/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
stå i vinduet i tordenvejr - skrøne???
Fra : vaxen
Vist : 5281 gange
50 point
Dato : 07-08-05 20:13

Hejsa Kanduer!!!

Da jeg var barn, fik jeg altid formaninger om, at gå væk fra vinduerne, når det lynede. Jeg fik endog fortalt en skrækhistorie, om en dame, der sad i sin gyngestol og blev ramt af lynet. Denne dame skulle ved dette lynnedslag være blevet affotograferet på et vindue...

Jeg har faktisk indtil for nylig været hundeangst for at være ved vinduer i bullervejr - men nyder nu at sidde netop der, og kigge på skønheden...

Hvad siger I?? Er der noget faktuelt om dette?

Hvis der skulle gå hen og gå lidt pludderpladder i denne tråd, skal det være helt velkomment.... Så bare kom med det!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 20:35

Det beste sted - mest sikre sted, at opholde sig i tordenvejr er i bil.
(Faraday bur)
At stå i vindu er ikke farligt i sig selv.
At stå under et træ er direkte tåbeligt...
At sætte drage op er selvmord.
At svømme i regn vejr er skønt.
Historien med damen i vinduet er er nok en overlevering eller en vandre historie...
At tale i telefon i tordenvejr er mindre farligt end det var engang - da telefonledninger i dag ligger i jorden.
Mobiltelefoner er ikke farlige i tordenvejr.
Men at trække stik til dyre elapprater ud hvis man bor på landet eller har elmaster lige uden for huset er en god idee.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-08-05 20:38

Ah - må vist siges, at være noget vrøvl. Elektriske ladninger forsøger altid at finde den bedste forbindelse - derfor er mange skorstene og master ekstraordinært beskyttede med stålwirer.´Uheld kan altid forekomme - f.eks. er det sket, at folk bliver ramt af lynet på en fodboldbane.... me i en vindue.. næppe. Derimod kan det være en god ide at holde sig fra træer. Vand er en udmærket leder, så et vådt træ kan sagtens "tiltrække" et lyn pga. lede evnen. Men kik du bare næste gang .-)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 20:46

Vaxen, den historie fortalte min mor mig sq oz....men vores dame sad ikke i en gyngestol, hun "lå på albuerne" i vinduet og jow jow, man kunne se hendes ansigt smeltet ind i vinduet bagefter............men jeg var for lille til at få lov til at se det vindue, æv da.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 20:46

enig med dig Benjamin - trækker dog konsekvent ledninger ud på værdifulde apperater hvis der skulle dukke torden op i farvandet - mest for at spare pengene, hvis de skulle komme ud for fatal kortslutning....

Det er sådan, at går man ude i tordenvejr, så kan man faktisk selv mærke, hvis man er i farezonen. Håret vil ganske enkelt rejse sig - man vil blive statisk elektrisk og mærker man det, er man i fare for, at lynet vil aflade skyen via en selv. Som sagt - ikke søge tilflugt under et træ, men derimod skal man sætte sig på hug - helst på et ben, så man har så lidt jordkontakt som mulig... Lynet vil altid søge den lettest og korteste vej til jorden...

Men tilbage med det med vinduet - hvor kommer det fra??? Og hvorfor??

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 20:47

hmm maj_britt... tror, de har taget os godt og grundigt ved næsen... Så vi rigtig ku' lære det!!

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 20:55

Gu har de så, nøjagtig som da min far sagde at der var knuder i strømmen, når lyset blinkede. Og jeg troede jo på det.....jeg var jo lille.

Jeg tror, damen er en vandrehistorie, der bare har overlevet, det ville ligne min morfar at komme med det samme ævl.

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:01

min mormor fortalte mig den historie, så levende, at jeg kunne se hende
mvh
jbkf

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:03

Høhø, de har sq godt nok fyldt os med pladder, gad vide, HVOR mange damer der er døde bag de vinduer?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:03

Jeg stamme fra Nordsjælland - og denne dame skulle angiveligt være i Ullerød... Er du også fra området maj_britt?

Måske det er sådan en sjællandsk ting....

