/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puck maxi k
Fra : buitenhuis
Vist : 354 gange
70 point
Dato : 06-08-05 10:02

Jeg har en puck maxi k, som starter første gang, men den vil ikke køre.
Der er et underligt sjoker system på, som jeg ikke har set før. Når jeg gasser op dør den med det samme. Skal jeg stille på en skrue et eller andet sted, eller hvad kan der være galt??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-05 10:07

jeg tror nærmere det er svømmeren nede i karburatoren du skal kikke på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 10:11

Har selv en gammel maxi stående (fra konens teenage tid), den har akkurat samme problem og jeg har renset kaburator og kigget på svømmer, men alt uden held. Pakningen som ligger under toppen af kaburatoren (den havlrunde med 2 huller), den er vel hel. Det har jeg nemlig fundet ud af at det har stor betydning om den er ok.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-05 10:12

Når den dør når du giver den gas.... er det fordi den ikke får benzin nok...
Så skal du tjekke at der ikke er et stoppet filter eller skdit i din kaburator.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-08-05 10:16

Der kan også ligge vand i svømemr huset helt nede i bunden....
Det under mig lidt Fijala at det ikke har hjulpet at rense kaburatoren - har du sikret dig at den virker rigtigt og at der er hul op i gennem gas nåle dyssen...
Hvis problemet først opstår lidt efter at motoren er starte kan der jo være skidt i benzintanken her kan man tage benzinhanen ud og rerense de 2 filtre .
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 10:29

Benjamin.Hansen

Det undrer også mig. og kaburatoren er renset og der er hul hvor der skal være hul. Tanken er tømt da maxien havde stået stille i et par år og benzinen var blevet "råddent, det lugtede ad h. til). tank ventilen er renset.
Nu har jef bare lige skubbet maxien ud bagved da den ikke lige skal bruges men det var jo sjovt at se om den kunne køre.
Den er fra 79 og har kun kørt ca. 1500 km. (og er ikke til salg)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 10:31

Træk slangen af karburatoren eller tanken, og se om der løber en fin stråle, ellers må du have en ren spand under benzinhanen, og skrue den af for at rense filteret som følger med ud.
Maxi fåes i 2 udgaver først med rund og senere med firkantet karburator, hvis du har den firkantede, er det nok galt med filteret, her under skruen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=538964506&n=282533662&pn=322083320
Forøvrig har thansen alle stumper til Maxi.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 10:54

Hvad model er min forøvrigt. Den er med pedaler og ikke 2 gears.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 10:56

Rund kaburator

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 11:05

fijala det er ikke pænt at stjæle andres spørgsmål, og gør det forvirrende, opret et spørgsmål selv.
Forøvrig er din en P-model da P står for pedal og (K-kickstart) Benzin kan ikke lugte så der må være vand i, og du ricikerer at tanken som er en del af stellet ruster igennem, se at få alt benzin udskiftet.
vh palle hansen

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 06-08-05 13:21

Sådan gør min også.. Jeg venter bare lidt.. gasser meget lidt op.. lidt mere.. o.s.v.

Kommentar
Fra : buitenhuis

Dato : 06-08-05 15:09

På min puck maxi k mangler der et kabel som skal gå ned til karburatoren, hvor der sidder en sjoker. Jeg har aldrig set dette før. Det er en rund karburator. kan jeg ikke bare sætte en ny karburator på, altså en uden sjoker.??
Henrik

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 06-08-05 17:39

Jo, eller sætte et kabel på med chokkerhåndtag, eller lade være, og bare tippe den på tipperen, det er lige så godt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : buitenhuis

Dato : 06-08-05 20:43

Tak for svaret pallebhansen.
Hvad mener du med at jeg bare kan tippe på tipperen??
mvh
Henrik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 22:42

Trykke 3 sekunder ned på den halvrunde knap der er på den runde model-karburator, på den måde skubbes svømmeren ned, og der løber mere benzin ned i karburatoren, og lidt udover (Og ned på dine fliser ha ha)
Men ellers er det meget nemt at montere et chokkerkabel og knap på styret, køb thansens gaskabel chokkerhåndtag og nippel
http://www.thansen.dk/product.asp?c=539959198&n=282540445&pn=282540485
VH Palle Hansen