/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gillera runner starter ikke.
Fra : johannes2
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 08-08-05 18:38

Hej Kanduer Har lige hjulpet en ven med skifte udstødning på hans gillera runner.Men den vil ikke starte og dog, den starter lige i 2 sec og går ud igen så kan vi vente ca. 10 min det samme igen osv. Han har haft den til at ligge på siden ca. 1 uges tid, kan der så være løbet nået benzin et sted hvor det ikke skal været. Det skal lige tilføjes vi har haft cylinderen af da han knækkede en bolt. Og det er en vand kølet cylinder. Har prøvet at tag tændrøret af og jogget på kick 50 gang men det er det samme.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-05 20:39

Det lyder som at der er vand i karburatoren.
Prøv at skrue bundskruen ud på den, eller tag den af og skru bunden af den og rens den.
Det er mest et vintersyndrom. Ellers så rens luftfilteret. Det kan være at det er alt for vådt af benzin.
Hvis i har skiftet til en udstødning som har mere gennem en den tidligere (tunudstødning eller lign), så prøv at dyse den op eller hæv nålen i karburatoren.
Det kan evt. være at der ligger vand ved krumtappen da den er vandkølet.

Godkendelse af svar
Fra : johannes2

Dato : 09-08-05 19:35

Tak for svaret NoShyGuy. Du var tæt på det rigtid, det var noget med vand TOPPAKNINGEN

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-05 20:13

Fy skamme, havde i glemt den? så suger den da vand ind i kammeret!
Hvis bolten stadig er knækket så få det lavet med det samme. er det en 7mm bolt så skær den op til 8mm...
Du rister toppakingen og kan koge vandet af.
Jeg satte engang en 47,6mm cylinder på en vens Gillera Runner... Det giver godt.
Bare husk at dyse den om og evt. skifte ruller i variomatik.