/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc slukker når den ikke bliver brugt!
Fra : mpjc
Vist : 443 gange
200 point
Dato : 05-08-05 14:49

Hej !

Jeg har et spørgsmål jeg håber jeg kan få svar på.

Jeg er den heldige ejer af 2 pc'er:

En 1½ gammel Acer travelemate pc, samt en ældre Compaq 500 Mhz pc.

Det mystiske ved disse to pc'er er at de slukker når de ikke bliver brugt.

Acer'en slukker når jeg scanner med: Kaspersky antivirus samt ikke bruger den i længere tid.
Compaq'en slukker bare jeg ikke bruger den. Dog er det rigeligt at jeg arbejder fra fx. via netværk.

Har gjort flg. på Acer

Scannet for spyware ved hjælp af: SpyBot, Ad-aware, Xblock
Scanner for virus ved hjælp af: Panda ( det eneste program som ikke slukker )
Tjekket for strømstyring alt er sat til ikke og slukke.

Har gjort flg. på Compaq
Scannet for spyware ved hjælp af: SpyBot
Scanner for virus ved hjælp af: AVG ( så langt den nu kommer )
Tjekket for strømstyring alt er sat til ikke og slukke.

Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-05 14:53

prøv strømstyring...

højreklik på skrivebordet, vælg pauseskæm, så strømstyring

måske derfor den/ de slukker...

vælg aldrig...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 14:55

mpjc skriver jo netop at alt i stømstyring er sat til aldrig ''

MEN..... er dvale måske aktiveret ????

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-05 14:58

så jeg for sent, men det kunne netop stå forkert... *SS*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-05 15:02

Det er vel kun standby eller dvale, komputerne går til, eller er det en rigtig slukning, også selvom den bærbare får netstrøm?
Det er vel ikke harddisken der står til for lav værdi tidsmæssig, før den lukker ned?
AVG lukker vel ikke hvis du flytter musen lidt en gang imellem?
Sådan vælges en strømstyringsmodel
Åbn Strømstyring i Kontrolpanel.
Vælg den ønskede strømstyringsmodel under Strømstyringsmodeller. De strømstyringsindstillinger, du får vist, afhænger af den valgte strømstyringsmodel.

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Strømstyring, hvis du vil åbne Strømstyring.
Der vises forudindstillede tidsperioder på listerne Sluk for skærm og Sluk for harddiske under fanen Strømstyringsmodeller. Du kan ændre indstillingerne ved at klikke på pilen og derefter klikke på den ønskede tidsperiode.
Du kan oprette en ny strømstyringsmodel ved at klikke på de ønskede tidsindstillinger, klikke på Gem som og skrive et navn.
Med Strømstyring i Kontrolpanel kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens hardwarekonfiguration understøtter. Da disse indstillinger varierer meget fra computer til computer, kan de indstillinger, der beskrives her, være anderledes end det, du ser. Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren, og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-08-05 15:06

Bærbaren står på; strømstyringsmodel, Bærbar ( hvilket jo er fint nok )
Compaqen står på stationær eller hvad det nu hedder.

Nej, Compaq'en slukker ikke hvis jeg arbejder med den. Det samme med Acer.

Det er kun hvis jeg ikke bruger den.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-08-05 15:08

Jeg synes det er meget mystisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 15:13

prøv at se under fanebladet dvale i egenskaber for skærm om der er flueben i aktiver dvale .

Jeg havde den aktiveret over en længere periode men kunne ikke se det - hvad der ellers er normalt !!!

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-08-05 15:19

Dvale er aktiveret.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 05-08-05 15:20

så er det jo pga dvalen

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-08-05 15:34

er du sikker på det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 15:36

ikke mere sikker end at det var sådan hos mig - fjernede fluebenet i aktiver dvale - genstartede og har ikke mødt problemet siden

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-08-05 15:36

du kan godt regne med det er dvalen der gør det...

Kommentar
Fra : sickdog

Dato : 05-08-05 16:17

det er dvale, eller standby der gør det, så lukker den ned og man tror den er slukket.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-08-05 17:13

ok...

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 06-08-05 15:15

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 17:31

har du fået orden på det eller driller det ?????

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 06-08-05 19:36

ja, det virker indtil videre.... Så hvis det ikke virker efter planen, må jeg lige have fat i dig igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 19:38

- krydser fingre