/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skrivebeskyttet
Fra : Fattig
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 08-08-05 20:42

Hej

Hvorfor bliver en fil der ikke er skrivebeskyttet når den ligger på harddisken, til en skrivebeskyttet fil når den bliver kopieret over på cd-RW
Når jeg i filens egenskaber forsøger at fjerne afkrydsningen for
skrivebeskyttelse og trykker anvend, får jeg meddelelsen: "Der opstod en
fejl under forsøg på at anvende attributter på filen - Adgang nægtet: og
derefter 4 knapper med Ignorer - Ignorer alle - Forsøg igen - Annuller"

Jeg får en meddelelse der f.eks siger:
Kan ikke gemme E:\projekt 2 doc. mappen er skrivebeskyttet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-05 20:47

Du skriver, at det drejer sig om en CD-RW og jeg har aldrig undersøgt hvordan egenskaberne er på en fil på en CD-RW.

Men på en normal CD vil alle filer optræde som skrivebeskyttet og det burde også være tilfældet på en CD-RW.
Hvis/når du skriver på en CD-RW skrives der altid på et nyt område - kun når du formatterer CD-RW får du frigjort hele CD'en.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 20:50

Når du har brændt en fil over på en cd, kan du ikke rette i den, medmindre cd'en er rewriteble - altså en speciel cd, der kan slettes og rettes på.

Når du så sætter filen over på harddisken igen, skal du fjerne fluebenet i Skrivebeskyttet i Egenskaber for filen.

Håber, jeg har gjort mig forståelig!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 20:53

Man kan vel ikke skrive direkte på RW cd'en.

Rettelserne skal vel brændes over.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 20:56

kopier til cd´en - i stedet for at skrive til den

det løste problemet for mig !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 21:02

miritdk - ikke brænde?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 08-08-05 21:09

Nej du kan ikke arbejde i filer som ligger på CD/RW - men kopieres over, åbne, rette og lægge tilbage(brænde).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-08-05 21:18

Hvis du brugte et packet writing program som Nero's InCd ville du kunne bruge din CD-RW som en extra harddisk, hvor filen ikke bliver skrivebeskyttet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 21:22

Nåe ja det er jo også rigtigt - det havde jeg lige glemt.

Kommentar
Fra : litko

Dato : 08-08-05 23:31

Der er to måder, hvorpå data kan lægges på en CD, hvad enten det er en R eller RW.

Man kan formattere CD'en og derefter er filerne lagret nøjagtigt som på en harddisk.

Man kan lægge filerne på CD'en som en ISO-fil. Nu er filerne imidlertid ikke længere lagret som på en harddisk, og de indeholder ingen former for attributter som R/O, Archive etc.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 10-08-05 18:55

Tak for svaret Eyvind.