/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
overf. af mails fra Thunderbird til Offi~
Fra : sonjor
Vist : 803 gange
50 point
Dato : 05-08-05 09:49

Hej derude. Jeg har en tid brugt Mozilla Thunderbird som min email-konto, men ønsker nu at gå tilbage til Office. Hvordan får jeg overført mine mails til Office. Den anden vej gik det nemt.

Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-08-05 11:43

Det er ikke helt så nemt at migrere den anden vej, da Microsofts Outlook ikke er så brugervenligt som Thunderbird.

Her er lidt hjælp på vejen:
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#q2.10

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 13:23

Hej Paulus1. Tak for henvisningen, som er meget fin, MEN jeg kan ikke få outlook til at importere de pågældende filer. Er der noget andet jeg kan gøre, ellers må jeg vel opgive, desværre. Der er jo nogen ting, jeg gerne ville gemme. Da jeg nu også har oprettet en Yahoo-adresse, er der 3 steder at kigge efter bestemte mails, og det er lige rigeligt. Derfor ville jeg droppe Thunderbird

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-08-05 13:53

Du skal lige være opmærksom på, at du som udgangspunkt heller ikke kan hente Yahoo mail med Outlook. Det kræver at du har en Mail plus account hos Yahoo.
http://help.yahoo.com/help/us/mail/pop/pop-40.html

Hvis du har en Mail plus konto kan du ligeså godt bruge Thunderbird som Outlook.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 14:39

Hej, jer er nok lidt dum her. Hvordan skal det forstås at med en Yahoo plus, kan jeg ligesågodt bruge Thunderbird?? "Plus" koster jo også årligt, selvom det beløb nok kan overkommes.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 14:40

Hej, jeg er nok lidt dum her. Hvordan skal det forstås at med en Yahoo plus, kan jeg ligesågodt bruge Thunderbird?? "Plus" koster jo også årligt, selvom det beløb nok kan overkommes.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 14:50
Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-08-05 15:44

Jeg forstod dit indlæg sådan, at du gerne vil skifte fra Thunderbird til Outlook pga. at Thunderbird ikke kan hente din Yahoo mail automatisk, og at du derfor er nød til at logge på webmail for at læse den.

Det jeg bare gjorde opmærksom på er, at Yahoo mail som udgangspunkt heller ikke kan hentes af Outlook. Du kan kun hente dem ned, hvis du investerer i Yahoo mail plus kontoen.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 15:51

Hej Balcanard
Jeg har siddet og læst om Gmail siden du skrev dette forslag og synes virkelig, at det lyder fascinerende, men inden jeg går over til den (det bliver så min 3. mailadresse) vil jeg lige spørge om det er muligt at hente de "gamle " mails fra Thunderbird over i Gmail og så fremover kun bruge Gmail- og om jeg kan hente mails, der er sendt til min tidligere adresse (sonjor(mail) stofanet.dk) ind i Gmail?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 16:12

Om du umiddelbart kan eksportere til Gmail, ved jeg i skrivende stund ikke, men du kan jo evt. blot sende fra den ene konto til den anden.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 16:15

Tak og så det med om jeg kan hente mails, som er sendt til mig på min stofanet-konto?det er ret vigtigt, da der er mange, der bruger den (jeg vil selvfølgelig evt. anmode dem om at bruge min gmail), men alligevel

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 16:26

Kan du indstille stofanet-kontoen til at videresende til en anden konto ?

Du kan indstille Gmail til at videresende til en anden email-konto, og du kan umiddelbart indsætte eksisterende adressekartotek.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 16:34

ja, jeg tror jeg kan sætte stofanet op til det, der er et punkt, der hedder "email forward" det må være det, ikke?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-08-05 16:47

For lige at gøre det hele lidt mere forvirrende, vil jeg lige indskyde at du kan hente dine Gmails med Thunderbird :)
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285&topic=194

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 16:55

til Paulus1:thi-hi, ja nu bliver det snart lidt forvirrende, men tak alligevel. Det skal jeg huske, hvis jeg får etableret en Gmail.

til Balcanard: ja tak jeg vil gerne have en invitation til Gmail, som du tilbød tidligere. På forhånd tak

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 17:00

Er det på adressen sonjor@stofanet.dk

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 17:02

hellere "sonjasorensen(mail)yahoo.dk" (kan ikke skrive snabel-a her)

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 50 point
Dato : 05-08-05 17:08

Der er mail !

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-08-05 17:45

Lige et godt råd...
skriv aldrig mail-adresser "korrekt" på offentlige fora... du risikerer at en spammer får fingre i den med en søgerobot.

skriv i stedet som eksempel sonjor(at)stofanet(dot)dk

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 05-08-05 17:46

Tak for svaret Balcanard. Du får point'ene, mange tak for hjælpen. Jeg har oprettet kontoen, men det ved du måske allerede
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 18:09

Velbekomme- ja, der er kommet besked. Held og lykke med den nye konto