for sig.
Men Nero er et godt program, men der er også rigtig mange andre gratis programmer
MOV-format" er et såkaldt Apple Computer QuickTime Player Ó format, og det er muligt du skal have et codec der skal installeres først.
http://www.jcvu.dk/it-medier/3Billeder/Produkt/DigiStillKam(Kr)/Videokonvert.htm
Men måske klarer det gratis program TMPGEnc konverteringen til MPEG
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 11-08-05 14:35

Her kan du finde en liste over programmer, der kan det du efterlyser. De er bedømt med antal køer i forhold til deres kvalitet. De fleste programmer kan bruges gratis i op til en måned. Derefter kan man jo skifte til et andet program.

http://www.tucows.com/downloads/Windows/AudioVideo/Video/VideoConversion/

thorkil