/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
operativsystemet
Fra : Dumbo2
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 06-08-05 21:39

Hej.
Er der en som kan hjælpe mig ?
Har lige formateret en computer og lavet den om fra 2 drev til 1, og nu vil jeg installerer xp på den.
Men efter jeg har haft den formateret skriver den at operativsystemet mangler.
Jeg har startdiskette og cd’en.
Hvad skal jeg gøre Hjælp.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-08-05 21:40

Starte computeren med windows cd'n sat ind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 21:45

Gå ind i bios og sæt dit cdrom drev til first boot device
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=294

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 21:48

brug ikke NTFS Quick,brug NTFS

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-08-05 21:48

>Manse9933, det gør den automatisk, hvis den ikke finder operativsystem andre steder.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 21:53

Gammelt,lavet for lang tid siden>
Mit Standart svar

(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk
at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom, kan du ikke
boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente
bootdisketter til xp(se>(7),når pc'en booter op igen så tast på en tilfældig
tast når den spørger om du vil boote(i bunden af skærmen) på win cd'en
Sådan vil det se ud når du kommer ind i opsætnings menuen
det er næsten det samme i XP pro og XP Home>
http://techrepublic.com.com/5100-6270-1040583.html
(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt
din installation (nyinstallation tast enter, indstallere xp/FORMAT)
(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge
på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og
om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair
(R) og nu skal du trykke på L.
(6) Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og
bagefter starter den op med at lave en helt ny installation>
denne gang skal du ikke taste på en tilfældig tast når den
spørger om du vil boote fra cd'en den foresætter auto med
indstallationen.

Hvordan kommer jeg ind i BIOS,hold en af disse taster nede under
opstart,forskæligt fra bios til bios,mest almindeligt er
(DELETE eller F10 måske F1)
andre mulighedder>

ESC, DELETE, F1, F2,F10, CTRL-ESC, eller CTRL-ALT-ESC.
Inde i Bios går du til>Advanced Setup Page
Der sætter du(1'st Boot Device ......til.........CDROM) med Tasterne
page up og page down.
Du navigerer som reglen med Pil op,pil ned,pil højre,pil venstre,ESC
tibage til hoved side.
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N ( tryk Y tasten for ja) (N
tasten for nej)
Når det hele er overstået,sættes (1'st Boot Device) tilbage til (IDE-
0)Det er nr.1
MASTER.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341
Hvis du ikke kan Boote fra Cdrom>
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
http://www.bootdisk.com
Patitionere med XP>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348#4

7)XP Pro og XP home boot diskette sæt>
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&displaylang=da

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=55820edb-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f&displaylang=da

Manse9933

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 21:56

Den starter ikke cd'en af sig selv og jeg kan ikke komme ind i bios. Og dem jeg skal gøre det for, har et pasword og kan ikke huske det.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 22:01

hehe at lægge password på bios, og gleme det er ret d***. Du bliver nok nød til at åbne kabinetet, og finde den jumper der resetter bios så !

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:01

Dumbo2 - > kan du ikke komme ind i bios hvis du trykker på DEL-tasten lige under opstart, mens den tæller Ram ?
Manse9933 er inde på det helt rigtige omend hans forklaring er så indviklet, at den lige skal læses et par gange
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-08-05 22:01

Av, den kan jeg ikke huske, hvordan man bryder.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:06

Bios kan resettes ved at tage det lille knapbatteri ud af PCén en 5 min. tid
-------------------------------
selvfølgelig har du også fjernet strømkablet - så sætter du batteriet i igen og starter -
under denne opstart trykker du så på DEL-tasten - igen og igen lige til den åbner SETUP - her sætter du så CD-rom til at være first bootdevice og gemmer denne indstilling, så skulle du gerne komme igang fra CDén hvor du kan vælge forskellige indstillinger og måder at installere på.
God fornøjelse
<\\Benny

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 22:07

Til Bruuon117. Undskyld, men hvordan ser den ud ? Skal den bare tages ud og hvad så ?
Jeg har aldrig været ud for dette problem før og jeg har lavet mange. Så undskyld jeg spørg så dumt

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 22:08

Til bennymand. skal den være tændt ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 22:10

#bennymanden

Er det ikke lidt omstændigt når han bare kan hive en jumper af og på, eller bare korsslute to ben på bundkortet !?

