/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Masserettelse i FrontPageExpress
Fra : 285
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 07-08-05 09:31

Jeg har en hjemmeside, der p.t. består af over 1.200 sider (halvt dansk, halvt engelsk), og disse sider har alle nede i hjørnet et link, der viser læseren tilbage til index-siden for det pågældende sprog. Som hovedindgangsside har jeg en indexside, hvorfra læserne fordeles til enten den danske eller den engelske sektion.
Nu har jeg tænkt mig at sløjfe den danske og den engelske index-underside, således at alle links på alle 1.200 sider fremover kommer til at henvise til hovedindgangssiden, hvor oplysningerne fra de to undersider så skal samles i stedet.
Det vil jo være temmelig besværligt (læs=umuligt) at håndrette hver enkelt af mine sider, så måske findes der en funktion (der vel at mærke kan bruges i FPE!!!), der kan gøre arbejdet automatisk???
Min hjemmeside hedder www.cbarks.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 12:43

Hvis din FP er bygget rigtigt fra starten med at oprette et websted på dib egen comp, så retter link sig til hvis du flytter henvisningsstedet - og det var så den ene.
Jeg kan ikke huske om søg/erstat funktionen er global på hele hjemmesiden, men et forsøg værd.
Lav lige en kopi som du kan lege med.

Kommentar
Fra : 285

Dato : 07-08-05 14:14

Der er ikke nogen 'overordnet' søg/erstat-funktion i FPE, som jeg kan benytte. Den, der er, finder kun tekst på den side, man er på, og det kan jeg selvfølgelig ikke bruge til noget!