/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4 gear baglygte, kobling
Fra : 120690
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 06-08-05 21:17

hej der ude.

Har nogle problemer med min knallert

jeg kan ikke på min baglygte til at virke men der går også kun ca. 1 volt i gennem ledningerne, hvor kan fejlen ligge ?

og så har jeg også et andet problem, min kobling glider når jeg skifter ned i gear hvad kan det være, og hvad skal der ud skiftes?

Jeg har ikke haft min knallert skilt ad i motoren i nu, har ikke lige haft tid til det men det kommer snart så jeg ved ikke helt hvordan den ser ud der inde.

på forhånd tak

m.v.h

Frederik Larsen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-08-05 21:47

vel sige din kobling skal renses og det med ledningerne på at se om du kan finde et brud på ledning eller en revne for tror at strømmen går i stelet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 22:27

Kobling: Dit kabel skal have 2-3 mm frigang, det kan du mærke i grebet, ellers skal det justeres nede udvendig på koblingshuset.
Når det er klaret, skal du justere koblingen på den lille skrue der sidder bag en gummiprop på sidedækselet.
Løsen møtrikken med en topnøgle, og skru stjerneskruen 1/2 omg. ud, og spænd møtrikken, men se efter at stjerneskruen ikke drejer sig for meget med ind igen.
Baglygten: Det er vekselstrøm og derfor måler du måske forkert, prøv at holde 6 volts pæren direkte på ledningen når knallerten går.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 07-08-05 11:40

Lednings nettet ville jeg udskifte selvom det nok ikke er nødvendigt, men ved thansen kan du få et komplet lednings net til billige penge, også er du sikker på at ledningsnettet er iorden. og det er ikke så svært at skifte. vh jimbo3

Kommentar
Fra : kobsie

Dato : 11-08-05 23:53

Vil sige det på den måde, at der aldrig er andet end bøvl med ledningsnettet på en yamaha 4g. Selvom man køber et nyt hos thansen, så går der ikke lang tid før der er problemer igen.