Dumbo2: for at finde den bliver du nok nød til at have fat i manuallen til bundekortet, der står det i.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 22:10

bennymanden>skal redigeres,gider ikke,som bruuno117 resete din bios,find battariet på bundkortet og jumperer sidder som reglen hved siden af

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:11

Nej - nej - du slukker, og tager netkablet fra -
så åbner du kabinettet og tager det lille flade batteri ud af sin holder
........ her går du så en lille tur med hunden, eller holder en kaffepause ........
så sætter du igen batteriet i og tænder din PC som jeg beskrev tidligere
---- nu skulle bios så være resettet og du kan komme ind i SETUP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 22:13

jumpren den sidder på to ben ud af tre, f.eks. på ben .++ så flytter du den til ben ++.
det står som meget småt under jumperen om det er den,f.eks. reset

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 22:14

i fem ti sekunder

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:15

bruuno117 -> jo måske nok, men det lille batteri er til at finde (som regel)
...... og som du selv er inde på, så er det jo et spørgsmål om at få den sidste spænding fjernet helt ......
men batterimetoden er uden nogen risiko, så den plejer jeg at bruge, man skal jo også have en undskyldning for en pause

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 22:15

Med mindre det er en af de der gamle dampcomputere hvor bateriet er loddet på hehe. men ok bennymandens forslag er nok bedst hvis man gider at vente, jeg foretrækker nu en rask lille korsslutning.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 22:16

Til Bruuon117. Skal den være tændt, når jeg gør det og hvor lang tid skal den være ude. Undskyld, men jeg er en hun ha, ha.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:16

godt nok bruuno117

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:18

.... derfor må du godt gå en tur med hunden Dumbo2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 22:19

nej du skal tage strøm kablet ud af pc'en eller slukke på stik kontakten

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:19

Dumbo2 -> læs min kommentar fra kl. 22.11
<\\Benny

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 22:20

hvor lang tid skal den være ude,prøv 10 minutter

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 22:21

oh my god, det er en hun !!!!!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:22

----

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 22:24

Ja selv om jeg er en hun. Kan jeg skam godt lave computer. Bare ikke lige dette problem sorry

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 22:24

Citat
Fra : Manse9933 Dato : 06-08-05 22:20

hvor lang tid skal den være ude,prøv 10 minutter

en rigtig god ide
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 22:27

gør som bennymanden siger. Tag strømkablet ud af din pc, åbn kabinettet, og fjerne det lille knapbatteri fra bundkortet i en 5-10 minutter, så er den prut slået.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-08-05 22:57

du kan osse bruge startdisk til at køre fra cdrom ved xp:
http://support.microsoft.com/?kbid=310994

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 23:16

Hej. Har prøvet at tage jumper ud og ventet i 20 min, for derefter at sætte den i igen. Men når jeg sætter starts startdiskette skriver den bare igen operativsystemet mangler. Så har jeg prøvet at køre den kun fra cd'en. men den skriver stadig det sammen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 23:25

"Har prøvet at tage jumper ud og ventet i 20 min "

jamen Dumbo2 tog du bare jumber ud eller satte du den på den over på den mellem de 2 andre ben
for der er vel 3 ben på den juber du piller ved ?

men hvilken bios er det ? ami eller award , ???

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 06-08-05 23:52

Undskyld, har haft fjerne det lille knapbatteri fra bundkortet i en 5-10 minutter,

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-08-05 23:52

Og er man overhovedet sikker på at det er den rigtige jumper? tag hellere batteriet ud og vent de der 10 minutter.