Det med farligheden i at stå ved vinduet... Det må da komme et sted fra? Det har jo mange år, været ganske almindelig tankegang. Jeg kunne godt tænke mig at få det af- eller bekræftet.... sådan for alvor

Vaxen

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:13

tror vaxen at man er bedre til opdigtede historie som sjællænder

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-08-05 21:15

Det ER kun en skrøne. Der er intet videnskabeligt bevis for påstanden. Jeg ved ikke noget bedre end at stå og kigge ud på vejret, og jeg gør det altid uden at være nervøs. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:16

vi kan alle se himlen, men hvor begynder den

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:18

man beviser heller ikke meget, ved at skrive, Det ER kun en skrøne

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:19

Nææ, tænkte nu nærmere om det var en sjællandsk vandrehistorie....
Men nu du siger det.... Man ved jo aldrig

Vaxen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 21:20

Man beviser vel heller ikke en historie ved at fortælle den - eller ?
tror måske bare mere på den...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:20

Hvis det så kun er en skrøne - hvor stammer den fra?
De fleste skrøner har udgangspunkt i noget virkeligt - a' la: "der går aldrig røg uden ild"

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:21

Nope, vaxen, jeg er fra Vesterbro, og det er afkræftet, helt seriøst, jeg er en HØNEMOR overfor mine tyttebøvser og de må godt stå i vinduet og se på lyn.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:22

Herligt maj_britt - du er, som jeg, kommet over det.... Selvom de prøvede

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:23

Jamen, det kan da godt være at en dame for 100 år siden kom til skade i et vindue under et "lynvejr", men jeg hopper ikke på den med ansigtet, mere...............

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 21:24

Rent teknisk er det beviseligt at strømmen altid vælger den korteste vej... det er fakta...
Om det er via en dame i et vindue elerl en flagstang - kommer an på hvor udladningen kommer fra på himmelen.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:26

Hæii, jeg bor i det skjønne Jylland, og jeg har også hørt den historie! Det VAR i en gyngestol, og det er ganske vist

Da jeg var barn, fik jeg at vide, at der findes kuglelyn og de følger sprækkerne i vinduer og rundt langs loftet.

Uha, jeg kiggede efter kuglelyn, klar til at forlade etablissementet i en ruf!

Jeg havde engang set Doctor Jekyll og Mr. Hyde. Da der en tid efter var tordenvejr, stod Mr. Hyde i mit værelse, lyslevende...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:28

Helt enig Benjamin... Og et hus virker ikke optimalt som faradaybur med mindre det er forsynet med velfungerende lynafledere... Så derfor - det bør ikke være farligere at stå i et vindue frem for andre steder i huset....
Efter højeste sandsynlighed vil lynet alligevel ramme noget højere beliggende med den rette spænding - hvilket sandsynligvis vil være taget på huset...

Men teorier er mange

Vaxen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 07-08-05 21:28

Jeg har hørt den historie som værende amerikansk, og at hun sad i en gyngestol tæt på vinduet.
Og så har jeg altid fået at vide, at man skal slukke elektriske apperater, såsom tv, radio og compuuuter.

Maj_britt: du skulle vel aldrig have hørt Prop og Berta i tidernes morgen??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:30

Hey Camillamoster!

Ja så er vi jo nationale med den historie

Hvad angår kuglelyn er de faktisk virkelige - omend sjældne...Om de så opfører sig, som du har fået beskrevet i gys og gru tør jeg ikke gisne om

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:33

I min barndom boede jeg på en varmecentral og havde værelse lige udfor den store skorsten (med lynafleder...)

En nat slog lynet ned i skorstenen - hold da helt banan! Et skrald!!!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:35

Vi fik altid at vide, at det ikke var godt for øjnene at stå i vinduet og kigge på lyn.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-08-05 21:35

Kuglelyn er ikke helt bluf....

Et lyn er en udladning kortslutning / gnist imellem 2 punkter...

Det man kalder kuglelyn er et opvarmet fremmedlegme der er blevet varmet op af energiudladningen.... isigselv er det ikke et lyn men blot fænomen der kan opstå som følge af et lyn...

Men mange historier om at "kuglen" jagter et bestemt bytte - er lidt lemfældig omgang med sandheden
(men det er jo heller ikke nævnt i denne tråd...)
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:36

Altså, jeg så i tidernens morgen reklamen for AJAX, går rent som en tornado..........der kom sq bare ingen tornado ud, da min mor åbnede for den Ajax, kors, hvor var jeg skuffet.

