/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tager ikke fuld gas
Fra : hannibals
Vist : 828 gange
500 point
Dato : 07-08-05 16:56

Hej

Min knallert puch E50 tager ikke fuld gas, den dør mellem halv og hel gas
er det stemplet i karburatoren der skal flyttes op eller ned eller er det dyssen ( kører med 54 dysse ) eller hvad ????????????
hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 07-08-05 18:12

Hej hannibals

Som gammel mekaniker, har jeg en ide om det kan være dit filter der ikke er rent, da filters gennmstrømningsmodstand også er afhængning af dysens strørrelse. Hvis filteret ikke er helt rent vil dysen levere mere benzin, og dermed jo højere omdrejninger jo mere fed bliver blandingen og motoren bliver kvalt. En mulighed der også kan være galt er at din udstødningafgang ved cylinderen ikke er ren. En sidste mulighed er en slidt cylinder så den ikke kan trække benzinblandingen ind ved større omdrejninger.

mvh
trol413

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-08-05 18:24

Din cylinder kan være slidt ja, men jeg tror du skal rense dit filter og hvis det ikke virker, så hæv nålen i karburatoren.
( den lille låseskive øverst på nålen flyttes ned )
hvis den prutter, altså 4takter så skal nålen sænkes, for så er blandingen for fed.

Jeg har fundet et sted med en god beskrivelse er funktionen af en karburator.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

jeg er rimelig sikker på at det er nålen som den er gal med, for havde cylinderen været slidt så havde den svært ved at starte. specielt når den er varm.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 07-08-05 20:03

mener at den enten får for lidt benzin eller for meget luft..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-08-05 20:17

Det lyder som om du har hældt diesel på den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-08-05 23:45

Den dør fordi den får størrer fyldning i cylinderen, når du giver mere gas, og så har tændrøret sværere ved at slå gnist, så problemet skyldes at gnisten svigter.
Du kan skifte tændrør og tændrørshætte, men prøv først at slå vinkelelektroden på tændrøret lidt ind mod midterelektroden, så du næsten kun kan få en tommelfinger negl imellem. Kommer den for tæt, bøjer du den bare ud igen med en skruetrækker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 10-08-05 13:01

rens filteret og kaburatoren. havde en gammel puck maxi k der heller ik ville tage fuld gas på grund a skidt i kaburatoren

Kommentar
Fra : kobsie

Dato : 11-08-05 23:50

Har oplevet problemet på en del af mine knallerter i tidens løb. Jeg har i 90% af tilfældende ordnet det ved at skille kaburatoren helt ad og rense den grundigt og så give den noget mere benzin (rykke pinden i kaburatiren).

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 12-08-05 18:48

det er prøvet alt sammen uden hæld,hvis jeg tager luftfilteret af gør den det samme kom igen venner

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 12-08-05 20:50

Det lyder som om du har problemer med for meget/for lidt luft eller for meget/for lidt benzin..Jeg tror at det er der du først skal tage udgangspunkt.Med hensyn til luft kan det også være en utæthed et eller andet sted. Jeg syntes først at du skal undersøge det.Du bliver nødt til at prøve dig frem!..
Måske er din tændning ikke stillet ordenligt..

Mvh Hvidtiger

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 12-08-05 20:59

Jeg har en formodning om at din platinafstand er for tæt, de skal åbne 0,4 mm.
Der sker nemlig det med tiden at platinernes åbne klods som kører ind på svinghjulet, slides og dermed giver mindre åbning på platinafstanden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 22-08-05 14:52

Der går lidt tid, ham der hjælper mig er på ferie så vi har ikke prøvet de sidste emner

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 15-09-05 16:44

Tak for svaret pallebhansen.vi stillede tændingen på ny og satte en 56 dysse i og så kørte den igen