/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Firewal
Fra : Formand1
Vist : 478 gange
70 point
Dato : 13-10-02 20:22

Hej så er Formanden på banen igen

Jeg har nettop installeret en firewall (Norton 2002) i forbindelse med at jeg har fået en bredbånds forbindelse. Jeg er stor fan af internetradio så det var til min store skuffelse da firewallen inne vil lade Windows Media Player afspille !!! Jeg afinstallerede så Norton og installerede ZoneAlarm i stedet, men med samme resultat der er ihhe hul igennem selv om jeg har givet programmet tilladelse ril at forbinde til nettet. Hvad er der galt ??????

Jeg bruger Win 2k som styrresystem

Hilsen Formanden

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-10-02 22:05

At du ikke får åbnet for de rigtige porte, eller også at den router, hvis du har en sådan, også lukker af for de porte som du skal benytte.
Dem kender jeg desværre ikke.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-10-02 19:05

Hej Formand

Har du router eller modem til din ADSL ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Formand1

Dato : 15-10-02 17:05

jeg har bare et adsl modem, ingen router. Jeg kan endvidere fortælle at da jeg kørte Win XP havde jeg ingen problemer i der retning. Da virkede det perfekt, både med Norton og ZoneAlarm

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-10-02 10:00

Hej igen
Kan du oplyse hvilke/nogle stationer du lytter til, så kan jeg prøve at se hvilke porte der lyttes på.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Formand1

Dato : 17-10-02 15:32

Jeg hører Radio2 & P3

Kommentar
Fra : Ragman_dk

Dato : 24-10-02 10:43

Hej formand

Du kan prøve at tilføje adresserne på siderne til Norton som værende fortrolige
(http://www-dr.dk/netradio/p3-wmp.asx)
(http://www.nordicwebradio.com/asx/radio2dk3.asx)
Du kan jo evt. afspille/tilføje dine radioprogrammer til en playliste i mediaplayer i stedet for.

Mvh
Ragman_DK

Kommentar
Fra : Ragman_dk

Dato : 24-10-02 11:04

Hej igen

Er din media player konfigureret korrekt ??
Her tænker jeg på hvilke protokoller du har valgt til at modtage media-streams.
Åbn Media-player - Funktioner - indstillinger - netværk.

Grunden til at du ikke har kunnet få det til at virke i Win XP, er måske fordi XP har indbygget firewall.
Hvis du vælger at installere XP igen, kan du gøre følgende:
vælg start-klik på kontrolpanel-dobbeltklik på netværksforbindelse-find din forbindelse og højreklik på den og vælg egenskaber-og så vælger du fanen avanceret-og på den side du nu kommer ind på kan du se om din firewall er sat til eller slået fra.

Mvh
Ragman_DK

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 70 point
Dato : 29-10-02 00:40

Hej igen

hos mig ryger
radio 2
http://www.nordicwebradio.com/asx/radio2dk3.asx

og p3
http://www.dr.dk/netradio/p3-wmp.asx

lige igennem på port 80

Du ku' prøve at installere den nyeste mediaafspiller
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/
hvis du ikke allerede har gjort det.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-02 09:56

mhvejsel

Er det et svar der har hjulpet dig selv mange gange ?

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Formand1

Dato : 16-12-02 16:33

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-12-02 22:13

Hej Formand

Fik du løst dit problem ?
Eller driller det stadig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Formand1

Dato : 17-12-02 12:44

Det virker fint på port 80
Mange tak for hjælpen

Hilsen Formand