/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på vafler
Fra : 888
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 06-08-05 18:03

Skal lige hurtigt bruge en rigtig god opskrift på vafler til mit nye vaffeljern... Der er enormt mange på google, men vil gerne have en opskrift DU bruger, og som bare er smovs

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 18:04

mums det vil jeg også gerne

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-05 18:10

Njah, nu laver jeg jo dejen på slump...

Lille smule pilsnerøl
Smeltet margarine
Sukker
Vanille
Mel til det er tyktflydende
1 æg

Piskes godt sammen.

Kan den bruges?

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 18:11

mer - mer - mer !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 06-08-05 18:23

Kan man ikke godt komme lidt øl i en opskrift med mælk? For kan man jo evt. starte med den der er i brugsforvirringen, hvis der ikke er andre der lige kommer med noget ...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 18:37

Ned i brugsen, der er det blandet.

Kommentar
Fra : benselense

Dato : 06-08-05 18:43

Her er den opskrift vi plejer at bruge:
250 g. mel(ca. 4 dl.)
1 tsk. bagepulver
1 spsk. sukker
1 knsp. salt
4 dl. mælk
1 æg
125 g. smør

Bland mel, bagepulver, sukker og salt i en skål. Rør mælken i lidt af gangen. Pisk æget sammen og pisk det i. Smelt smørret, lad det svale og rør det meste i. Gem lidt til bagningen. Lad dejen hvile mindst 20 min.
Håber du kan bruge den.
mvh. Bente.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 18:54

glor ond på min aftensmad der består af kylling og salat

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 06-08-05 19:10

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 19:15

888 hvor er du taaaaaaaaaaarvelig - her kunne komme en masse gode opskrifter i løbet af et par dage og så lukker du søreme

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 19:56

Jow, øl i mælk, så er noget for både små og store drenge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 19:57

Uhm, kylling og salat!

Jeg er ved at lave frikadeller med stuvet spidskål.... måms!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 20:07

Man kan jo "fikse" op på den færdigblandede med vanille og øl.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 07:51

ææææææææææææææv - måtte jo købe svaret for at se om der var flere indlæg - og det var der ikke - snyyyyyyyyyyyd.
MUMS Hanne - længe siden jeg har fået spidskål og frikadeller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 07:52

ps.. fik forresten ikke det sk*** stk kylling - katten nuppede for første gang fra bordet da jeg lige skulle skynde mig ud - så jeg fik også en slags frikadeller til gemüsen -