ELSKER Prop og Berta, har den da på video

Camillasmoster, var du ikke bare lidt nem at binde historier på ærmet?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:37

går = gør...............DOH

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:38

"Camillasmoster, var du ikke bare lidt nem at binde historier på ærmet?"

Siger Maj_britt, der hopper på damer i ruder

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:38

Jeg var jo kun et lille barn...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:40

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 21:44

Citat
Da jeg var barn, fik jeg at vide, at der findes kuglelyn og de følger sprækkerne i vinduer og rundt langs loftet.

Og der findes faktisk noget sådant.

Jeg har set et hus......efter at et sådant lyn havde været inde og følge alt hvad der hed elektriske installationer hele vejen rundt i huset.
Alle ledninger var brændt, apparater var ødelagt, telefon/fax var smadret til atomer...og så var panelet med elmåler og sikringer o.s.v lige revet ud af væggen og havde lavet hul i huset og endt oppe på taget.

Konen i familien var så chokeret, at hun måtte have psykologhjælp bagefter. De fortalte at de havde kunne se hvordan lynet "rendte" hele vejen rundt, og de turde ikke røre sig ud af flækken.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 21:46

Shyyyyyyyyyyyy, vaxen, det havde camillasmoster jo slet ikke set, vel?

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:47

Camillasmoster, var du ikke bare lidt nem at binde historier på ærmet?"
tvivler du ikke selv vaxen
måske du osse kan falde for en god historie.
men med hensyn til damen i ruden fremkom ved lynnedslag, så behøvede man ikke at fortælle sådanne historier i din nærhed, for du havde både hovedpude og dyne i ørerne i buldervejr

haha vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:51

Du har bestemt ret jbkf!!!! Jeg hoppede absolut på hvad som helst!!
Meeeen jeg er kommet hårdt tilbage!!!
Synes det er fedt!

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:53

Jeg var stadig et lille barn - er det nok lidt endnu...

Jeg havde tabt min pude på gulvet, og turde ikke samle den op... da jeg var et sødt lille pus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 21:55

Kender en, der også oplevede det med relæet, der blev sparket ud af væggen- uha, det' fandme uhyg'eligt du!

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 21:57

jeg måtte for MANGE MANGE år siden tage mig sammen, fordi min lille datter var meget bange(smittet tror jeg)
og lærer mig selv og derefter datteren at alle naturens luner havde sin charme
i dag har jeg respekt, men nyder samtidig at når vejret har sine luner er vi mennesker meget små og at vi ikke bare kan tage mobiltelefonen og bestille nyt vejr

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 21:58

Tror pokker, man er bange som lille med alle de historier!!!

Min far var brandmand... Kors, hvor han kørte ofte i tordenvejr... Der fik jeg vist virkeligheden lige i ansigtet... Det hjalp heller ikke just på angsten... Så puder over hovedet!!

Vaxen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-08-05 22:07

http://www.dmi.dk/dmi/index/viden/temaer/lyn_og_torden-2/lyn_og_torden8.htm

Vil da lige fortælle min historie, fra da jeg var dreng.
Jeg boede med min mor og min søster på 4. sal i Århus.
En nat da det tordnede vildt og voldsomt, og min mor formanede os ikke at gå for tæt på vinduerne... Der oplevede vi faktisk det, som jeg vil opfatte som et kuglelyn, i vores baggård. Vi troede først at lynet VAR slået ned, da gården var helt oplyst. Men det var simpelthen gået i tørresnorene, som hang i flere lag i alle hjørnerne.
Det gik simpelthen i ring hele vejen rundt i gården flere gange, og endte nede i gården, hvor der var en jern-hegn rundt om en lille have centreret i gården. Her kom der et knald, svarende til en nytårskineser, hvorefter det lugtede som om der var nogen der havde brændt en hel æske husholdningstændstikker af. (svovl... tro mig jeg kendte lugten hehe).

Og det er ingen vandrehistorie... Den er ganske oplevet af mig, min mor og min søster, samt adskillige naboer. Så vidner er der nok af Og jeg tror at det er det der dengang har fået folk til at have skræk for lyn vs. vinduer, pga. at folk i byerne hængte tøj til tørre udendørs på tøjsnore. Det er jo ganske gode "lynfangere" sådanne snore, og sad de nu fast i en vindueskarm, hvad kunne der så ikke ske vinduet???

