/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
FCI standard for Chesapeake Bay Retrieve~
Fra : jakiil
Vist : 420 gange
43 point
Dato : 13-10-02 13:00

HEj

Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard for Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt. Hjælp.

Mvh

Jane

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 13-10-02 13:32

Hej Jane.

Du kan spørge D.K.K.
Lillian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-02 20:41

"jakiil" <jakiil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:idcq9.101494$Qk5.4439854@news010.worldonline.dk...
> HEj
>
> Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard for
> Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt. Hjælp.
>
> Mvh
>
> Jane
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning
På dansk kennel klub´s hjemmeside mener jeg at du kan downloade de
forskellige standarter

MVH

Martin
>

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 14-10-02 01:48

"Martin" skrev d. 13-10-02 20:41 dette indlæg :
> > HEj
> >
> > Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard for
> > Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt. Hjælp.
> >
> "Vejen til en hurtig løsning
> På dansk kennel klub´s hjemmeside mener jeg at du kan downloade de
> forskellige standarter
>
> MVH
>
> Martin

Der har jeg tjecket alle de andre retrievere ligger der men endnu ikke chessen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 07:44

jakiil <jakiil.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:idcq9.101494$Qk5.4439854@news010.worldonline.dk...
> HEj
>
> Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard for
> Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt. Hjælp.
>
> Mvh
>
> Jane

Hej Jane.

Jamen du kan stadigvæk få fat i den via Dansk Kennel Klub.
Prøv at ringe til dem og spørg efter den.
Hej fra
Sanne

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 14-10-02 10:08

> Hej Jane.
>
> Jamen du kan stadigvæk få fat i den via Dansk Kennel Klub.
> Prøv at ringe til dem og spørg efter den.
> Hej fra
> Sanne
>

Jeg havde håbet at kunne finde den på nettet.

Jane

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 09:29

"jakiil" <jakiil.news@kandu.dk> wrote in message
news:ltnq9.102155$Qk5.4538804@news010.worldonline.dk...
> "Martin" skrev d. 13-10-02 20:41 dette indlæg :
> > > HEj
> > >
> > > Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard
> for
> > > Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt.
> Hjælp.
> > >
> > "Vejen til en hurtig løsning
> > På dansk kennel klub´s hjemmeside mener jeg at du kan downloade de
> > forskellige standarter
> >
> > MVH
> >
> > Martin
>
> Der har jeg tjecket alle de andre retrievere ligger der men endnu ikke
> chessen

Kontakt Dansk Retriever Klub på www.dansk-retriever-klub.dk

De kan helt sikkert hjælpe dig.

--
mvh/regards

Christian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 10:18

Hej Jane
Muligvis kan Kennel Bygholm Vejle hjælpe - www.ches.dk. De har en død
link til standarden.
Der skulle osse være en opdrætter i Vestbjerg....

mvh
-Lars

****************************

jakiil wrote:

>>Hej Jane.
>>
>>Jamen du kan stadigvæk få fat i den via Dansk Kennel Klub.
>>Prøv at ringe til dem og spørg efter den.
>>Hej fra
>>Sanne
>>
>
>Jeg havde håbet at kunne finde den på nettet.
>
>Jane
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 10:16

"jakiil" <jakiil.news@kandu.dk> wrote in message news:<ltnq9.102155$Qk5.4538804@news010.worldonline.dk>...
> "Martin" skrev d. 13-10-02 20:41 dette indlæg :
> > > HEj
> > >
> > > Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard
> for
> > > Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt.
> Hjælp.
> > >
> > "Vejen til en hurtig løsning
> > På dansk kennel klub´s hjemmeside mener jeg at du kan downloade de
> > forskellige standarter
> >
> > MVH
> >
> > Martin
>
> Der har jeg tjecket alle de andre retrievere ligger der men endnu ikke
> chessen

hej Martin
Der ligger en racestandard på den engelske Kennel Club´s hjemmeside
http://www.the-kennel-club.org.uk/index.asp?section=crufts/cruftsframe.html
Jeg er dog ikke sikker på at det er FCI standardeder de viser, men det
må vel stå et sted.