Jeg er i det helle taget ikke helt sikker på problemet her ? kunne du komme ind i bios, eller kræver den et password, når du prøver? Hvis det er en original startdiskette du har, burde den virke, ellers er den blevet beskadiget.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 00:40

her er nogle bagdørs password til award bios og ami
FOR AWARD BIOS:
AWARD_SW
j262
HLT
SER
SKY_FOX
BIOSTAR
ALFAROME
Lkwpeter
j256
AWARD?SW
LKWPETER
syxz
ALLy
589589
589721
awkward
CONCAT
d8on
CONDO
j64
szyx

FOR AMI BIOS :
AMI
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO
--------------------------------------------------------
eller tage harddisken ud og så boote op med en boot diskette :
hvorpå der ligger en fil der hedder killcmos.com
killcmos.com kan hentes her
http://www.majorgeeks.com/download2969.html

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 00:52

nå men jeg tror han er faldet i søvn , så jeg springer fra for han har jo fået de oplysninger har har brug for

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 09:21

Hej. Ja det kan da godt være svært at forstå.
Men jeg skal prøve at forklare bedre.
Når jeg starter computerne op og trykker del. Kommer jeg fint ind til BIOS, men for at jeg kan lave noget der inde, skal jeg skrive et password i den røde box. Det har de mennesker, som jeg skal lave den for glemt.
Men jeg skal jo der ind for at sætte cd’en først, så den kan begynde at installere xp. Har også prøvet at begynde med disketten først. Men der skriver den også bare at operativsystemet mangler.
Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 09:43

Computer består af et Chaintech Motherboard 7aia5e, Maxtor 40 Gb Hardisk, AMD Duron 1200 MhZ CPU. Jeg håber disse oplysninger kan hjælpe. Så jeg kan komme vidre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 10:46

Dumpo2

Du har forstået det med at resette bios ved at fjerne batteriet i 5-10 min. Derefter skulle det ikke være nødvendigt med et password da den starter op i standard som er uden password.
Hvis ikke det har hjulpet så prøv nogle af de password som technet foreslog.
Derefter skal du så sætte cd-rom som first boot device, gemme ændringerne og genstarte. Når den så kommer frem med en tekst der siger Boot fra cd-rom trykker du på en vilkårlig tast og den starter op på cd-rom.
Vupti og du er klar.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 10:58

Ja , jeg har forstået det med at fjerne batteriet i 5-10 min. Jeg har næsten prøvet alt, hvad der er blevet forstået. Men der er intet er har hjulpet Sorry. Men nu vil jeg lige holde en lille pause. Jeg vil prøve igen i eftermiddag. Tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:01

Jeg kender nogle pc'er(ældre eksemplarer)hvor man skal tage batariet ud i en 6 til 7 timer før COMS
er resete til standart(derfor er jumperen en god ide)prøv at tage batariet ud natten over,eller hvornår
det passer dig,en 7 timer.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-05 11:22

Hov jeg kom lige i tanke om,der er også nogle motherboards/bundkort's producenter der bruger en så kaldt capacitor som laver en backup af COMS og det kan tage op til 24 timer før bios settings
er slettet/fjernet fra disse bundkort,langsom strøm dræning(capacitor )og strømmen skal være slået fra
pc'en i de 24 timer.
Så tag det ud nu og prøv igen i morgen samme tid.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 11:35

Tak for svaret Manse9933. Det vil jeg prøve og så må vi se. Tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:36

Og så kan du prøve dette program,læs txt indeholdt i zip filen sammen med programmet (engelsk)
http://natan.zejn.si/rempass.html

RemPass!
eller du kan få den her
Gratis versionen postcardware>
***************************************************************************
REMPASS
BIOS password finder and remover
ver 3.00 for DOS
***************************************************************************
Copyrights: Natan Osterman, 1997-2002

LEGAL STUFF first

Use this program on your own risk. The author is not responsible for any
damages the program may cause.
The author hereby disclaim all warranties relating to this software,
whether expressed or implied, including without limitation any implied
warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
I will not be liable for any special, incidental, consequential, indirect
or similar damages due to loss of data/damage to hardware or any other
reason, even if we have been advised of the possibility of such damages.

