/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp instal.
Fra : mnbjenden2
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 08-08-05 23:01

kan man instalere xp på en hd. på en pc og så flytte hd til en anden pc uden hd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 23:04

Ja hvis de to comp er rimelig ens.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-05 23:05

Ja det kan du godt så skal de bare opdatere drivere til den maskine den bliver sat over i. Skærm, tastatur, mus osv.

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 08-08-05 23:24

hmm har lige prøvet og skittet kunne ikke boote op

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-05 23:40

så køb en tom harddisk om monter den i pc'en... og installer på den - så virker det i hvert fald.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-05 00:19

Men er forskellen for stor på de to computere kan du komme ud for at XP skal genaktiveres hos Microsoft.

//bentjuul

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-08-05 00:49

bentjuul . måden man kan gør det på er : lav 2 partions på harddisk og så kopiere man mappen i386 på parti 2
(d:) og så installere man og så lige inden der hvor maskinen skal genboote (der hvor man skal skrive sit navn )
der tager man harddisken ud og sætter den over i den maskine den skal bruges på.

men der er mange måder at gøre det på , så svaret på dit spg er : JA

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-05 01:00

Den er meget snedig technet - det råd vil jeg gemme, tak for det.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 50 point
Dato : 09-08-05 01:24

bentjuul : ja eller man laver en ny cd som man har slipstreamet og bruger disse værktøjer der er i deploy tools
sysprep osv..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];838080

muligheder er der nok af :

Kommentar
Fra : mnbjenden2

Dato : 09-08-05 06:51

ok takker for svaret technet

Godkendelse af svar
Fra : mnbjenden2

Dato : 09-08-05 06:54

Tak for svaret technet.