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 14-10-02 12:45

Hej.
Dansk Kennel Klub Har tlf.
Der kan du ringe til og spørge
så må den debat værer ude nu.
lillian

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 14-10-02 14:03

Tak men jeg kender telefonnummeret til DKK, jeg er selv medlem at både DKK og DRK, men jeg håbede at finde dem på nettet.

Jane

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 14-10-02 14:34

Hej igen

Når du får fra D.K.K. FCI standard for Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk
kan du ligge den på nettet.
Lillian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 19:08

"jakiil" <jakiil.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:idcq9.101494$Qk5.4439854@news010.worldonline.dk...
> HEj
>
> Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe? Jeg søger en FCI standard for
> Chesapeaka Bay Retrieveren på dansk, jeg skal bruge den hurtigt. Hjælp.

Norsk ligger her
http://www.skotner.net/hauen/hoved.htm

Mari

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 16-10-02 18:59

Hej igen

Jeg vil bare lige sige at NU ligger der en dansk FCI standard på nettet også for Chesapeake Bay Retrieveren. Kig på

http://www.retrieverne.dk

Jane

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 43 point
Dato : 10-11-02 20:38

Hermed FCI standard for en Chesapeake Bay Retriever

FCI Standard Chesapeake Bay Retriever

Anvendelse: Apporterende jagthund.

Klassifikation: FCI Gruppe 8 (Retrievere, stødende jagthunde og vandhunde).

Helhedsindtryk: Stærk, harmonisk og kraftfuldt bygget hund af moderat størrelse, med krop og ben af middel længde. Brystet er dybt og bredt, skuldrene er bygget med fuld bevægelsesfrihed, og der er ingen tendens til noget svagt punkt, specielt ikke i bagparten. Styrken må dog ikke være opnået på bekostning af adræthed og udholdenhed.

Temperament: Værdsat for sit opvakte og glade væsen og sin intelligens. Den er rolig og fornuftig, med en hengiven og beskyttende natur. Ekstrem skyhed eller ekstremt aggressive tendenser er uønsket hos racen.

Hoved: Intelligent udtryk.

• Skalle Bred og rund med middel stop.

• Næse Middel kort.

• Næseparti Ca. af samme længde som skallen. Tilspidset, men ikke spidst.

• Læber Tynde, ikke hængende.

• Bid Saksebid foretrækkes, men tandbid accepteres.

Øjne: Middelstore, meget klare, gullige eller ravfarvede, og bredt ansatte.

Ører: Små, ansat højt på hovedet, løsthængende og af middel tykkelse.

Hals: Af middellængde, med stærkt og muskuløst udseende. Den bliver jævnt bre-dere mod skuldrene.

Krop: Middellang, hverken for tætbygget eller med karperyg, men snarere med en hulning op under lænden, da flankerne skal være godt optrukne.

• Overline Viser, at bagparten er lige så høj eller en anelse højere end skuldrene.

• Ryg Kort, solidt forbundet med bagparten og kraftfuld.

• Bryst Stærkt, dybt og bredt. Brystkassen tøndeformet og dyb.

Hale: Middellang, middelsvær ved roden. Den bæres lige eller let buet og må ikke krølle op over ryggen eller kæntres til siden.

Forpart: Der må ikke være nogen tendens til svagheder i forparten.

• Skuldre Skråtliggende, med fuld bevægelsesfrihed, rigelig kraft og uden nogen begrænsning i deres bevægelse.

• Forben Middellange og lige, med god benstamme. Mellemhånden er let vinklet og af middel længde. Forbenene skal være lige, set forfra og bagfra. Forbenenes vildtkløer kan fjernes. "Harepoter", velforsynede med svømmehud, af god størrelse, med godt hvælvede og sluttede tæer.

