/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pedalarm
Fra : hatchi
Vist : 1287 gange
50 point
Dato : 05-08-05 13:31

Hej jeg skal have min pedal arm af på min cykel (men der er ik nogen cykel forum)

Nu har jeg taget den der hætte af som forhindrer vand i at komme ind, skruet en bolt ud derinde, og den kommer stadig ikke af, har også lirket lidt med en skruetrækker men jeg tror jeg skal skrue mere af først.

Der sidder sådan en ting bagved som ligner lidt noget til en gaffel, men den er meget kort så jeg er bange for at gøre den rund og ødelægge den, men er det den man skal ha af`?

Eller hva...hvordan tar jeg den af så?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-05 14:50

Gaffel ?
Nææ, jeg mener ikke der er mere der skal skrues af, mon ikke bare den skal have nogle tæsk indvendig så tæt til kranken som muligt, samtidig med du holder lidt igen yderst, for ikke at vride for meget.
Det er jo en 4 kant der er lidt konisk, så den kan godt sidde ret fast.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=538556238&n=343589032&pn=343614745
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 05-08-05 16:33

Hej hatchi.

I pedalarmen er et gevind til at skrue en aftrækker i som kan købes hos cykelhandler. Har ikke undersøgt om evt. t,hansen eller lign. har den. Ellers prøv at sætte kiler mellem pedalarm og krank, (store skruetrækkere, fladmejsel eller lign) og stram dem til, og skal du banke på akslen i pedalarmen med en stor dorn, gerne af messing eller lign, så du ikke ødelægger gevindet i akslen. Korte, kraftige præcise slag.
Hilsen trukni

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-08-05 20:38

Jeg synes det lyder som om den "ting bagved som ligner noget til en gaffel" er en slags låsering. Det kunne også forklare hvorfor du ikke kan få armen af. Fjern den. Det kan godt være vanskeligt hvis det ER en låsering men det er et spørgsmål om at benytte det rigtige værktøj. Går den i stykker under afmonteringen så GEM den så du kan vise den til cykelhandleren når du skal købe en ny. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 06-08-05 21:03

Er der ik en af jer som kan lave en tegning eller noget af det i paint så jeg kan forstå det?
Og hva er kranken?
Hvis i gider det med tegningen så er min msn hatchi@e-mail.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-05 23:00

Kranken kan du da se jeg linkede til dig, det er den der er indsat i stellet, og som hver pedalarm er skuppet på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-08-05 17:58

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 50 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne