/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
ps1 spil på ps2
Fra : balli23
Vist : 1103 gange
100 point
Dato : 06-08-05 15:32

jeg har købt et ps1 spil til min ps2 og det kører fint nok - men ved du hvorfor jeg ikke kan gemme på mit memorycard?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 15:33

Det burde du også kunne, medmindre du bruger et memoorycard med en forkert størrelse. Memerycards til PS2 SKAL være 8 MB!

Kommentar
Fra : gril

Dato : 06-08-05 15:35

du kan ikke bruge dit memorycard fra ps1 du skal købet et nyt til ps2 som passer til den, men det har du måske købt

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 15:37

det er 8 MB!!!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 15:37

Derudover kan det være, at det ps1 spil du kører ikke er fuldt ud kompatibelt med din ps2. Det ER jo 2 forskellige maskiner.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 15:39

Ja memorycard`et er til ps2!! Og det er 8 MB

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 15:42

"Derudover kan det være, at det ps1 spil du kører ikke er fuldt ud kompatibelt med din ps2. Det ER jo 2 forskellige maskiner"

Ja det kan der være noget om, men spillet kører udmærket på den.....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 15:59

Jaja, men man kan (desværre) ikke forvente at det hele virker, som f.eks. save-funktionen, da lige netop dette er meget anderledes på 2'eren. Hva er det helt præcist for et spil det drejer sig om?

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 16:03

Spillet hedder Carmageddon

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 16:05

ok.. det er også relativt gammelt.. men ellers et fedt spiL!

Tror desværre ikke der er så meget at gøre. Hvis du vil have det fulde udbytte af spillet må du nok skaffe en Psx1 og spille det der på!

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 17-08-05 09:01

Hej balli23
Min søn har også en ps2 og et ps1 spil (vistnok CrashBash et-eller-andet) - og sjovt nok kan det KUN gemme på et ps1 memory-kort !
Så det ville jeg forsøge at skaffe først - er vel ikke så dyrt?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 22-08-05 14:46

PLAYSTATION 1 SPIL som spilles på PLAYSTATION 2 maskiner, skal bruge PLAYSTATION 1 memorycard hvis man skal gemme.
PLAYSTATION 2 SPIL som spilles på PLAYSTATION 2 maskiner, skal bruge PLAYSTATION 2 memorycard hvis man skal gemme.

kort sagt:
PS1 spil på PS2-maskine = PS1 memorycard.
PS2 spil på PS2-maskine = PS2 memorycard.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 22-08-05 14:52

Næsten alle PS1 spil virker på PS2. Man skal bare sørge for at bruge et Playstsation 1 memorycard til sine PS1 spil når man vil gemme. PS2 memorycard har en anden slags filstruktur i forhold til PS1 spil, derfor er disse kort ikke kompitable. Du kan heller ikke gemme PS2 spil på PS1 memorycards.

Mikael