/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvad hedder isolering på fagsprog ?
Fra : wiking
Vist : 1342 gange
300 point
Dato : 05-08-05 19:24

Er ved at lave en snittegning, der skal bruges som billag til byggetilladelse (for at få en kælder godkendt til beboelse). Mangler fagudtrykkene for isoleringen der skal benyttes. 1 hulmur: flamingokugler ?. 2 mellem sokkel og indvendig gibsvæg: A-batts ?. 3. gulv: flamingoplader?. Jeg ved godt hvad og hvor meget der skal bruges, men hvad skriver man på tegningen ? Produktets navn, handelsnavnet eller noget helt tredie ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 19:26

vi har altid brugt produktnavn og tykkelse, det er altid blevet godtkendt selv om vi ikke har brugt proff udtryk

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 05-08-05 19:29

Hej Nordsted1

Takker for det hurtige svar

Jeg kan ikke huske hvad flamingo pladerne og flamingokuglerne hedder, kan du ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 05-08-05 19:32

i min verden hedder de flamingo plader og Krøgerkugler, men skriver du flamingokugler, ved de også på teknisk forvirring hvad du mener

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 05-08-05 19:35

Det ville være rart med de rigtige navne, men du skal da have pointene

Godkendelse af svar
Fra : wiking

Dato : 05-08-05 19:35

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 19:37

lad spørgsmålet stå åbent, så kan det være der kommer nogle mere proff svar. men vi har nu bygget en del om hos os, (sådan et drømmehus koster altid mere end man havde drømt om,) og vi har aldrig haft problemer med byggetilladelserne m.m.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-05 19:40

Det hedder da vist Styropor

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 19:46

dova, styropor er det ikke nogle kugler der er størrer, og som købes i hobbyforretninger, til bl.a. at lave julekugler med stof m.m.?

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 05-08-05 19:49

Har fundet ud af det, materialet der er anvendt til pladerne heddder Ekspanderet Polysteren og materialet til kuglerne hedder godt nok Styropor.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 19:54

godt gået wiking vil du ha dine point tilbage, så sig til

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 06-08-05 02:40

fis i en hornlygte