/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ahead Nero
Fra : Yssil
Vist : 690 gange
200 point
Dato : 07-08-05 18:50

Jeg har Windows XP og Ahead Nero brænderprogram. Når jeg brænder en CD kan jeg godt afspille den på min CD afspiller, hvis det er mp3 filer; men ikke hvis det er Windows Media-lydfiler, så kan den kun afspilles på computeren. Kan jeg lave Windows Media-lydfiler om til mp3 filer og hvordan gør jeg? Det er lidt ærgeligt, når man har købt musik hos Bilka og Føtex downloads og de så er i Windows Media-lydfiler og derfor kun kan høres på computeren. Håber der er nogen som kan hjælpe:)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 19:39

I Nero står der at du kan lave WMA filer som kan afspilles i de fleste medieafspillere - dvd cd afspildere.
Dette er set i NERO 6

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 07-08-05 19:58

hej du kan kigge på den her side om der er noget du kan bruge.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=67

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-08-05 20:21

Du kan jo bruge en wma til mp3 converter
http://www.wma-mp3.com/

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-08-05 20:35

Du kunne jo også brænde dem igennem MediaPlayer.
Jeg har ikke selv prøvet denne funktion, men ved at den eksistere i ver. 8.0 som følger med XP som standart - om funktionen også findes i den nyeste Plyer tør jeg dog ikke svare for.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 07-08-05 21:29

Hvis du skifter til MediaPlayer 10 ligger den funktion i _gå i indstillinger for det format du ønsker at gemme i og vælg mp3.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 07-08-05 21:51

, Dit problem er du brænder musikken forhurtigt, så kan din cd-aspiller ikke læse det når det er i wma.

- prøv med en langsommer farts som f.eks 8X, hvis det ikke virker kan du bruge programmet Audio Converter , du kan downloade det fra dette link

http://www.hitsquad.com/smm/programs/Audio_Converter/download/win95/rd.shtml?http://www.audioconverter.info/downloads/audc50.exe

-- Christian

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 07-08-05 22:47

Tak for Jeres svar allesammen; men det vil desværre ikke lykkes. Uanset hvilket program jeg bruger, så melder den at converteringen ikke kunne lykkes- der opstod en fejl (gad vide om de downloads jeg har købt er kodet på en eller anden måde så de SKAL forblive wma?) Jeg har MediaPlayer 10; men kan ikke se jeg har mulighed for at gemme dem som mp3. Jeg har også prøvet at brænde direkte fra Windows Mediaplayer og der lykkedes det med 1 resten kunne kun høres på computeren.......så måske har du ret i Christian, at det har noget med farten at gøre. Jeg ved så bare ikke liiige hvordan jeg indstiller til at brænde med f.eks. 8x som du foreslår? Ved ikke så meget om computere i det hele taget.......

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-08-05 23:33

det kan du gøre lige inden du skal trykke på burn/brænd alt efter det sprog der nu er
det er vist ca midt på den side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 23:46

Brænding

Hvorfor kan jeg ikke brænde mine filer over til en CD?

Hvis du har problemer med at brænde dine musikfiler, kan det være fordi, du har en CD-brænder, der ikke understøtter Windows Media DRM sikring. Hvis dette er tilfældet, vil du kun kunne afspille dine musikfiler på computeren. Microsoft har meddelt, at de understøtter følgende hardwareleverandørers produkter:

Casio, Cirrus Logic, Creative, CVC Networks, Diamond, Digisette, DnC Tech, e.Digital, Hewlett Packard (Compaq), Hitachi, I-Jam, Iomega, Intel, MIPS Technologies , Nike, NTT DoCoMo, Olumpus, Panasonic, Sanyo, Sensory Science, Sigmatel, Sonic Blue, Sony, Texas Instruments og Thomson/RCA.

http://www.omds.de/servlets/2453011110713Dispatch/33/call?htmltemplate=./help/faq.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 23:48
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 23:50

Musikken i Bilkas musikbutik findes i MP3 og/eller WMA format. WMA kan afspilles på: Windows 98se, Windows Me, Windows 2000 og Windows XP. MP3 kan afspilles på langt de fleste computere og i de fleste programmer. WMA formatet er beskyttet af DRM (Digital Rights Management) og mp3 er sikret med vandmærker så de altid kan spores tilbage til den oprindelige køber. Her finder du en udvidet hjælp og FAQ til Windows Media DRM

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/drm/default.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-05 00:08

Du skal afspille dine indkøbte WMA filer på computeren, det er først der at der bliver hentet licens til dem, derefter kan du brænde en audio CD med Media Player, Nero eller hvad program du foretrækker, vil du derimod brænde en MP3 skive som jeg gør til bilafspilleren der kun kan spille MP3 (og audio) så skal du bruge en converter program men først efter at de er spillet på computeren og licensen hentet.

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 08-08-05 13:24

Nu er jeg blevet lidt klogere på alt det med brænding og filer; men jeg ved bare ikke hvilket af svarene jeg skal acceptere.......de har lært mig lidt allesammen. Hvem giver jeg så point?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 08-08-05 14:04

Når du afspiller dine musik downloads i Windows Media Player, står der så "Licens erhvervet" efter få sekunder. Det gjorde da jeg hentede fra Bilka Musik Download.

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-05 17:30

skide med de point bare du får dit problem fixet og lukker spørgsmålet når du er tilfreds

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 08-08-05 17:44

Tak for svaret cbsjanten.