/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Backup.
Fra : akle
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 07-08-05 00:31

Jeg har en stationær pc, som har meget svært ved at starte op. Flere gange har den bare sort skærm med cursor, uden at den kommer videre. Nu har jeg endelig fået den i gang, og kørt programmet Registry Repair Pro. Herefter tør jeg ikke slukke pc´en uden at tage en backup først. Jeg vil bruge Windows eget backup program under Tilbehør med guide, men står fast når jeg kommer til dét sted i guiden, hvor man skal skrive NAVN ("Skriv et navn til sikkerhedskopien"). I forvejen står der "backup", men hverken dette, eller andre navne bliver godtaget som bkf.-fil. Hvad skal man egentlig skrive her? Jeg havde tænkt mig at brænde sikkerhedskopien på dvd-rw skiver, men kun cd-r drevet vises, skønt der også findes dvd-læse og -skrive drev kombineret (alle 3). Har også en ekstern HD, hvis det ikke lader sig gøre at brænde fra Windows eget program.
Hurtig hjælp ønskes, for jeg tør ikke slukke.

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 07-08-05 00:37

vent lige jeg kender et program som kan lave backup sikeret..

men hvad vil have backup af mails og doc, billeder ???

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 07-08-05 00:47

hvis du har Winxp Pro så ka du bruge Windows CDen
D:\Valueadd\msft\ntbackup
_____________________________________________

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 07-08-05 00:49

jamen har du haft den slukket efter at du kørte Registry Repair Pro
hvis nej så hjælper en backup ikke
men jeg tro nu nok at du skulle få taget en ordenlig tur med den pc

backup af hvad ?

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 07-08-05 00:59

hvis du skal have hjælp til at bruge windows indbygget backup program:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/bott_03july14.mspx

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-08-05 01:50

Sendte et langt svar på jeres spørgsmål, men det kom ikke igennem, (serverfejl). Prøver igen:
Jeg bruger Winows XP HE, med HD på 160 GB, hvoraf halvdelen bruges til Backup D: og Recover E: Heraf har jeg kun 22.5 GB fri plads. Min pc er fyldt med programmer, mange mapper, film og arbejdsopgaver jeg skal være færdig med inden onsdag. Størsteparten af mine billeder har jeg på en ekstern HD. Er klar over, jeg burde have ryddet op i det hele, men dét er der ikke tid til lige nu.
Jeg har ikke haft pc´en slukket efter Repair Pro programmet. Jeg vil have backup af mails, enkelte billeder (jeg skal bruge i de kommende dage), alle dokumentmapper, film/video samt enkelte programmer + en hjemmeside jeg er i gang med. Linket til backup hjælp, tager en hel evighed at få gennemlæst.
Det ender nok med at jeg alligevel slukker for "skidtet", og håbe det bedste i morgen.
Jeg er dødtræt af det hele, så jeg tror nok jeg går i seng nu, så må jeg bøvle videre i morgen.
Foreløbigt tak for hjælpen. Håber I vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-08-05 22:10

Hej. Er det bedst at formatere HD-en? Har fremdeles store problemer. MEGET svært overhoved at få gang i pc´en. Flere af programmerne fungerer ikke ordentligt mere eller slet ikke, og backup kan ikke gennemføres. Heller ikke systemgenetablering fra et tidligere tidspunkt. Har fået kopieret alle dokumenter mm. til en ekstern harddisk. Alt er scannet for virus mm. og fundet fri. Nogle råd ønskes.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 29-08-05 22:03

Tak for svaret technet.