/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Festival tips
Fra : wezzler
Vist : 2011 gange
100 point
Dato : 05-08-05 18:32

Et spm til de garvede festivaldeltagere...

Tips til at en festival på 4-5 dage bliver lidt rarere.... Der er sikkert ting man først kommer i tanke om, når man har prøvet det eller er midt i det.....

Øl, lommelygte, tøj kender alle.

Men tips som, hvordan holder man øl kolde, sparetips under selve festival, gode råd.. osv.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-08-05 18:49

Køb meget rugbrød, og masser af smøreost, makrel i tomat og andre varer på dåse. Herudover kan man sagtens spise dåsemad med f.eks. spaghetti napoli eller "fire bøffer i brun sovs" - disse dåser er gode, men lidt dyre (ca 25kr.) (Kan sagtens spises kold, hvis man ikke gider at varme det)

Mht øl, er det smart enten at have et vandkølingssystem bestående af en stor balje vand, eller at ligge øl'ene i skyggen. Solvarm øl får hurtigt en smag af opkast! Øl kan også sagtens drikkes lunkent, det er det de fleste gør, og det er meget populært.

Når du skal finde et godt sted til teltet, så LAD VÆRE med at tænk: "NEEEJ her LIGE FOR ENDEN AF EN BAKKE er der dejligt læ! Dér ligger vi!" - Når det begynder at regne dagen efter er ALT oversvømmet, og det var ALT!

En god idé er at tage en luftmadras med, da den ikke suger vand, istedet for at ligge på et dårligt liggeunderlag, som efter én regndråbe vejer 60 gange mere.

Husk dåseåbner og plastikposer/sække. - Så kan det ikke gå galt.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-08-05 18:50

Hvilken festival er det vi snakker?

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 05-08-05 19:35

Skanderborg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-08-05 19:51

Vedr. kolde øl; en køletaske med 2-3 store køleelementer (i forvejen nedfrosset minimum 1 døgn), fyldes op med så kolde øl som muligt (fra køleskab eller 1 time i fryseren - men husk at tage dem ud i tide). Køletasken fyldes op lige inden du tager hjemmefra. Øllerne vil holde sig rigtig godt kølige i hvert fald et døgns tid, også selvom du lægger nye "lunkne" øller i tasken. Læg en avis øverst.
God Festival!

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 05-08-05 19:59

Se evt. på http://www.danfest.dk

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 06-08-05 01:12

Placer ikke jeres telt ved et hegn, det tiltrækker mange tissetrængende - det tænkte vi ikke over da jeg var på festival første gang

Ang. kolde øl, så havde jeg engang overset et par øl, som havde ligget under mit liggeunderlag (i fodenden) ned mod jorden inde i et meget varmt telt, som var overraskende kolde

Accepteret svar
Fra : nullerbullerpige

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-05 09:22

Hej!

Ang øl, så grav et hul i jorden, så får du kolde øl. Så husk noget at grave med. Køb evt nogle køle elementer. De kan byttes på campingpladsen i kiosken, som ikke ligger ret langt derfra. Det koster ca 2-4 kr pr køleelement at få byttet, alt efter størrelse.
Men put øllene i en plasticpose, så de ikke bliver ulækre af jord.

Hvis du køber makrel på dåse mm, så husk endelig en dåseåbner!! Eller sørg for at købe dem hvor låget kan rives af.

Det er også en god ting at have 2 par sko med, hvis det skulle blive regnvejr, og skoene bliver våde.

Køb også en lås til teltet, for en sikkerheds skyld... Dog er der nogle som bare skærer det op i stedet for, men så er man også meget uheldig. Men hav altid ting af værdi på dig!!

Jeg synes selv at det er en god ide at have et lille campingbord med og et par stole. Men køb ikke de stof stole som som regel er mørkeblå og mørkegrøn med ølholder i armlænet, de holder ikke ret længe, køb hellere en klapstol... De koster ca det samme.

Hovedpinepiller eller de der nye tømmermændspiller er også et must på en festival.

Jeg synes også et er en god ide at have en eller anden form for spil med. Fx kort, stangtennis, fodbold, badminton, petquang o.lign

Hvis solen skinder er det godt at have en kasket med, jeg kan fortælle dig at det absolut ikke er sjovt at blive solskoldet i hovedbunden, av av... Husk også solcreme.

Mvh en garvet festivaldeltager.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 06-08-05 09:29

ps husk skraldeposer, for hvis det bliver meget smattet tager du skraldeposer på udenpå dine strømper og så sko på bagefter, så får du med garanti ikke våde fødder, kun våde sko

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 06-08-05 12:15

På Danmarks smukkeste festival regner det ALDRIG!

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 07-08-05 17:52

Tak for svaret nullerbullerpige.