/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Problem med nabo vedr ombygning
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 08-08-05 19:26

Eftersom jeg skal have nyt tag og spærkonstruktion iforbindelse med udnyttelse af tagetage til beboelse,bliver taget hævet 2,5 meter,jeg har byggetilladelse til alle ændringer og materialer er købt..
Nu begynder min nabo at brokke sig over mine planer,hvad kan han gøre med sin utilfredshed,eftersom alle mine ændringer er godkendt ved teknisk forvaltning...
Jeg har ihvertilfald i sinde at gennemføre hvad jeg har fået tilladelse til..

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 08-08-05 19:32

skal der være vinduer i ny- konstruktionen der vender ud til nabo?
/steen b.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-05 19:33

Hvis du har tilladelsen uden betingelser, altså ikke noget med indsigelsesfrist, kan du egentlig blæse på hvad naboen mener, for så har du retten på din side.
Og så håbe på, at kommunen ikke har klodset i det og overset nogen regler for lokalplanen m.h.t. højde på bygninger.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 19:44

Nej der er ingen vinduer til nabo,kun glaseret teglsten...
Der står bare i tilladelsen at 1ste sal ikke må opvarmes med el og noget om indvendige loftsoverflader,noget om skorsten,noget om ventilation og redningsåbninger i vinduer,alt dette bliver også overholdt og alle materialer og tegninger er også godkendt.
Byggetilladelsen er udstedt den 7-7-05 iøvrigt..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 19:49

Det er jo aldrig sjovt at være nabo til en ejendom, hvor taget hæves med 2,5 meter.
Hvis kommunen har undersøgt sagen i forbindelse med lokalplan og givet dig tilladelse, så skulle du være på den sikre side.

Din nabo kan måske lave "knuder" ved at rette henvendelse til kommunen.

Hvor langt er der mellem ejendommene?

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 19:57

Iøvrigt er jeg ret sikker på han retter henvendelse til kommunen
Længden mellem os ved jeg ikke,men hans hus er højere oppe end mit..

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 19:58

Byggetilladelse givet udfra reglement om småhuse fra 1998..

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 08-08-05 20:01

Ja til ans´svar.
Med hensyn til max. byggehøjde er den så det, der står i lokalplanen.

Til Alex, hvor højt bliver "huset"?
/steen b.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:02

Hvis kommunen har undersøgt sagen før de gav tilladelsen, har du ikke noget at frygte. Naboen kan måske få byggeriet udsat.

Det er ikke sjovt at være "uvenner" med sin nabo.

Da hans hus ligger højere end dit, kan det da ikke genere så meget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:09

Der er også de naboer, der bare skal brokke sig af en eller anden grund.

Jeg er glad for at min nabo ikke må bygge til i højden, for så ville jeg miste solen i min have.
Det er rigeligt med et irriterende stort træ, der står helt meningsløst næsten i skel.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 20:28

Iøvrigt er hans hus allerede i 2 plan

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 20:38

Afstanden til naboen er 10-12 meter..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-05 20:55

Jamen lad da bare ham henvende sig til kommunen alt det han vil.
Hvis din tilladelse er i orden fra kommunens side, kan det ikke engang forsinke processen.
Det kan det kun hvis der havde været tale om en tidsbestemt (typisk 4 uger) periode med mulighed for klager og indsigelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:56

Din nabo er sikkert irriteret over en ny "udsigt" Tidligere har han ikke kunnet se dit hus, det kommer han måske til fremover.

Jeg tror ikke, at du skal frygte noget. Du har byggetilladelsen, så bare gå i gang.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 08-08-05 21:07

Lige netop hele hans terrasse er ud til vores hus,han kan hvis han rejser sig lige se over tagryggen,fremtiden for ham vil jo nok forhindre dette..

Tak for svarene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 21:13

Det er bare surt for ham.

Held og lykke med tilbygningen.

Vi må alle lære at leve med vores naboer på godt og ondt.

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 20-09-05 11:08

Hvis du overholder gældende regler og servitut, så har bnaboen været bekendt med disse hele tiden, eller i hver fald haft muligheden for at blive bekendt med dem, - så lad være med at have ondt af ham, - og glæd dig i stedet over det som du er i gang med.
Hvis naboen ønsker at forblive (?) gode venner "den anden vej", så kan han nok også se det fine for dig i det som du laver.
Måske kunne det inspirere ham til at lave noget tilsvarende ?
Husk iøvrigt at lukke spørgsmålet hvis du føler at du har fået det besvaret.

Kommentar
Fra : møller

Dato : 17-08-06 20:07

Du skal indsende en komplet myndighedsansøgning indeholdende plan, snit, facader og situationsplan. På situationsplanen skal der angives de faktiske mål til skel. Bebyggelsesprocent samt bruttoetageareal. Ansøgningen skal overholde bygningsreglementet for småhuse samt en evt. lokalplan. Kommer du ud over en af disse. Altså overskrider du bebyggelsesprocent, afstand eller lign. Så skal der vedlægges en dispensationsansøgning. Har du overholdt dette kan de ikke gøre dig noget. Men vær sikker på at der ikke dispenseres for noget du ikke har søgt om, for så kan de komme efter dig. mvh. Brian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-06 20:15

AlexBJeppesen

Er du så blevet uvenner med din nabo

Eller gik du ikke i gang med ombygningen?

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 17-08-06 20:38

Tak for svaret dova.