/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ulykkesforsikring
Fra : epidedymittis
Vist : 888 gange
100 point
Dato : 09-08-05 15:37

Hvis man, som ung, som jeg, står og mangler penge, kan det så svare sig at "bruge" lidt af sin ulykkesforsikring?

Jeg har fundet ud af, at jeg er forsikret for 615.642kr. Disse penge kan jeg få udbetalt alt efter hvilke "varige mén" jeg får via ulykker.

Jeg har kigget på et skema i mine forsikringspapirer, hvori der står, hvor stor en procentdel af de førnævnte penge jeg vil få udbeltalt. Det der giver bedst er "Tab af begge øjne eller synet på begge øjne" - dette giver 100% altså 615.642kr, - ikke dårligt. Øjnene/synet er bare lidt noget lort at miste, da det er noget jeg står og bruger i det daglige. Derfor har jeg overvejet et alternativ, som betår i: Tabet af synet på et øje, (20%) Totalt høretab på et øre (10%), og muligvis senere tab af et ben, hvis jeg virkeligt står og mangler penge.

Udover dette tænkte jeg om man ikke kunne tegne en ulykkesforsikring der dækker ekstremsport som f.eks. klatring. Jeg kunne klatre i noget tid, og så lade mig falde ned, og evt. brække en fod eller et ben.

Er der nogen der har brugbare, og delelige erfaringer med dette?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-08-05 15:39

PS. Hvis man nu påstår at man fra fødslen havde seks fingre, og så man "mister" den 6. finger i en ulykke, gælder det så?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-05 15:42

Hvis du mangler penge kan du prøve her http://www.af.dk/

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 09-08-05 15:42

Jeg tror ikke ligefrem der findes "brugbare" erfaringer med dette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-08-05 15:45

Det er måske også lidt ærgerligt, at gøre sig selv handicappet, hvis pengene ikke bliver udbetalt, fordi snyderiet bliver opdaget.. Er det værd at løbe den risiko?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-08-05 15:45

.........og så det ikke engang den 1. april

men seriøst svar:
- kan det så svare sig at "bruge" lidt af sin ulykkesforsikring? NEJ
- brugbare, og delelige erfaringer med dette? NEJ

// Toupie

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-08-05 15:55

Hvad med at sælge dig selv istedet? (forstå det som du vil)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-05 15:57

For det første ville du i stedet for en erstatning, stå med en sigtelse for svindel, såfremt der er mistanke om fingerede ulykker.

Og de fleste ulykkesforsikring har klausuler om, at de ikke dækker ekstremsport og f.eks. hvis man kommer til skade ved at køre på motorcykel m.m.

Og her og nu skal man ikke regne med at få penge.
Der går laaaaaang tid før en evt. méngrad kan fastsættes, så i det store hele, er det en rigtig dum løsning at begynde at sælge dig selv i smådele på den måde

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-08-05 16:08

Du, jeg har en ide, tab af hørelse, du kommer herud til mig, giver min knægt på 10 en STOR pose slik og nogle Pokemonkort..........og lillebror på 7 griner du så bare af.

Jeg LOVER dig, du mister MINDST 15 % af din hørelse.

Og INGEN kan opdage at det er snyd.

Vi deler i porten, har vi en aftale?

Accepteret svar
Fra : oberwelt

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-05 16:24

Du kan allerede nu ansøge om hele "puljen" da tab af hjerne da må antages at være indtruffet.

(sorry jeg kunne ikke lade være, men mener det kun i sjov

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-08-05 16:35

Sikke da et dum og idotisk spørgsmål. Du havde vel ikke forventet noget ordentlig svar på det spørgsmål.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-08-05 16:41

Nååååååå, nu ser jeg at du vil af med 100% hørelse på det ene øre.

Den klarer jeg da oz, en pocket motorcykel til ham på 10 og en ispind til 10 kr. til ham på 7, så er den i vinkel, væk er din hørelse...........100%

Jeg kan stadig nøjes med at dele i porten, naaaaaaaaah, burde rette det til skoven, fordi jeg er edderdulme LANGT væk, når du deler gaver ud til mine tyttebøvser

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-08-05 21:25

søde unger du har...

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 09-08-05 22:27

Der skulle faktisk være ret gode penge i at sælge én nyre.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 09-08-05 22:28

Nå ja, harlekin, børn er jo børn...........

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 09-08-05 22:45

Jeg har lidt delelige erfaringer:

Først solgt jeg mine tæer 1 for 1, så da jeg endelig havde lært at gå uden tæer,
solgt jeg mine underben, så da jeg lærte at gå på mine fine proteser.
solgte jeg mine fingre 1 for 1(min kone skriver dette.) Da jeg lærte at pille næse med en blyant.
Solgte jeg mine under arme. Nu til det store problem, en dag jeg var alene hjemme og min røv kløede var mine arme for korte, mine proteser stod i skabet, sulten nærmede sig, men kiksene stod i det øverste skab. damn ingen arme ikke klø ingen ben man må dø.

Hyg dig og jeg syntes da du skulle sætte en finger tilsalg på qxl.

Peter

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-05 10:09

Jeg håber at dette spørgsmål er en joke! Men hvis det ikke er, skal du måske lige have et par fakta at vide.

Erstatninger i DK er skattepligtige, så du får kun det halve udbetalt - måske mindre hvis du havner i topskatten.

En livsindkomst i DK er på ca. 7 mio.kr. Dvs. at en gennemsnitsperson skal tjene 7 mio.kr i hele sit liv for at have mad på bordet, tag over hovedet mv.

Hvis du vælger at tage dit eget syn, KAN DU IKKE SE EN DYT, og skal til at have førtidspension (ikke noget man bliver fed af) eller i skånejob.

Hvis du mangler penge, bør du istedet tage et lån i banken eller få dig et job/ekstra job.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-08-05 15:40

NEJ! Selvfølgelig havde jeg ikke forventet et seriøst svar. Mit spørgsmål er jo dybt useriøst, og hvis bliver sur over spørgsmålet bedes man holde nallerne for sig selv!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-08-05 16:30

Tak for svaret oberwelt.