--------------------------------------------------------------------------
WHAT FOR IS THIS PROGRAM ?

* Features:
Program can:
- find and show (old) AMI-BIOS password
- temporary collapse any BIOS
- save BIOS settings
- restore BIOS settings

1. Show bios password
The password is shown on the screen in brackets, eg. [KARAMB].
If password is not set, program shows []. This feature works only
with older versions of AMI Bioses.

2. Collapse bios
The program writes random numbers in bios, but does not update checksum
word. That causes so called 'BIOS checksum-failure'. When you boot the
computer, you are thrown directly to bios settings (wow, pass has gone!),
where you had to set all settings again OR use 'default settings'.

3. Save / restore bios
Before it makes any action, RemPass saves bios settings in file BIOS.SAV.
If you have to restore bios settings from file, use /R switch. If you want
to save your bios settings without any other action, use /S switch.

Warning: file BIOS.SAV have to be in same directory as program when using
/R switch.

---------------------------------------------------------------------------
QUICK TOUR: HOW TO GET RID OF BIOS PASSWORD ?

1. Make system floppy disk. ( FORMAT A: /S or SYS A: )
2. Copy RemPass to that floppy.
3. Run RemPass with switch /S. (eg. rempass /s).
4. If anything is OK, run Rempass without any switchs.
5. Reboot the computer.
6. It will say: 'BIOS checksum failure. Press (specific key).'
7. You will be thrown in bios setup program. Set new password, new settings
(use "Set default" option if you do not know much about bios). Enable
floppy and disk drives (use "Autodetect" option).

8. If anything goes wrong boot from floppy in A: drive. Run RemPass with
switch /R (eg. rempass /r). Everything is like before step 4.

---------------------------------------------------------------------------
HOW TO OBTAIN THE NEWST VERSION OF PROGRAM ?

If you have access to the Internet is that very simple. In your favourite
Web browser type URL:

http://natan.zejn.si/rempass.html

Else ask your sysop on local BBS.

--------------------------------------------------------------------------
REGISTRATION

This program is postcardware. What does that means? If you like it or if
you use it more than 15 days, you should send me a postcard, because I
like them.

If you want more features (see whole password etc.) you have to buy
commercial version of program (very cheap). You have to buy commercial
version for any non-personal use!

- Personal registration................1 postcard

- Commercial version:
1 user................5 US$ or 5 EUR
2-5 users.............4 US$ or 4 EUR ea
more than 5 users.....3 US$ or 3 EUR ea

- Complete source code (w/o c.rights). 20 EUR or 20US$

Notes: I accept payment in any currency. Also possible exchange for your
hardware or/and software, books, CDs, etc.

HOW TO PAY ME ?
Postcard/cash/CDs/Ferraris should be sent to the author's snail mail address,
for hardware please send an email message first. When I get
cash (or anything else) I will e-mail you the newest version, registred
specially for you. To get Rempass with ordinary mail (snail-mail) add
$1 for diskette and shipping&mailing costs.

You can also obtain commercial version online:
URL: http://natan.zejn.si/rempass.html

---------------------------------------------------------------------------
Addresses of the Author:

e-mail: natan@email.si

Snail-Mail:
Natan Osterman
Grabloviceva 30
SI-1000 Ljubljana
Slovenia, Europe

***************************************************************************
I wish you many cracked passwords by using this program !
*************************************************************************

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:43

spørg vis du er i tvivl om noget
du ska have en boot diskette

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:44

skal

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:47

Har du ikke en bundkort's manual??,vis ikke så gå ind på PC'en/bundkortet's hjemmeside og få en,så du kan finde den jumper,du kan se navnet serie nummret på bundkortet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 12:22

jeg har nu siddet her i nat og lavet en boot disk som er testet på 8 maskiner
men det kræver jo at man kan boote fra diskette drevet. bios settings
og det er jo her problemmet ligger men fjern harddisken og boot så op med denne diskkette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/biobootsave.exe

og på denne disk findes også disksave.exe som kan gemme dine harddisk boot (MBR) oplysninger
som kan være meget nyttige hvis din hd lige pludselig går hen og bliver til raw

mvh. technet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 12:27

Dumbo2
hov jeg kom foresten lige i tanke om , hvordan laver du denne boot diskette
jo gem denne fil på din harddisk og så har du en tom diskette i drevet og nu klikker du på den fil du lige har hentet
så vil der automatisk blive lavet en boot diskette
som du nu kan bruge

