/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux på bærbar
Fra : me67
Vist : 828 gange
50 point
Dato : 08-08-05 14:12

Jeg har forsøgt at installere Linux Mandrake 10.0 på min bærbar.
Midt under installationen fryser maskinen og jeg er nød til at genstarte for
at komme videre - er det mon cdèn den er gal med eller egner Linux sig
bare ikke til at blive installeret på en bærbar ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-08-05 17:54

Hvilken cd stopper den ved? Kommer der slet ikke nogen fejlmeddelelser?

Jeg kører selv med Mandriva (tidligere: Mandrake) Linux på en HP Pavillion zt3000, så medmindre du har en meget speciel bærbar burde det virke...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-08-05 18:50

Hej Henrik.

Maskinen fryser når der skal skiftes til cd-2 og nej der kommer ingen fejlmeddelelser.

Har lige downloadet "Mandriva Linux 2005 Limited Edition" og er ved at brænde den ud på cdèr.
Den vil jeg så prøve for at se om der skulle være bedre held

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-08-05 18:54

Glemte lige at sige at min bærbar er en "ASUS M6986NEUP" Intel Centrino Pentium M 2 GHz med 768 MB ram
så den skulle jo nok kunne slæbe en omgang Linux uden de helt store problemer.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-05 19:42

Hej ME67

Du har ret: den skulle gerne kunne klare opgaven - 2005 Limited Edition er en fin udgave. Bruger den selv både på den stationære og den bærbare. Har prøvet at kigge på Asus' hjemmeside, og der er umiddelbart ikke nogen problemer.

Held og lykke med projektet.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 13-09-05 14:46

Tak for svaret h_blunck.