/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad er en brugskunstner?
Fra : Camillasmoster
Vist : 688 gange
200 point
Dato : 06-08-05 00:17

Jeg rumsterer lidt med en ny titel: Brugskunstner

Hvordan vil I derude definere en sådan person?

Hanne

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 06-08-05 00:32

Ha,en som ham der opfandt den dybe tallerken jo,,,

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 06-08-05 00:32

En der laver brugskunst?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 00:32

en kunstner der laver kunstgenstande der kan bruges - for eks skåle - kander osv

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 06-08-05 00:33

En der laver brugskunst?

Brugskunst er noget, man kan bruge til noget, i en form af kunst?

Og kom ikke at sige at alt andet kunst også kan bruges.. for det kan det IKKE! :P Hvad søren skal vi dog bruge en stor høj stang med spejle til, der står på gågaden i vejle.. Jeg spørger bare

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 00:35

en der maler brugsen

Accepteret svar
Fra : danielskovmand

Modtaget 210 point
Dato : 06-08-05 00:36

frisør
industridesigneren
Maler
Keramike

altså en kunster som laver kunst til hverdags ting

Best Regards Daniel

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 06-08-05 00:37

frisør
industridesigneren
Maler
Keramike

altså en kunster som laver kunst til hverdags ting

Best Regards Daniel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-05 00:38

En brugskunstner må være en der kan få noget ud af alt.

Det kan være brugelige/ubrugelige svar på kandu.

Det kan være noget som "naboen" har smidt ud. (hvorfor gjorde naboen så det? Naboen kunne ikke se det brugelige

En brugskunstner må være en, der kan få noget ud af det ubrugelige/brugelige, som ingen anden kan se

Og så kan man købe det, samtidig med at man ærgrer sig over ikke selv at have fundet på det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 00:40

allesammen - drøm interessant .............. og i farver !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 00:52

Super! Jeg har fået de tilbagemeldinger, jeg håbede på

Jeg er nemlig selv én af dem, der kan få alt ud af ingenting.

Netop ting, som naboen har smidt ud, nye ting, andre ikke har tænkt på etc.

Laver også mange andre ting, f.eks. maler og syer og og og og...

Samtidig er jeg uddannet frisør

Maler brugsen miritdk - du må også sove sødt! Ja, seføli i farver - jeg æælsker farver!

Jeg må sige, I har været hurtigt på tasterne! Skønt

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 00:55

Tak for svaret danielskovmand.

Du ramte simpelthen hovedet på sømmet!

Så nu vil jeg kalde mig selv en brugskunstner for multikunstner lyder lidt "for meget"...

Godnathilsen
Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-05 01:05

Camillasmoster

Gid du var min nabo, jeg har så meget, der skal smides ud

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 06-08-05 01:29

Hanne -> var det dig det malede skiltet som hænger over Honolulu Brugsforening ?

............. at kunne få noget ud af andres affald er en unik evne
--------------------------------
fortsat god week-end og godnat
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-08-05 02:23

ans - du kommer bare med læsset - jeg tager også på bagagerumsmarked en gang imellem og sælger alskens ting og sager. Nu er jeg godt nok begyndt at sortere kraftigt i tingene, for forrige gang slæbte jeg som en bryggerhest for sølle 310 kroner.

Jamen, jeg siger Dem fru Heilbundt - jeg behøver ikke at røre en finger for at få ting hjem. De kommer fra nær og fjern (+ naboerne) med tingene.

Benny - hvordan kunne du gætte det? kunne du genkende min streg?

Tak for de pæne ord, Benny.

Hi hi, min mor snakker stadig om dengang (jeg var en stor skolepige) øjnede en bordløber, hun havde lagt ud til affald, og lavede en strandtaske ud af den.

Jeg har sågar været i Rabatten med et spareråd om en reol, der stod til storskrald, som jeg fluks halede hjem. Den har jeg fået mange hylder af. For at det ikke skal være løwn, sang jeg også i det program

En stigereol er blevet til et stafeli og to skamler.

Det er skieskægt! Jeg kan sgutte tåle at se træ blive smidt ud, så nu vil jeg prøve at lave et plantebord af en stor lamelbund meget spændende, for jeg er ikke god til at måle ud

Gute nacht - slaf lecher!