/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
4:3 til 16:9??
Fra : balli23
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 06-08-05 12:23

hejsa

Ved ikke hvor jeg skulle ligge spørgsmålet under, det her var mest nærlæggende... Selvom jeg har lagt det under "film" så er det bare for alm tvudsendelser jeg mener...!!!

Jeg skal høre om man kan få en "omformer" til fjernsynet så den kan lave 4:3 til 16:9, altså så hvis jeg sidder og ser en udsendelse på feks tv2 i 4:3 format og gerne vil se den i 16:9, selvom tv2 sender i 4:3.....?

Jeg har selvfølgedig et widescreen/16:9 tv

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-05 12:30

Det er ikke muligt med den løsning du ønsker.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 12:31

Teil skrev
Det er ikke muligt med den løsning du ønsker.

Er der så andre løsninger??? Kender du nogle?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-05 12:36

Ja, køb et nyt fjernsyn.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 12:39

jo det er men det er en dyr løsning
http://www.gthelectronics.com/focusrev.htm

eller en HDTV converter box
men jeg ved ikke om det fåes her i DK men i US findes de

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 12:39

Gør den det selv ved nye fjernsyn?? Det jeg har er ca 5 år gammel det er Philips 32" widescreen...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 12:42

løsningen kunne jo være at du bruger dit tv-kort i din pc og så software der konverter det

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 12:43

technet

Ja det var en dyr løsning £299 det nok lige meget nok, men så kan det lade sig gøre og det findes...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-05 12:53

Så må man vide hvilken strømforsyning apparatet bruger.
USA kører med 110 V og 60 Hz

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 13:09

"løsningen kunne jo være at du bruger dit tv-kort i din pc og så software der konverter det"

Findes der noget software der kan det?

Jeg har nemlig ikke et tvkort, så skal ud og havet købt det først...

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 06-08-05 15:28

Jeg kan købe et tv-kort i morgen, så venter jeg lige med at "Accepter som svar"

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 16:25

det kan næsten alle diverse ny´er software der can capture
selv foretrækker jeg
http://www.gocyberlink.com
http://www.ulead.com/runme.htm
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/

der er software med dit tv kort som sikkert også kan klare det.