/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar PC går ned i hastighed
Fra : Flash77
Vist : 736 gange
200 point
Dato : 08-08-05 22:03

Min bærbare PC går ned i hastighed når jeg tager strømmen fra og den Kører på batteri. Problemet er der tilsyneladende kun når jeg spiller på TV2 - så hakker grafikken helt vildt og der er meget ventetid på ens træk. Ligeså snart jeg sætter fast strøm til PC'en igen kører det perfekt. Hvad kan man gøre ved det? Har været inde i strømstyrring og kigge lidt, men der synes jeg ikke jeg kan finde noget der har med det at gøre...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 22:08

Det gør vist alle bærbare for at spare på strømmen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 22:10

sådan er bærbare indrettet, som Eyvind ganske rigtigt siger! Ellers ville du lynhurtig løbe tom for strøm!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 08-08-05 22:14

Ok - men er der ingen måde man kan få den til ikke at gøre det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 22:27

Har du prøvet at sætte din Strømstyringsmodel under strømstyring til Minimal Strømstyrring?

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 08-08-05 23:04

strømstyring til Minimal Strømstyrring (aktiver cool 'n' quiet for AMD CPU) så det er nok ikke løsningen
derimod MAX strøm vil forbedre dette.

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-05 00:52

Flash77> Der kan også være lidt idé i at kigge i din BIOS-indstilling. Nogle bærbare kan "justeres" derinde også...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund
PS: Der selv bruger en HP Pavillion zt3000 uden problemos...

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 12-08-05 22:33

Tak for svaret h_blunck.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 22:49

Velbekomme. Glæder mig, det kunne bruges.