Bagpart: En god bagpart er væsentlig og skal have fuldt så stor styrke som forparten. Der må ikke være nogen tendens til svaghed i bagparten. Bagbenene skal være middellange og lige, med god benstamme og muskulatur og velvinklede knæ. Afstanden fra haseled til jorden skal være af middellængde. Bagbenene skal være lige, set forfra og bagfra. Eventuelle vildtkløer på bagbenene skal være fjernet.

Bevægelse: Flydende, fri og ubesværet med et indtryk af betydelig kraft og styrke. Set fra siden skal forparten have god rækkevidde uden begrænsning i sin bevægel-se, og bagparten yder masser af fraskub med god bøjning i knæ- og hase-led. Set forfra må der ikke være nogen tegn på udaddrejede albuer. Set bag-fra må der ikke være nogen tegn på kohasethed i bagparten. Når farten øges, nærmer poterne sig hinanden mod tyngdepunktets centerlinie.

Pels:

• Hårlag Pelsen skal være tyk og kort, intet sted over 3.8 cm lang (1.5 ins), med en tæt og fin, ulden underpels. På ansigstsparti og ben skal pelsen være meget kort og lige, og kun på skuldre, hals, ryg og lænd må pelsen have tendens til at være bølget. Moderate faner bag på bagparten og på halen er tilladt.

• Farve Enhver nuance af brunt, som marsk-græs eller vissent græs (deadgrass) accepteres, idet ensfarvet (evt med lysere/mørkere nuancer af samme farve) foretrækkes. Ingen farvenuance foretrækkes frem for nogen anden. Der tilla-des en hvid plet på brystet, på bugen, på tæerne eller bag på poterne.

Størrelse: Ideel skulderhøjde for hanner 58.5 - 66 cm, for tæver 53.5 - 61 cm.

Proportioner: Højden fra skulderbladenes top til jorden skal være en smule mindre end kropslængden fra brystbenet til sædebensknuderne. Brystdybde mindst til albuerne. Afstand fra skulder til albue skal være den samme som fra albue til jorden.

Vægt: Ideal vægt for hanner 29.5 - 36.3 kg, for tæver 25.0 - 31.8 kg.

Fejl: Enhver afvigelse fra de foregående punkter betragtes som en fejl, hvis betydning for bedømmelsen skal stå i nøje forhold til afvigelsens omfang.

Bemærk: Hanhunde skal have to normalt udviklede testikler i pungen.

Forhold, som påvirker en hunds sundhed negativt, betragtes som en alvorlig fejl

Mvh Catbody

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 20-02-03 22:33

DOWNLOAD Dansk oversættelse af FCI Standarden i DOC-format (29 Kb)

FCI Standard Chesapeake Bay Retriever

Anvendelse: Apporterende jagthund.

Klassifikation: FCI Gruppe 8 (Retrievere, stødende jagthunde og vandhunde).

Helhedsindtryk: Stærk, harmonisk og kraftfuldt bygget hund af moderat størrelse, med krop og ben af middel længde. Brystet er dybt og bredt, skuldrene er bygget med fuld bevægelsesfrihed, og der er ingen tendens til noget svagt punkt, specielt ikke i bagparten. Styrken må dog ikke være opnået på bekostning af adræthed og udholdenhed.

Temperament: Værdsat for sit opvakte og glade væsen og sin intelligens. Den er rolig og fornuftig, med en hengiven og beskyttende natur. Ekstrem skyhed eller ekstremt aggressive tendenser er uønsket hos racen.

Hoved: Intelligent udtryk.

&#8226; Skalle Bred og rund med middel stop.

&#8226; Næse Middel kort.

&#8226; Næseparti Ca. af samme længde som skallen. Tilspidset, men ikke spidst.

&#8226; Læber Tynde, ikke hængende.

&#8226; Bid Saksebid foretrækkes, men tandbid accepteres.

Øjne: Middelstore, meget klare, gullige eller ravfarvede, og bredt ansatte.

