/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problem med karb.
Fra : jespereh
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 05-08-05 16:07

Ja, jeg erhvervede mig her den ene dag, en 19mm D'O.

Mit problem er, at scooteren ikke gider at komme op i topfart med den. Det er enten som om, at den drukner eller får for meget luft. Men der er ikke nogen problemer, når den står på centerstøttefoden.
Jeg har nu prøvet, at sætte nålen i 3 forskellige positioner, og det hjælper ikke. Den er dyset rigtigt ind, da tændrøret er nøddebrunt eller cociobrunt.
Den gider heller ikke at tage den sidste halvdel af gassen.
Min membran er også tæt, så det er ikke det.
Den får ikke noget falsk luft.
Den går perfekt i tomgang.

Opsætning
Simonini 40mm.
45 Udstødning.
Malossi Multivario. 6 gr.
19mm D'O. Dyse 85. Nålen er placeret i næstnederste hak.
Std. luftfilter, med en masse huller på bagsiden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-05 16:55

Luk dine andre spørgsmål de er ældgamle, bl.a.:
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:19

Såan

Accepteret svar
Fra : jeansgade

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-05 17:24

Du SKAL have en støre dyse!!!!!!!

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:39

Jeg skal vel ikke have en større dyse, når tændrøret har den HELT rigtige farve?

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 19:41

Jeg har selv løst problemet. Jeg havde i tidernes morgen blankpoleret min studs. Det fungerede udemærket på 12mm Keihin og 17,5mm D'O. Men ikke på 19mm D'O? Jeg tog så og sandblæste studsen indvendig. Og det hjalp en hel del.

Så jeg tildeler pointene til Jeansgade, selvom det var mig selv der løste det.

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 19:41

Tak for svaret jeansgade.