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 12:30

Det er jeg lige ved at gøre. Så må jeg se om det kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 12:38

og er det denne motherboard du har i hånden
http://www.baber.com/baber/gifs/411gifs/chaintech_7aia5e.jpg

og hvor sidder den jumber DU flytter på ?!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:39

technet>er det en almindelig boot diskette??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:44

Jeg ser først nu at du har accepeteret mit indlæg som svar,jeg sover;du skulle da ikke accepetere
et svar før du har fået løst dit problem.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:48

acceptere

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 12:52

Nej, det kan godt være. Men det er jo en stor hjælp for mig og jeg synes at du gør en stor indsast for at hjælpe mig. DERFOR

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:59

okay okay OKAY

Fred på jorden.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:11

jamen vi følger da med endnu
Manse9933 . almindelig bootdisk ( nej
men den booter op med ms ( ja
og så vælger man hvad man vil enten hack sit bios password eller gemme sine boot record på disk ( 512 byte fra mbr 512 byte pbs

der er fjernet du ved alt det crap med keyboard og skærm så det er US keyboard der bliver brugt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:17

Aha,a slim version ,den stjæler jeg lige og leger lidt med den,man har altid brug for nye værktøjer.
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:17

men jeg har den ultimative løsning men det kræver at win bliver instal , og det kan dog gøres på en anden maskine
kun win ikke andet , og så smid den over i den maskine der skal rodes med i bios
for så kan der bootes op på noget ( og for den sags skyld kunne det jo være win 98 )

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 13:19

Til technet. jeg har prøvet alle de bagdørs password som du sendte, men det ville den ikke godkende.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:21

Manse9933 > altid til tjeneste med diverse ( gode gamle ) doS tools som stadig er undværlig
for den sags skyld også BEOS .

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:23

Dumbo2
okey men har du prøvet det med min boot diskette.
for du skal gå videre i denne tråd for der er jo kommet flere ting til

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 13:27

Til technet. Nu kan det godt være jeg spørg dumt. Den skal bare sættes i A drev og så skulle der ske en masse eller hvad. Kommer jeg ind i BIOS ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:27

Pas på skriver du passwordet forkert 3 gange(nogle bios ikke alle) så risikere du at blive lukke ude af bios for bestandigt
du skal vide hvilken bios du har og så kun prøve tre gange,men jeg har ikke prøvet det på min egen krop,her er nogle flere,jeg fandt dem lige i min database>

WARNING: Some BIOS configurations will lock you out of the system completely if you type in an incorrect password more than 3 times. Read your manufacturers documentation for the BIOS setting before you begin typing in passwords

Award BIOS backdoor passwords:

ALFAROME
ALLy
aLLy
aLLY
ALLY
aPAf
_award
AWARD_SW
AWARD?SW
AWARD SW
AWARD PW
AWKWARD
awkward BIOSTAR
CONCAT
CONDO
Condo
d8on
djonet
HLT
J64
J256
J262
j332
j322 KDD
Lkwpeter
LKWPETER
PINT
pint
SER
SKY_FOX
SYXZ
syxz
shift + syxz
TTPTHA
ZAAADA
ZBAAACA
ZJAAADC
589589
589721
595595
598598

AMI BIOS backdoor passwords:

AMI
AAAMMMIII
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO

PHOENIX BIOS backdoor passwords:

phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS

MISC. COMMON PASSWORDS

ALFAROME
BIOSTAR
biostar
biosstar
CMOS
cmos LKWPETER
lkwpeter
setup
SETUP
Syxz
Wodj

OTHER BIOS PASSWORDS BY MANUFACTURER

Manufacturer Password
VOBIS & IBM merlin
Dell Dell
Biostar Biostar
Compaq Compaq
Enox xo11nE
Epox central
Freetech Posterie
IWill iwill
Jetway spooml
Packard Bell bell9
QDI QDI
Siemens SKY_FOX
TMC BIGO
Toshiba Toshiba

TOSHIBA BIOS

Most Toshiba laptops and some desktop systems will bypass the BIOS password if the left shift key is held down during boot

IBM APTIVA BIOS

Press both mouse buttons repeatedly during the boot
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:28

Dumbo2
skal vi ikke klige være enige om en ting
du skal sg svare på de spg vi stiller dig , for ellers er det omsonst
1. hvilken bios er det ?
2. kan du smide harddisken over i en anden maskine ?
3. vil du have det her løst eller gør du bare noget ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:30

technet>tak,jeg kan ikke leve uden dos,jeg bruger næsten miljøet hver dag.
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:32

Dumbo2
du har fjernet hardisk ( ja )
du sætter disketten i drevet som du lige har lavet ( ja )
du tænder maskine ( ja )
starter den op på a: ( ja ) ( nej )

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:36

Manse9933 :..> det samme her ( og enda helt ned på bit niveu )
men unix så køre det

tålmodighed er en dyd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:39

ja f.eks. ultimate boot cd/disketter,bruger unix/linux cernel til at indlæse forskællige værktøjer,på win.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 13:42

Ja nu må I sg have mig undskyld. Det kan godt være at det er helt nede på bit niveu. Men da jeg aldrig har haft dette problem før og jeg har efterhånden lavet mange computer. Ja, så jeg er sg lidt bange for at gøre noget forkert. Så den bare ikke virker mere. Derfor sprøg jeg nok lidt dumt engang imellem.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:43

Manse9933
ved du du hvor dumb02 er henne ?
og kunne du lige teste bios password crck fra disken på din maskine
bare for nysgærigheds skyld for at se om den skulle tage din bios

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:47

Dumbo2
hvad har du lavet ??
drukket øl eller siddet på

FJERN SÅ DEN HARDDISK. så sker der ikke noget med den , for det er ikke den der er problemmet ENDNU

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:48

kunne du lige teste bios password crck>en af dagene så vil jeg teste den,jeg gider ikke lige i dag(test maskinen)så melder jeg tilbage i et spørgsmål.
ved du du hvor dumb02 er henne>hun fiser nok frem og tilbage mellem pc'erne giv tid giv tid
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:52

jeg gider ikke lige i dag,jeg er hved at bygge en pc for en ven og kigger herind i mine kaffe pauser

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 13:54

Dumbo2
ro på det har jeg.
men kan du smide hd over i en anden maskine ?
for så kan du jo lave en sys på den via en win 98 boot disk og så kan du rigtig komme til at arbejde med maskinen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 13:57

og kunne du lige teste bios password crck fra disken på din maskine>nåe mener du inde fra win(om den laver en diskette??)

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 14:00

Ja jeg smider den over i en anden maskine og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 14:06

Dumbo2
ser hvad der sker .
ved du overhovedt hvad du laver ??
det er jo ikke et harddisk problem men BIOS problem

Manse9933: du plejer da ikke at vær så tungnem
lav en bios password på din maskine boot op med disken og test den om den snupper dit password

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 14:06

technet>Nå du ha også Winimage,den opretter disketten perfeckt,no problemos,filerne er i orden.
HARD DISK DIAGNOSTIC ver:2.10
intensive test util for all hd's

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 14:08

jeg gider ikke lige i dag,en anden dag.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 14:11

technet,så så ikke så hidsig du der du,man skal jo begynde et eller andet sted(for at lærer)nå tilbage til arbejdet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 14:13

(for at lærer)jeg tror ikke hun har prøvet noget af det før,så jeg syntes hun er modig.
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 14:17

Manse9933
så se lige på 07-08-05 13:42 i denne tråd
det er derfor jeg ikke lige forstår hvor det skulle være et problem med at finde ud af hvad der er hvad

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 14:33

okey jeg smutter ud i det gode vejr og får mig et par pilsner
hej så længe og håber du finder ud af noget,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 14:34

Det indlæg havde jeg overset technet,nå jeg skal have sat cpu'en/køleren i så er den færdig,så skal den bare stå og køre burnin test til i morgen.
Måske kan hun ikke få kontakt til diskettedrevet,jeg forstår heller ikke helt problemet,men hvad der er let for nogle er svært for andre,der kan være flere ting der spiller ind,hardware mæssigt,hvem hved,det kunne være sjovt at få fat i dyret og lade den gå igennem hele test registret.
Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 18:30

hey friends
ja så jeg jeg igen for denn djævlske maskin
men jeg kan dog ( med min undren ) at der ikke er sket en disse.

Manse9933 :..> ja den maskine kunne jeg godt tænke mig at have her ved min side ( rent fysisk )
for alt hvad denne tråd indeholder så burde den maskine køre win xp lige nu.

Dumbo2 :.. > hvad sker der , er du gået helt i stå ?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 18:37

Hej Igen. Har holdt en lang pause, da jeg var træt af det. Men satte hd i en anden maskine og har nu fået Xp ind og den køre bare fint. Tak for jeres hjælp og tålmodighed. Hilsen Dumbo2

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 18:45

jamen lille ven du har jo ikke løst problemmet med at du ikke kan komme i biosen.
så kan du måske gøre det at boote op fra diskette ?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 19:02

Nej, det ved jeg godt. Men dem jeg skal lave computerne for, vil lige kigge en gang mere om, de ikke har et stykke papir med password'et. Så må jeg se på det bagefter, hvis det bliver fundet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 19:17

Dumbo2 :..
nej det er ikke nogen løsning .
for jeg håber sg ikke at du skulle lave min computer engang .
nu skal du høre godt efter hvad jeg skriver .
jeg laver lige et par filer som du kan køre fra windows cmp prompt , det ved du vel er
og lad os se om det kender passwordet derfra ,
er vi enig i det.

du skal for alt i verden ikke give op for hvis jeg gjorde det havde jeg ikke mit job idag.
jeg skal heller ikke klage over økonomien i det for det kan du vist ikke forstille dig , men groft sagt så er det et 24 timers job.

det jeg vil sige er at : lad dig ikke blive slået ud af sådan en maskine , bare klø på giv ikke op

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 19:47

Nej det håber jeg heller ikke, for du har vist mere forstand på det, som mig. Men jeg er selvlært og gør kun dette i min fritid. Ja jeg kender godt cmp prompt. Men jeg holder sikker fyreaften for i dag, skal jo også passe mit arbejde i morgen. Tak fordi du vil hjælpe

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 19:54

okey har nu lavet et par filer som du kan køre direkte fra windows
hvis du henter denne fil og pakker den ud og klikker på.
klik på mig

så skulle der gerne dukke en sort skærm frem og der finder du din bios og evt også password ( med forbehold )

og skriv nu tilbage om det virker . for så vil du hælpe andre med at jeg stadig gider at lave det her
mvh. technet

ps. det er denne fil
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/bioswin.zip

og den ligger der kun idag

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 19:57

Tak. jeg vil prøve og skal nok skrive tilbage.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 20:16

Nu har jeg prøvet bioswin og den gav desværre ikke password'et til bios. Jeg forsætter med det i morgen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 20:19

hvilken bios har du i maskinen

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 20:43

Undskyld, men hvor kan jeg se hvad den hedder ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 20:46

er det denne motherboard du har fat i
http://www.baber.com/baber/411/chaintech_7aia5e.htm

for så burde du kunne resette biosen ved at fjerne batteri + kablet fra strømforsyningen + flytte jumber fra ben 1+2 til ben 2+3 , og lade den stå i 10 min .
fordi det er en ganske almindelig award bios der sider i den ,
så noget må du gøre galt men hvad det så kan være ?

men ellers må du jo pille biosen ud , og det er ikke noget man bare gør for sjov for der kan ske en hel del ting såsom ben der knækker på bios ,

i hvilken landsdel bor du ? jylland fyn? sjælland ?

