/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Afspilning af wmv ved klik på link
Fra : NKSDK
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 08-08-05 09:40

Hej
Et eller andet er sket i løbet af ferien - når jeg nu klikker på et link til en uploadet wmv-fil, får jeg en dialog op, hvor jeg kan vælge at gemme eller annullere. Samtidig vises en besked om, at filen enten er beskadiget eller ikke kan afspilles af min player.

Hvis jeg prøver på PC'en ved siden af, er der ingen problemer - et klik på linket starter afspilning i Media Player, præcis som min hidtil har gjort.

Hvor er dog de indstillinger, der skal til...? Har efterhånden prøvet lidt af hvert?

På forhånd tak

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 10:05

På den maskine hvor det IKKE virker, går du tilbage til en systemgendannelse dagen før problemet opstod. Så skulle det gerne virke igen. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 08-08-05 10:33

Jah, det er rigtigt nok - det ville være den ligefremme og nemme løsning. Desværre er det sådan, at systemgendannelse er deaktiveret på PC'erne på min arbejdsplads, så den mulighed har jeg ikke

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 10:42

Systemgendannelse sker i et område på HD'en som man alligevel ikke har rådighed over. At deaktivere denne, er derfor i mine øjne mildest talt tåbeligt. Men det hjælper jo desværre ikke dig. Der skal nok et klogere hovede til end mit.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-08-05 12:29

Hejsa

kontrolpanel >>internet indstillinger >>avanceret>>skroll ned til "multimedier" >>
flueben ved dem alle dog kan du undlade den sidste (vis pladsholdere til..................)
klik ok

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 08-08-05 12:56

Godt bud, dk - men desværre ikke lige den løsning, jeg har brug for.

Det, jeg skal bruge, skal løse problemet med, at når jeg klikker på et link til en wmv-fil, skal Windows Media Player starte autospilning, dvs. afspille en stream. Det har virket, og hvorfor det ikke virker mere, er mit problem.

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-08-05 13:31

hmmm
prøv lige og lav en søgning af wmv filer på computeren.....
højreklik på een af dem >>egenskaber
her står "åbnes med" hvis der ikke står windows mediaplayer, så klik på skift og find wm
dette gør at wmv filer åbnes med mediaplayeren. husk at sætte flueben ved
"brug altid dette........."

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 08-08-05 13:46

Også et godt bud, men den side af sagen er allerede i orden

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-08-05 15:29

3.
har du prøvet dette her
kontrolpanel >>internet indstillinger >>avanceret>>"gendan standarder"

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 08-08-05 16:58

Har du afspillet lige netop det link før, som du prøver at afspille??
Ellers kan det være et problem med, at du ikke har det rigtige codec installeret på maskinen.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 09-08-05 07:55

Desværre, men der er ingen problemer omkring de ting, I foreslår

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 10-08-05 09:33

hej NKSDK
har du fundet ud af problemet? - Ikke sådan at jeg kan hjælpe dig, desværre, for jeg har faktisk akkurat samme problem, så derfor er også jeg interesseret!

venligst sg

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-08-05 12:23

4.
start mediaplayer
>>funktioner >>indstillinger >>filtyper >>er der flueben ved "wmv" ??

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-08-05 13:23

Nej, problemet er der stadig - skal nok give lyd fra mig, hvis det lykkes

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 10-08-05 14:38

Thx - Dét vil jeg være enormt glad for

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 11-08-05 09:40

Hej igen

Problemet er løst!

Jeg gik ind i tilføj/fjern programmer og valgte windowskomponenter. Markerede Media Player, så den blev fjernet.

Det blev den bare ikke alligevel, for den var der stadig og afspillede, når jeg dobbeltklikkede på en wmv-fil. MEN: Før jeg bad om at få den fjernet, kunne jeg ikke få lov at geninstallere Media Player 10, det kunne jeg nu, og da det var gjort - vupti, var alt som før.

Håber det hjælper for dig også, starguy.

Tak for interessen til jer alle

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 11-08-05 09:58

Hvor var det godt, NKSDK, tillykke med det!

starguy