/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Røde krydser i OE!!!
Fra : taliskoko
Vist : 482 gange
220 point
Dato : 06-08-05 16:49

Hejsa.

Efter at have installeret TDC sikkerheds pakke "Norman" oplever jeg der er røde krydser i nogle af min mails, det er gerne reklame-mails fra feks. "TDC" eller "Minreklame.dk". Hvad er årsagen til dette.??? Det er drøn irriterende. Og det er ikke fordi jeg blokerer for vedhæftet filer i OE.!!! For det gør jeg ikke.!

Jeg tror selv det har noget med Norman at gøre, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte.!!! Nogen gode ideer.??

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 16:52

nej du blokerer for vedhæftet filer i OE men hvad så med at tjekke om du
blokerer for billeder og andet eskernt indhold

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 16:54

der var vist et par skrive fejl , vi prøver lige igen

nej du blokerer IKKE for vedhæftet filer i OE men hvad så med at tjekke om du
blokerer for billeder og andet eksternt indhold i html filer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-08-05 17:01

Hey.

Det gør jeg ikke.!!!! Har tjekket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 17:54

Det er et gammelt problem, at når der er for mange cookies, så laver den det nummer.
Åben internet explorer og
Funktioner/internetindstillinger/ tryk ryd filer og ryd cookies
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 18:47

Ellers skal du slå sikkerhedsfunktioner fra, altså dem fra MS, da de sommetider forhindrer visning af indhold.
Og du er sikker på du Java installeret. Tror også at du skal have noget fra Macromedia, for at kunne se indholdet. Hvis ikke du kan spille spil på TDC, eller andre steder mangler du software, som plejer at dukke op, VIL DU INSTALERE...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 18:49

Ellers skal du slå sikkerhedsfunktioner fra, altså dem fra MS, da de sommetider forhindrer visning af indhold.
Og du er sikker på du Java installeret. Tror også at du skal have noget fra Macromedia, for at kunne se indholdet. Hvis ikke du kan spille spil på TDC, eller andre steder mangler du software, som plejer at dukke op, VIL DU INSTALERE...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 18:51

Der var ekko på, sorry,,,,,

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-05 20:31

Hvis du ikke fandt årsagen i de ellers glimrende forslag så prøv lige at højreklikke på N'et nederst til højre, vælg konfigurationseditor, Internetbeskyttelse, Blokering af vedhæftede filer - tjek om du har fået sat sikkerheden for højt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 22:35

BjarneD,,,,,hvis den kører på standart, kan den hente alt, bortset fra Virus.
Så skal du nok nærmere ind i firewall`en, hvis du bruger standart indstillinger, kan du opleve ovennævte problemer.
Når du installerer Norman, skal du trykke på annuler, når du bliver bedt om, hvilke regler du vil bruge, ellers lukker den næsten alt ude, men så skal du heve slettet alt,,,men højreklik på norman firewall, tillad aktive X, eller stop asistenten, så kan det være, du får lov at se,,,,,,,ellers er din cookie indstilling sat for høj.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-05 22:52

Du vrøvler smxxx! ..og det er bestemt ikke mig DU skal belære

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 23:06

BjarneD,,,belære dig i hvad,,,,, kører du norman......
Har du sat VAGTEN for højt, får du ikke vist en pind.
Men som jeg skriver kan der mangle andre software,,,,eller.
Du får ikke rødt eller blåt kryds af ingen grund.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-05 23:13

Sov den ud! Det er jo ikke mig der spørger.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 23:21

BjarneD,,,,,,gonat
Jeg er et menneske, der forsøger at give en erfaring videre.
Hvad er du,,,,,,,,,dog kun et menneske, men er det på den måde, så skal jeg MED glæde holde mig fra DETTE forum, der mere eller mindre, går ud på at HAKKE på andre, istedet for at komme med råd til mennesker, der har AKUT behov hjælp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-05 23:30

Hvem hakkede på mit indlæg.......? smxxx

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 06-08-05 23:53

taliskoko::::SORRY......

BjarneD,,,,,hvis den kører på standart, kan den hente alt, bortset fra Virus.
Var det den, eller hvor jeg HAKKET på dig,,,,,,, SORRY::::

svaret var derefter::::::
Så skal du nok nærmere ind i firewall`en, hvis du bruger standart indstillinger, kan du opleve ovennævte problemer.
Når du installerer Norman, skal du trykke på annuler, når du bliver bedt om, hvilke regler du vil bruge, ellers lukker den næsten alt ude, men så skal du heve slettet alt,,,men højreklik på norman firewall, tillad aktive X, eller stop asistenten, så kan det være, du får lov at se,,,,,,,ellers er din cookie indstilling sat for høj.