I dag har vi jo ikke det problem... Go' arbejdsuge!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 22:12

ahh Carsten... her var da en mulig forklaring!!!

Grumme grim oplevelse, omend vældig fascinerende er jeg sikker på!

Vaxen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-08-05 22:15
Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 07-08-05 22:19

Hej Vaxen.
At stå ved vinduet og se på alle de flotte lyn var min mands hobby, indtil at han blev kortvarig blind efter et lyn slog ned ganske få meter fra vores hus.
Siden har han ikke stået ved vinduet og set på lynene.

Det med skrækhistorien, den lever også her i østjylland i bedste velgående.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 07-08-05 22:20

Hej Waxen
Historien med den afbillede dame i vinduet er rigtig nok. Den stammer fra Helsingør, der fandtes en fotograf som fotografrede på glasplader og en af disse glasplader forstillede en dame i gyngestol. Glaspladen blev genbrugt i et vindue hvor den passede. Derfra historie.

Mhv
Trol413

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 22:23

Så, nu kommer sandhederne for dagen!!!

Så er der altså en rigtig god grund til at holde sig fra vinduerne!!!...

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 22:26

Citat
Da jeg var barn, fik jeg altid formaninger om, at gå væk fra vinduerne, når det lynede. Jeg fik endog fortalt en skrækhistorie, om en dame, der sad i sin gyngestol og blev ramt af lynet. Denne dame skulle ved dette lynnedslag være blevet affotograferet på et vindue...

CarstenGP har ikke set "damen"

Det er nu ikke så mange år siden, jeg selv så et "kuglelyn", men ingen "dame"

At se kuglelyn er nu ikke en sjældenhed.

I tordenvejr kan relæet springe. Ja så er det jo godt, at man ikke står med det i hånden.

At tale i telefon og der pludselig kommer et lyn fra en "klar" himmel, det er ikke morsomt.
Slet ikke når lynet slår i "telefonmasten"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-08-05 22:52

Nå ja.... dagen er nu gået og dagens bulderbrag er vist også veloverstået.... Dermed ikke flere farer i dag -fra den kant da

Det er på tide at krybe til køjs... spørgsmålet her bliver lukket i morgen... Har bemærket at mange guldkorn falder, mens jeg sover de uskyldiges søvn

Ha det pænt og tak for nu!

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-08-05 22:54

Så må du vaxen

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 07-08-05 23:02

godnat og sov godt, tak for en god knalddebat

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-08-05 23:20

Har altså lige se en films om Bermudatrekanten, med LÆKRE Luke Perry, på søndag kan vi debattere den trekant

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 07-08-05 23:34

Da jeg var lille fik vi at vide at det sikreste under torden vejr var at ligge på spisebordet med en spegesild på maven; for statistikken kunne fortælle at ingen var død af lyn når de lå sådan...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-08-05 23:42

BertelBrander

Det var bare dagens GRINER

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 00:14

Bertel - jeg griner endnu, når jeg vågner i morgen

Jeg har lige set et talkshow med Parkinson - han sad ellers stille og roligt i stolen - Michael Palin var en af gæsterne. Jam, han ER da herlig, den mand. Jævn og lun - ham vil jeg møde, hvis der en dag kommer en konkurrence, hvor man kan ønske at møde en bestemt person!

Luke Perry lækker? Nej, ved du nu hvad maj_Britt - han er da arrogant. Næ, lad os få Kevin Klein på podiet! Mååms!

Tak for en herlig sladretråd og sov sødt!

Hanne

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 00:49

Hvem hulen er Kevin Klein? familie til Jesper Klein?

Camillasmoster, jeg er jo til arrogante mænd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 02:09

Han kan sagtens spille arrogant! Se f.eks. i French Kiss og Fisken De Kaldte Wanda.

Ja, måske langt ude

Nej, NU går jeg til køjs!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 09:15

Næ nej, do, lige en liste over roulader........

Antonio Banderas ( DER slog lynet sq ned)
Malfoy fra Harry Potter ( faren)
Snape ( WAUW)
David Bowie ( han er kræs)
Steven Segal ( en rigtig frækkert)

Sådan.............

