/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Stjålet Mobil.? Kan den spores.?
Fra : Hallob
Vist : 2853 gange
50 point
Dato : 05-08-05 13:53

Hey Fik min Mobil stjålet i byen igår og vil så lige hører om den kan spores så jeg måske kan få den igen.?

Sidst jeg fik en nuppet fik jeg afvide hos politiet at det kunne de ikke.. De kunne kun se hvis der blev ringet/skrevet fra den..! og til hvem..

Men spørger så om der er kommet ny teknologi eller noget.. Vil sgu gerne ha' den igen..! :(

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-08-05 13:59
Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 05-08-05 14:04

Har jeg lige læst men kan ikke helt forstå det for jeg fik afvide sidst at de kun kunne spore til nærmeste mast og det er jo ikke lige nemmest at finde en person nu hvor jeg Bor i Odense hvor der er forholdsvis mange mennesker

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 05-08-05 14:55

Nej det kan den ikke.

Der kan spores hvilken mast den sender fra.

Min datter fik stjålet sin telefon til en fest, og da det blev anmeldt spugte vi om den kunne spores via IMEI nummeret, men det kan den ikke.

Hvis det er en med abonnement, skal du huske at ringe og få nummeret spærret, da du ellers hæfter for regningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 14:58

det er "småtings afdelingen" hos politiet så dine chancer er ikke store - husk at spærre din telefon - meld til politi - og find ud af om forsikringen evt dækker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-05 15:04

Husk også at ringe til den, for det kan da være, du har tabt den, og finderen har svært ved at finde dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : soll

Dato : 05-08-05 15:11

den kan spores på imei nr så politiet kan se hvem der bruger den hvis de bruger et (ikke} taletidskort
de kan også lukke den på imei nr så andre ikke kan bruge den.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-08-05 15:32

Problemet med at spore en mobiltelefon er at det kræver en dommerkendelse at få lov til at spore folkd (og dermed telefonens færden) for at få en dommerkendelse skal der være tale om en forbrydelse med en strafferamme på min. 4 år, og selvom det er superirriterende at få stjålet sin telefon kan du nok ikke få nogen smidt 4 år i fængsel for den.

Men hvis den er stjålet så dækker din forsikring vel?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 15:34

soll........ det er ikke politiet - men udbyderen - der evt kan spore telefonen

og der skal en hel del til !!!!!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-08-05 15:49

miritdk

Det er udbyderen der gør det på foranledning af politiet, udbyderen har ikke den fornødne prokura til at spore telefoner, men de har udstyret til det som kan stilles til rådighed for politiet med en dommerkendelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 15:53

Backtee.... ja det ved jeg

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-08-05 16:28

Telefonen kan spores hvis du har telefonens IMEI.nr. Desværre står dette på indersiden af telefonen, bag batteriet - så hvis du ikke har noteret det ned, er der vist ingen løsning.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 18:41

Som regel står imei nummeret på den kasse telefonen var i da du købte den. Ja den kan godt spores men bare ikke lige hvorhenne den er lige nu.
Uanset om der kommer et nyt kort i kan den spores på imei nummeret. Og der er af udbyderen og ikke politiet

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 06-08-05 01:05

For lige at få en ting på det rene så der ikke er nogen misforståelser, så er det via en politianmeldelse og på politiets foranledning at en telefon kan spores.

Det er rigtigt at det teknisk er udbyderen der foretager sporingen, men det nytter ikke at kontakte udbyderen og bede dem om at spore telefonen, det gør de kun når politiet står der med en dommerkendelse

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 08:04

Fuldstændig korrekt Backtee

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 06-08-05 11:51

IMEI nummeret kan oftest ses på kvitteringen for telefonen, eller som nævnt på kassen i mange tilfælde ar operatøren også mulighed for at finde IMEI nummeret såfremt telefonen er købt sammen med et abonnement, men i sidste ende er det jo en forsikringssag.

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 07-08-05 13:03

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dkjoe

Dato : 07-08-05 16:57

Vil lige sige politiet gør noget ved det nogle gang.. for jeg købte en gang en mobil og 3-4 uger senere fik jeg et brev fra kriminal politiet at jeg skulle møde op på politi gården.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 07-08-05 17:31

Okay havde de så fundet den eller..?

Kommentar
Fra : dkjoe

Dato : 08-08-05 15:50

ja de havde sporet den. da jeg havde købt en telefon der var stjålet, jeg vidste ikke noget telefonen en 3510i begyndte at være mærkelig den kunne ikke få netdækning hos sonofon. så politiet fik telefonen og jeg gik fri hvis jeg fortalte hvor jeg havde fået den fra, som jeg self gjore.