OG som jeg skrev,,,
der bliver brugt mere tid til at HAKKE på andre, end komme med svar, både fra spørger, og,,,,,
Jeg har aldrig i mit liv påstået jeg er expert, så sad jeg sgu ikke her og fodrev tiden, så havde jeg arbejde,
ved BILL GATES,,,,,,,,,eller, min egen knaldhytte på Mars, understøttet af Danske forskere, håber de er lidt mere kloge end herinde, da jeg absolut, ikke vil sammenligne dette forum med andet, end kandu,,,og så er den ikke længere.

Synd man skal ødelægge andres spørgsmål, med ???????????

Nu bruger jeg mine point, på et spørgsmål, MERE, og så skal du nok være fri for se min skrift herinde, på kandu,,, mere.
Håber du fik det svar du ønskede..............

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-08-05 23:58

Du behøver stadig ikke at belære mig om Norman, smxxx og det var altså dig der direkte kommenterede mit indlæg med en belæring, som jeg ikke har behov for.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-08-05 00:10

FU

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-08-05 00:15

FY Steen!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-08-05 00:21

TOO LATE...............

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-08-05 00:22

Men en ting jeg ved, hellere fjender end venner..........
FARVEL:::::::::::::::

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 08:21

så i to drama"queens" - talisko har et problem og det skal løses - hvem filan der har ret og ved mest og er bedst og bla bla bla - er fuldstændig ligegyldigt - talisko kan vel selv finde ud af at undersøge mulighederne - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

talisko har du været i funktioner - indstillinger - fanebladet læsning og fjernet kryds i "læs alle meddelelser som almindelig tekst" ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 08:25

ps.. dårligt formuleret - fjern krydset - så kan du igen se dine reklamer hvis alt ellers fungerer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-08-05 11:46

Hej alle.

Alle cookies og temp-filer ér slettet for kort tid siden. Og står til 3500 MB.

Nå, starter lige nedefra...

Mirit.dk>Nja, men så bliver jeg total sajko af at se på det. Men ellers tak.

BjarneD> Følger jeg dine anvisninger finder jeg kun flueben i "Bloker CLSID-filtypenavne"
Sikkerheden er sat som Norman sætter den. Det har jeg ikke pillet ved. Ej heller i OE. Og den er ikke sat til Høj.

Der har ikke været noget før Norman kom ind i billedet. Og jeg har ikke pillet ved noget i Norman eller andet. Og det er den sidste nye Java jeg har. Så I kan godt se, at jeg er noget i vildrede...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 07-08-05 11:54

Hej,

du kunne forsøge at stille dit spørgsmål her:
http://forum.norman.com/
(engelsk forum).

Venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-08-05 13:23

Jeg havde nu heller ikke regnet med, at du havde fået blokeret mere der, men hvis du havde kunne det netop tyde på, at du havde fået sat den for stramt.
Umiddelbart skulle man ikke tro, at Norman er årsagen da firewall'en arbejder ud fra blokering af adresser.
Du kan jo prøve at slå firewall fra for at tjekke om det har betydning for visningen af dine mails, fo rpå den måde at udelukke andre indstillinger i Norman.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-08-05 13:28

BjarneD> Så slog jeg Firewallen fra og nu kan jeg se billederne i mails´ne. Men nu virker FW'en jo ikke.!!! Så hvad så nu????

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 220 point
Dato : 07-08-05 13:50

prøv at højreklikke på firewall ikonet og så kan du vælge ryd sessionsregler, men så skal du igennem diverse fravalg igen ellers må du ind indstillinger og redigere i reglerne hvis det er der du har fået blokeret ellers er aktivt indhold, Avanceret et godt sted at lede efter en blokering af dem du ikke kan se.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-08-05 13:52

Hvis du ikke forstod mit lidt hastige svar beder du bare om uddybning

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-08-05 14:35

Hej BjarneD> Der var tilsyneladne blokeret for nogen ting. Jeg fandt et par blokeringer i både OE og Messenger. (så nu virker Messenger oxe)

Set fra en anden vinkel er det jo rart, at se skidte virker...

Takker mange gange...

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 07-08-05 14:35

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-08-05 14:42

Du skal nok blive glad for programmet og husk at når de gule bokse dukker op skal du være kritisk og er du i tvivl kan du godkende eller blokere "kun for denne session" så er det let at få det rettet.