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 20:54

Jeps det er lige det. Jeg bor i Sønderjylland. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre galt. jeg følger lige efter hvad du skriver.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 21:02

kan du boote op med en diskette nu ?
og har du en gammel harddsik liggende i skuffen ?

(kaffetid )

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 21:09

Nej jeg har ikke en gamle hd liggende. Det er som om at a drev ikke altid vil tage disketten

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 07-08-05 21:10

Men nu vil jeg i seng, er bare så træt at denne computer. Prøver igen i morgen, efter arbejde.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 22:56

den der diskette drev SKAL bruges og der er ingen vej uden om hvis du har gjort alt det der står i denne tråd

her er endu en diskette men denne gang går vi ind og reseter bios manuel
via nogle standard komandoer , og når du starter denne diskette dukker der en tekst op og fortæller dig hvad
du skal gøre
hent denne diskette og have en tom diskette klar når du har hentet disken så indsætter du din tomme
diskette i drevet og nu klikker du på den fil du lige har hentet
der vil nu blive lavet en start diskette
sluk maskinen og tænd så igen
den skulle gerne starte på diskette drevet og hvis den ikke gør det så pil hardisken fra og prøv igen
og hvis den så ikke gør det så må vi jo se om du vil give kaffe for det her er sg for spændende

http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/resetbios.exe

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-08-05 16:39

jeg skrev
" den der diskette drev SKAL bruges og der er ingen vej uden "

ja det er sådan set rigtig nok men det kunne også løses ved at boote op på en HD med win 98 eller me eller ren dos
fordi maskinen skal bare kunne boote op i ren dos , og det gør win xp ikke

men det er noget helt andet jeg er ved at arbejde på ( jo selvføgelig kan man bare lave multiboot )

fordi man skal ind og bruge debug.exe og lave et par små kommandoer nemlig

o 70 17
o 71 17
q

og det sætte bios ud af stilling.

mvh. technet

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 08-08-05 20:25

Er lige kommet hjem fra arbejde, så jeg prøver i morgen.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 09-08-05 15:05

Nu er den helt galt, når jeg starter den "skide" computer på skriver den, CMOS checksum error- Defaults loaded. Hvad er der nu galt hjælp

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 09-08-05 15:08

Trykket F1, så kunne jeg komme vidre. Så skrev den at jeg skulle sætte xp cd'en. Så prøver at lave en rep.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 09-08-05 16:00

Efter at have kørt en rep. skriver den nu NTLDR mangler. Hvad skal det nu betyde ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-08-05 22:04

hvor mange computer har du lavet ?
er dette den første
okey CMOS checksum error osv : vi har nu nulstillet biosen så den ikke står rigtig for i bios chippen er der
en slags tæller der for tæler dig om den er rigtig og det var faktisk det du går ind og nul stiller

og det betyder ingenting for som du selv så så tryk f1 og så bliver den sat til standard
nu kan du så gå ind og stille din bios som du vil have hen .

ntldr er en opstart fil for at win xp kan starte ,, ligsom du har en nøgle for at starte din bil
og når din nøgle er knækket jo så går du jo ned og får lavet en ny ,
og nu er der flere muligheder men jeg tror at du er kørt fuldstændigt helt ud i tovene

så derfor er det vist bedst for dig at du laver en ny install må maskinen,
for den maskine skal da snart ud til dine venner.

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 11-08-05 15:46

Computer køre fint nu. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-08-05 23:16

det var godt og se det var jo ikke så slemt , selv om det holdt hårdt,
men vi fandt da ud af det og TILLYKKE og husk selvom vi kan være hårde i (munden så mener vi det ikke så hårdt)
sorry for that.

med venlig hilsen
technet