/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
midi piano
Fra : hubi
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 07-08-05 22:31

hey jeg ville lige hører jeres bud på et godt program til et midi piano, mit krav er bare at det skal lyde mest muligt som et rigtigt klaver eller et flygel, og så er prisen ligemget..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-08-05 23:25

Midi piano - mener du et piano der er udstyret med midi-interface eller er det mere et lydmodul eller et keyboard med en fornuftig pianolyd?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 10:32

godt spurgt IBM760 - der findes ikke midi pianoer - et piano er et piano og så er den ikke længere

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-05 12:49

Og dog - mange instrumenter kan udstyres med midi, deriblandt klaver/piano og harmonika m.m.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-05 18:46

Jeg må først indrømme, at jeg godt nok kalder mit piano for et MIDIpiano, netop fordi det har MIDI-tilslutningsmulighed. Dette er vel efterhånden også et almindeligt anvendt udtryk, f.eks. ligesom havelåge er udtryk for en gammel cykel, som i virkeligheden jo ikke ER en havelåge (Okay, dårligt eksempel, men hva'?).

Når det så er sagt, vil jeg absolut anbefale dig at kontakte musikhuset Aage Jensen (hvis du bor i KBH eller Århus-området vil jeg råde dig til at stikke hovedet forbi deres butik), som ligger inde med en enorm ekspertise på området. Jeg har kun selv besøgt butikken i København, men det er et imponerende udvalg, hvor du med den rette tykkelse pengepung nok skulle kunne finde lige akkurat det MIDI piano, som du efterspørger. De har sgu styr på lortet!

www.aage.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 19:38

Kazistuta - kom ikke her og kald min cykel en havelåge - doh !!!!!

og- et piano er et piano - et keyboard med med midi er bare hvad det giver sig ud for - selvom det kan en masse fiduser

Dit råd er rigtig godt - det er klogt at vide hvad man skal kigge efter !!!!!!
OD...... så findes der faktisk gode billige keyboards med midi der lyder godt - god ide at prøve sig frem

ps roland har nogen ganske glimrende - men smag og behag !!!!!!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-05 20:08

Miritdk - et piano er fortsat et piano, selvom der er installeret midi.
Det er ca. 20 år siden jeg så et Yamaha piano i Tyskland og det virkede på den måde, at pianistens anslag blev opsamlet og senere på artenen kunne han spille duet med sig selv på en harmonika, medens pianoet afspillede de gemte melodier med det samme anslag som var gemt tidligere på aftenen.

Midi er ikke udtryk for hvordan lyden bliver dannet. Midi indeholder derimod oplysninger om anslag, attack og nodeværdi m.v.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 20:19

- hvorfor bliver jeg altid skældt ud over den bemærkning - men i mine øjne er et piano ikke hverken elektrisk eller elektronisk - ok ??????

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-05 20:26

Det er ikke noget med, at blive skældt ud.
Det skal kun betragtes som en korrektion til din viden!

Det kunne jo være, at du ikke viste bedre?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 20:29

et piano er stadig et piano !!!!!!!!!!!!!!!

og jo - ved lidt om det

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 08-08-05 21:53

okay jeg bad ikk om at mit udtryk "midi piano" så ingen point til jer hæhæ lær det..
og miritdk det må være dig der er galt på den det var faktisk i en musikbutik de brugte det nævnte ord..

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 08-08-05 21:55

Tak for svaret Kazistuta.