/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Repaire windows uden at skulle geninstal~
Fra : Surf
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 05-08-05 18:17

har lige fundet ud af at den der fejl der

http://www.boker.dk/pdff.jpg

er en fejl der gør at jeg fx ikke kan install nogen programmer

så hvis i har en løsning til det her så sig lige til. ik

så der er åbenbare en fil som mangler som jeg ikke har. på min com

så mit spg er hvordan kan jeg repaire windows xp uden at jeg skal til at geninstalleret det hele igen. så jeg bare kan få den fil ind på min com igen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-05 18:26
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:36

Smid din xp cd i og vælg reparer en allerede installeret version

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:37

eller følg hcma's tip.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-08-05 19:13

det er ofice pakken du skal rep ikke windows
det står der jo så højt og tydligt
se selv på din anvend kilde
c:\programmer\officeupdate11\cabs\

så ud på microsoft og hent updaten til den office pakke du har
elller installere officepakken igen

http://office.microsoft.com/da-dk/default.aspx

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-08-05 19:33

no no no no

jeg fået bare det her

Fejl! Kan ikke udføre opdateringskontrol på denne computer Hjælp

Webstedet Office Update kan ikke undersøge, hvilke opdateringer der kan bruges på denne computer. Dette kan have en af følgende årsager:

Du har ikke administrative rettigheder til denne computer.

Der er et netværksproblem, og det undersøgelseskatalog, der bruges af webstedet
Office Update, kunne ikke hentes. Gå tilbage til hjemmesiden for overførsler, og prøv at køre undersøgelsesprocessen igen.

Windows Installer-rettelsesfiler (.MSP-filer) fra tidligere anvendte Office-opdateringer mangler det skjulte bibliotek \Windows\Installer på din computer. MSP-filer gemmes på din computer efter fuldførelsen af opdateringsinstallationen, fordi de skal bruges til reference ved fremtidige opdateringer. Hvis filerne mangler, kan du ikke anvende Office-opdateringer. Som en følge heraf vil du måske heller ikke kunne afinstallere Office-produkter. Kontakt Microsoft Teknisk support for at få hjælp.

Du har installeret Office-opdateringer tidligere og derefter opgraderet fra Windows Installer version 1.0 til Windows Installer version 1.1. Yderligere oplysninger finder du i KB-artiklen Windows Installer May Prompt for Install Source if Unavailable.

så la lige mærker til problem med nr 3. det er nemlig de msp filer jeg mangler der

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-08-05 23:30

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=9C51D3A6-7CB1-4F61-837E-5F938254FC47&displaylang=da#filelist

du kunne måske hente den store pakke på 76502 KB

ellers må du slette office manuelt og så instalere den igen og så derefter update

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 06-08-05 01:11

Sådan laver du en repair.

1 Det første du skal gøre er at boote op på din WIN xp cd husk bios skal stå til at være
first bootdevice cdrom

2 og nu skal du trykke på I Agree/ Godkende Licens`(f8)

3 Spring det første tilbud om repair i Consolmode over og forsæt din indstalation ( Nyinstallation)

4 Nu kan du så vælge hvilke drev din nye indstalation skal ligge på og her er det dit C drev med mindre du køre dualboot

5 Og nu fortæller den dig der er et styresys på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil
lave en repair (R) og nu skal du trykke R

6 Og du vil nu se den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine
indstillinger og dit skrivebord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7 ps husk at have din CD key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8 Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebord, så du kan installers inden du går på nettet.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-08-05 01:28

jeg har lige kigget på det og det ser ud til at dengang du installer /online update det , så blev du ikke helt færdig med at inst der skete nok et eller andet under online update

men her skal du lige se hvad MS har til dig
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301

turbo.dk :.. det er ikke windows der er galt med men hand office pakke se hans billede

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 01:55

Jeg tror du har en ødelagt Window installer<du kan søge på dette ord inde på Microsoft(engelske artikler)
Her er lidt læsning>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;315346

The Windows Installer service could not be accessed" error message when you try to install Office

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324516
Windows Installer 3.0 is available
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;884016

Manse9933

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 09:17

http://support.microsoft.com/?scid=kb;EN-US;Q304498
Hvilken officeversion bruger du?

Hvis det går helt galt, så skift til openoffice

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 09:27

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=9C51D3A6-7CB1-4F61-837E-5F938254FC47
hvis det er office2003 kan du hente hele pakken og installere den lokalt.

I øvrigt sjovt. det kunne ikke lade sig gøre at hente filen fra firefox. De fører sgu krig på mange planer.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 09:28

Nb nu har du vel administratorrettigheder på din maskine

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 09:38

http://support.microsoft.com/kb/q251214/ Det ligner dit problem
Du har nok skiftet installerversion i mellemtiden (windowsupdate) og skal derfor geninstallere den sp1 der er problemer med.
Se linket til manuel download af sp1 to indlæg over. Klientversionen (20mb) burde kunne klare det, men hvis du har ok båndbredde kan du hente den store version 80 mb

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 09:53
Kommentar
Fra : Surf

Dato : 06-08-05 14:35

Windows Installer-rettelsesfiler (.MSP-filer) fra tidligere anvendte Office-opdateringer mangler det skjulte bibliotek \Windows\Installer på din computer. MSP-filer gemmes på din computer efter fuldførelsen af opdateringsinstallationen, fordi de skal bruges til reference ved fremtidige opdateringer. Hvis filerne mangler, kan du ikke anvende Office-opdateringer. Som en følge heraf vil du måske heller ikke kunne afinstallere Office-produkter. Kontakt Microsoft Teknisk support for at få hjælp.

SÅ JEG KAN IKKE INSTALLERET NOGET FRA OFFICE ELLER AFINSTALLERET NOGET FRA OFFICE ELLER GENINSTALLERET NOGET FRA OFFICE AF

før det problem er læst igen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-08-05 14:54

og windows installer er en integreret del af WinXP - så derfor mit forslag om en repair

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 06-08-05 15:41

hmmm det nytter ikke noget at tale højt.....

Hvornår dukker problemet op? Når du går ind på officeupdate? Når du åbner tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet? Når du dobbeltklikker på et installationsprogram?

Det eneste sted du kan få de manglende filer fra er officepakkens servicepack. (har du tjecket om de er fysisk til stede? Brug søgefunktionen og led efter MAINSP1op.msp
Hvis den ligger et "forkert" sted på maskinen kan du skrive den rigtige sti ind i feltet. eller flytte den det rigtige sted hen.

Hvis du ikke har den på din maskine så hent servicepacken og pak filerne ud manuelt (eller brug fx totalcommander www.totalcommander.dk til udpakning). og læg dem på plads i programmer\officeupdate11\cabs\511973.........

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig - det er usansynligt at din windows-installer skulle være ødelagt.

afinstallere officepakken 100%: Har du prøvet med fejlsikret tilstand.

http://forums.windrivers.com/showthread.php?t=71350&page=1
er en diskussion blandt folk der har haft samme problem som dig.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 02:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål