/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlramt computer
Fra : ibt
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 13-10-02 15:19

Når jeg bruger min computer opstår der tit fejl og programmet afbrydes
Det f.eks være når jeg er på internet, så skrives der Internet eksplorer har fundet en fejl og programmet afbrydes. der kan så sendes en fejl rapport, men det hjælper ikke.
Andre gange (det kan være både on og off line) skrives der, programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes. Eller, En alvorlig untagelsestilstand er opstået derefter går computeren i sort.
Der er et eller andet helt galt. Hvordan kommer jeg det til livs?

Kommentar
Fra : ibt

Dato : 13-10-02 15:24

Systemet er Windows 98/2

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-02 15:37

Send fejlrapporten til microsoft og vent på deres næste update. Den kommer ca. 1-2 dage senere. Har haft det samme to gange i den forløbne uge. Har du tændt for automatisk update i kontrolpanelet. Mit system er Me.
Hvis der kommer for mange ulovlige handlinger offline er det enten en virus ellers trænger din computer til en clean install (format c-drevet og nyinstallere det hele, ved godt det er drøjt, men nogengange den eneste løsning og sørg endelig for backup af dine dokumenter, hvis de ligger på samme drev. Programmer skal man alligevel nyinstallere.)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-10-02 18:07

Clausen

Hvorfor i alverden skal man sende oplysninger til Microsoft ? Snager de ikke nok i forvejen ?

Næh du problemet er at windows ME aldrig burde være på gaden, det er faktisk et af Microsoft's forsøg på at sælge et OS, som virkeligt er ustabilt så det brager.

hvis du derimod har råd ibt og din computer kan klare det ville jeg installere windows XP. Det er klippestabilt og brager ikke i gulvet som windows ME.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-10-02 18:37

Pjat med dig, zonker. Windows ME er et udmærket operativsystem. Jeg har selv kørt det i to år uden nævneværdige problemer.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-10-02 22:11

Ja Rellom så er du en af de meget få heldige personer.

Hvorfor tror du at Compaq og andre store PC leverandører måtte droppe at bruge win ME på deres PC'ere ?

Og med erfaring fra landets største IT firma, i en dispatch funktion, hvor jeg ikke bestilte andet hele dagen end at modtage fejlopkaldt på defekte PC'ere, printere, harddiske m.m., har jeg noget at basere min viden på.

VI snakker jo ikke en lille privat enkeltstående PC'er som kører fint, men op til flere 1000 maskiner, så også statistikmæssigt holder min påstand altså vand.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-10-02 14:43

Hej ibt

Jeg kan forstå du kører win 98/2

Har du opdateret dine drivere ? her tænkes på BIOS grafikkort mm.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 14-10-02 17:11

>>zonker
Han har Win98/2,
Sååå, hvad nytter det at du reklamerer for XP???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-10-02 11:05

Hej ibt,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ibt

Dato : 15-10-02 21:13

Som Clausen anbefaldede kørte jeg en opdate. Kom der derefter i tanke om der også er en vedligeholdelses guide i system værktøj. Kørte den, det kom frem, der var fundet diverse fejl, klikede derefter på automatisk reparation. siden har der ikke været noget.
Tilbage er der kun at jeg ikke kan åbne visse pdf filer. der skrives der ikke var en gyldig skrift type fil. Jeg har acrobat 4.0 installeret.
MVH ibt