/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton 2005 og mig igen
Fra : CerwinVega
Vist : 425 gange
32 point
Dato : 07-08-05 18:17

Tja !

Efter at skulle reinstallere mit norton 2005 AV, så er det ligesom om det tager længere tid for min comp fra den er inde i windows til man kan bruge computeren. Det er lige efter jeg har kørt en liveupdate.
Når jeg fjerner Norton så starter den ellers meget hurtig op i windows
Det har den så ikke gjort før, men hvad kan der være galt.

Jeg har en 2 mbit(nogen skal jo have det :) ) linje og køre win xp

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 26 point
Dato : 07-08-05 18:50

Det gør der også ved mig. Jeg har Winbar og den siger der går 1½ min før jeg kan logge på Messenger eller gå på nette.
Min bliver noget sløv ved liveopdate. Sådan skal det jo nok desvære være.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 19:58

Hvis du har en del kørende i opstarten, skal Norton lige se om alt er vel.
Jeg har Norman og den bruger også lidt tid til at undersøge om alt er vel.
Kører MSN messenger med fra start vil det også sinke Nortons firewall.
Men du kan bare smide Norton ud.........................................og håbe.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 07-08-05 20:17

norton sløver computeren, det vil du opdage hvis du f.eks går over til avg 7,0 der er gratis og osse ok. jeg bruger avg nu det virker

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 07-08-05 20:47

Ok så fik jeg da en tid på hvor længe jeg venter 1½ min...træls...det underlige er at det gjorde den ikke før jeg ominstallerde den...før var den ok hurtig til at varme op måske kun 30 sek eller såen.

I dag kan man ikke bare håbe eyvind

Jeg ville gerne beholde norton da jeg syntes det virker Ok bortset lige fra det sløver helt vildt lige nu ..hvad sker der ?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 07-08-05 23:15

Når jeg slår internettet fra så starter den hurtig op fra den er inde i windows 10 sec..og når mit internet er slået til så tager den lige 45 sec fra den er inde i windows til jeg kan bruge min comp..det er stadig træls..hvad kan der være galt..Det må være Norton og min router fra ess der knager

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-08-05 23:41

har du kørt disk fragmentering for nyligt ???
ellers prøv at download dette program det er faktisk godt
http://www.soft32.com/download-BootVis-19687-5.html

efter du har installeret det så gå i start alle programmer og find bootvis
når programmet kommer frem så trykker du trace og vælger optimize system og følger vejledningen du skal genstarte eller det gør programmet selv og så skal du lade din comp stå indtil den skriver den er færdig og alle dine boot filer vil ligger bedre på din hd og dit system vil starte hurtigt op...... jeg bruger det selv
brug det engang i mellem hvis du har instaleret nye programmer

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 08-08-05 00:00

Ja jeg HAR brugt bootvis og det hjalp kun på selveste opstarten fra man trykker på reset indtil man er inde i windows.
Har kørt det nogle gange, men når jeg ikke har sat mit net i så starter min comp ellers fint og hurtig op.

Mit windows er frisk installeret for 20 dage siden eller sådan og har ingen fejl..Norton virker oxo fint bortset fra den tager længere tid at starte op med net end uden...før havde jeg et modem fra tele 2 men nu har jeg en router fra ess...tror nok der er noget firewall i den...kan det være der liget er begravet ?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 08-08-05 00:03

ja det kan det da for du skal nok åbne nogle porte i din router
men jeg er ikke lige klar over hvilke porte norton har brug for

men måske det ikke bare er norton der sløver den da når der er net på comp er der jo mange programmer der henter eller sender oplysninger
hvilken forbindelse har du??

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 08-08-05 13:18

Jeg har en 2mbit fra ess

Kan næsten kun være norton...msn sløver ik ret meget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 19:53

På en af mine børnebørns comp celeron 2.8 Xp opdateret (XP firewall slået fra)
Med Norton 2004 opdateret og MSN logger på fra start..............sløv padde
Med MSN lukket fra ...................ikke sløv mere.
Men det kan da godt være at det var noget andet.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 08-08-05 21:33

Underligt..prøver at slå noget fra i opstarten og ser om det hjælper..eller oxo fjerne nat funktionen i routeren

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 21-05-06 00:15

Tak for svaret geu.