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 10:07

Njah, maj_britt, vi kommer da ikke til at slås om mændene

Jeg kan gå med den første, Antonio...
Malfoy kender jeg ikke, da jeg ikke er til Potter og pander

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 10:08

til....og dog

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 10:16

Ak ja, du ved jo slet ikke hvad du er gået glip af........Potter er for sej, og sådan er det bare.

Ham der jeg ikk kan huske hvad hedder, han er sq oz mums han hedder vist gage eller nowt

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-08-05 10:26

Bi-bemærkning: Han hedder da vist Nicholas

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-08-05 11:20

Uhh...sikke en godmorgensnak!!!

Arj, jeg holder mig stadig stædigt til George Clooney... Den rette charme, det rette strejf af gråt... Mummelumme

Og så hænger jeg godt nok stadig lidt fast i de gode gamle firsere... synes nemlig at Tom cruise er tilbage i høj kurs - så eller skidt ud for ham i en periode, men NU kører det

Og så lige Kevin Bacon... Aner ikke hvorfor... Men noget har den mand!!!

Slurp, slask, savle.... Hvilken måde at vågne op på

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 12:46

Vi er enige, de er frække med gråt hår, jeg kan bare ikk huske hvad de hedder alle sammen.

Men Jason Isaacs, han er sq noget af en godte, han måtte godt klappe mine hunde

Naaaaaaaah, ham Bacon er ikk noget til mig, Clooney er GUF og så ham der spiller i Jumani, en lille charmetrold, finder ham lige, BRB....Robin Williams

Og så naturligvis Bankdirektør Varnæs, han er altså oz en charmebasse, kan sq godt forstå at Ulla falder for ham.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 14:00

Det var ellers en god blanding!

vaxen, jeg er med på Clooney! Og Sean Connery i ældre udgave med tyndt og gråt hår og gorillaslips - et mandfolk!

Mange mænd tror, at vi kvinder ikke kan lide dem tyndhårede med grå tindinger - men der tager de fejl!

Hvad så med Jens Veggerby? Mååms!

Hi hi,, hvor bliver I mænd af med opremsning af lækre sild?

Eller er det kun, når I har mandehørm udenfor kvindelig rækkevidde?

Hanne

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 16:40

Ej, ikk Jens Veggerby........så hellere Samuel Rachlin, han er cute.

Mænnerne er da målløse over os ( min ældste søn ryster oz på hovedet)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-08-05 18:12

De er bare misundelige, fordi de ikke har ligeså meget at kigge på som vi har.... alle de kendte kvinder, der en gang var smukke, ligner nu skeletter.... rene anoreksitilfælde

Jow, ham Veggerby - det kan jeg godt følge...Han har også charme...

Men for at hoppe over til de rigtige drenge... Ivan Basso fra CSC han har da de sødeste øjne i verden - og for at blive i sporten - Richard Virengue er nu også en steg efter det grå er begyndt at titte frem

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-08-05 19:52

Arghhhhhhhh, jeg skal da vist kigge sport, BARTEZ han er WAUW, ham fra fodbold, han har simpelthen den frækkeste mås.

Vaxen, de mænner kan da bare kigge på os, vi har da dejlige kvindelige former

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 20:31

Jeg ser alså ikk' tur d frans, for at se flotte fyre - der sætter jeg sq grænsen

Men piger, prøv at kigge ud af vinduet, på strøget osv.

Hvor mange lækre sild går der rundt og hvormange lækre fyre....?

Det vrimler med flotte piger - men hvor er de der dejlige fyre henne???

Ja, jeg spør' bare...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-08-05 20:40

altså Hanne... Jeg bor på Langeland..... her er der bønder.....Suk..... Og ud af vinduet? skønhed jow, men i form at marker og natur... Ingen skår her du (bortset fra dem bønderne lægger på marken i høsten

Derfor - Tour de France vælter med lækre numser
- men ville dog se det selvom det ikke var i besiddelse af sådanne pragteksemplarer

og maj_britt!!! Du har fuldstændig ret!!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-08-05 20:44

I rest my case

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-08-05 20:46

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 01-01-06 16:42

Tak for svaret BertelBrander.