Ører: Små, ansat højt på hovedet, løsthængende og af middel tykkelse.

Hals: Af middellængde, med stærkt og muskuløst udseende. Den bliver jævnt bre-dere mod skuldrene.

Krop: Middellang, hverken for tætbygget eller med karperyg, men snarere med en hulning op under lænden, da flankerne skal være godt optrukne.

&#8226; Overline Viser, at bagparten er lige så høj eller en anelse højere end skuldrene.

&#8226; Ryg Kort, solidt forbundet med bagparten og kraftfuld.

&#8226; Bryst Stærkt, dybt og bredt. Brystkassen tøndeformet og dyb.

Hale: Middellang, middelsvær ved roden. Den bæres lige eller let buet og må ikke krølle op over ryggen eller kæntres til siden.

Forpart: Der må ikke være nogen tendens til svagheder i forparten.

&#8226; Skuldre Skråtliggende, med fuld bevægelsesfrihed, rigelig kraft og uden nogen begrænsning i deres bevægelse.

&#8226; Forben Middellange og lige, med god benstamme. Mellemhånden er let vinklet og af middel længde. Forbenene skal være lige, set forfra og bagfra. Forbenenes vildtkløer kan fjernes. "Harepoter", velforsynede med svømmehud, af god størrelse, med godt hvælvede og sluttede tæer.

Bagpart: En god bagpart er væsentlig og skal have fuldt så stor styrke som forparten. Der må ikke være nogen tendens til svaghed i bagparten. Bagbenene skal være middellange og lige, med god benstamme og muskulatur og velvinklede knæ. Afstanden fra haseled til jorden skal være af middellængde. Bagbenene skal være lige, set forfra og bagfra. Eventuelle vildtkløer på bagbenene skal være fjernet.

Bevægelse: Flydende, fri og ubesværet med et indtryk af betydelig kraft og styrke. Set fra siden skal forparten have god rækkevidde uden begrænsning i sin bevægel-se, og bagparten yder masser af fraskub med god bøjning i knæ- og hase-led. Set forfra må der ikke være nogen tegn på udaddrejede albuer. Set bag-fra må der ikke være nogen tegn på kohasethed i bagparten. Når farten øges, nærmer poterne sig hinanden mod tyngdepunktets centerlinie.

Pels:

&#8226; Hårlag Pelsen skal være tyk og kort, intet sted over 3.8 cm lang (1.5 ins), med en tæt og fin, ulden underpels. På ansigstsparti og ben skal pelsen være meget kort og lige, og kun på skuldre, hals, ryg og lænd må pelsen have tendens til at være bølget. Moderate faner bag på bagparten og på halen er tilladt.

&#8226; Farve Enhver nuance af brunt, som marsk-græs eller vissent græs (deadgrass) accepteres, idet ensfarvet (evt med lysere/mørkere nuancer af samme farve) foretrækkes. Ingen farvenuance foretrækkes frem for nogen anden. Der tilla-des en hvid plet på brystet, på bugen, på tæerne eller bag på poterne.

Størrelse: Ideel skulderhøjde for hanner 58.5 - 66 cm, for tæver 53.5 - 61 cm.

Proportioner: Højden fra skulderbladenes top til jorden skal være en smule mindre end kropslængden fra brystbenet til sædebensknuderne. Brystdybde mindst til albuerne. Afstand fra skulder til albue skal være den samme som fra albue til jorden.

Vægt: Ideal vægt for hanner 29.5 - 36.3 kg, for tæver 25.0 - 31.8 kg.

Fejl: Enhver afvigelse fra de foregående punkter betragtes som en fejl, hvis betydning for bedømmelsen skal stå i nøje forhold til afvigelsens omfang.

Bemærk: Hanhunde skal have to normalt udviklede testikler i pungen.

Nr. 263 udgivet 14. februar 1995

Forhold, som påvirker en hunds sundhed negativt, betragtes som en alvorlig fejl