/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp ønskes - Vordingborg.
Fra : viv
Vist : 962 gange
200 point
Dato : 13-10-02 12:43

Er der nogen der har adgang til/og vil gøre et opslag for mig i FT/Kirkebøger,da jeg ikke kommer videre med denne gren af slægten.Søger oplysninger om flg.personer og disse´s søskende,forældre osv.

Det drejer sig om følgende:VALDEMAR ROLAND PEDERSEN f.22/3-1914 i bakkebølle Fredskov,Vordingborg Baarse herred.Dennes forældre skulle hedde Hans Christian Pedersen og Christine Margrethe Jacobsen.

Valdemar var gift med EDITH KATHRINE MARIE THOMSEN f.7.dec.1920 i Vejgaard,Nørre Tranders sogn,Fleskum herred.Hendes forældre skulle være Johan david Thomsen(Fyrbøder) og Marie Kirstine Kristensen,som døde i Aalborg.

Venlig Hilsen Vivian

Kommentar
Fra : viv

Dato : 13-10-02 16:06

Jeg ønsker oplysninger for,hvor/hvornår Valdemar og Edith´s forældre er født,således at jeg kan arbejde videre med disse - bl.a FT på nettet .

Er der nogen der har,mulighed for at slå dette op,for mig - da jeg i den næste lange tid ikke får mulighed,for at komme på Rigsarkivet selv..desværre.

Måske er der en derude,der har adgang til en FT for Præstø Amt,Vordingborg 1921...og vil kigge efter for mig ???

Venlig hilsen Vivian.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-10-02 18:23

Hej Vivian.
Du kan Jo evt Købe Ft i Viborg. Men pas på for der er jo både Købstad og Landsogn i Vordingborg.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-10-02 18:28

Hej Igen Vivian.
Du kan prøve at kontakte Vordinborg Lokalhistoriske arkiv.
Lokalhistorisk Arkiv for Vordingborg og omegn
Glambæksvej 3, 4760 Vordingborg
Tlf: 55353828
biblioteket@vordingborg.dk

Lis

Kommentar
Fra : viv

Dato : 13-10-02 23:25

Tak for svar Lis - det drejer sig om Vordingborg Landsogn - Jeg vil lige efterprøve Lokalhistorisk arkiv,om de har noget der.

vh vivian.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 13-10-02 23:32

Hej VIV
Aase og de andre dernede på lokalhistorisk i Vordingborg er mægtig Flink til at hjælpe hvis hun kan. Men det kniber meget mere at hive oplysningerne fra de kirkelige dernede.
Ellers må du skrive her igen. jeg holder mig underrettet.
God jagt.
Lis

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-02 20:21

Hej Viv!
Jeg har både set din eftersøgning her samt i Lokalhistorisk Arkiv i
Vordingborg. Jeg skal nok prøve at se, hvad jeg kan gøre for dig, men det
bliver først i november, da jeg ikke har tid lige nu. Skulle jeg glemme dig,
så sendt mig en påmindelse privat på annabodil@yraad.net
Hilsen
Bodil Madsen
"viv" <viv.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iZbq9.101484$Qk5.4437671@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der har adgang til/og vil gøre et opslag for mig i
> FT/Kirkebøger,da jeg ikke kommer videre med denne gren af slægten.Søger
> oplysninger om flg.personer og disse´s søskende,forældre osv.
>
> Det drejer sig om følgende:VALDEMAR ROLAND PEDERSEN f.22/3-1914 i
> bakkebølle Fredskov,Vordingborg Baarse herred.Dennes forældre skulle
> hedde Hans Christian Pedersen og Christine Margrethe Jacobsen.
>
> Valdemar var gift med EDITH KATHRINE MARIE THOMSEN f.7.dec.1920 i
> Vejgaard,Nørre Tranders sogn,Fleskum herred.Hendes forældre skulle være
> Johan david Thomsen(Fyrbøder) og Marie Kirstine Kristensen,som døde i
> Aalborg.
>
> Venlig Hilsen Vivian
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : KaNi

Dato : 24-10-02 21:43

Hej Vivian

På Landsarkivet i København har jeg kigget i kirkebogen for Vordingborg Landsogn
---------------------------------------------------------------------------------

Kirkebogen for Vordingborg Landsogn 552-25 1911-1914 - fødte mænd side 61 nr. 22:

Født 22. marts 1914 - Bakkebølle Fredskov, Vordingborg Landsogn, Baarse Herred

Valdemar Roland Pedersen

Forældre:
Parcellist Hans Christian Pedersen og hustru Christine Margrethe Jacobsen af Bakkebølle Fredskov, 42 aar.

Døbt 07. juni 1914 af Munk i Kirken

Faddere:
Parcellist Alfred Larsen og hustru, Bakkebølle Fredskov - Faderen

-----------------------------------------------------------------------------------

Og så stod der en bemærkning ud for fødselsdatoen: "Se Kirkebog 1917 fol. 47 nr. 0"

Men fol. 47 var ikke filmet på filmen med kirkebogen for 1917 for Vordingborg Landsogn.

Jeg håber, at du nu kan komme videre.

Med venlig hilsen

KaNi

Kommentar
Fra : viv

Dato : 26-10-02 10:13

Tak for svaret KaNi,men desværre hjælper det mig ikke rigtig videre - da det var de samme data jeg havde opgivet i mit spørgsmål - det er Data på valdemars og Ediths FORÆLDRE jeg søger.

Vh Vivian.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-10-02 15:46

Hvis du har data på hvornår-- CA. --årstal på Marie Kirstine Kristensen, der døde i Aalborg så kontakt degnen eller præsten i sognet, du kan være heldig de stadig har de gamle protokoller, og så hjælper de dig gerne.
Det lyder måske dumt, men har du prøvet at søge på http://ddd.dda.dk/ de kan jo være i folketællingerne, der .

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-02 08:30
Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-10-02 08:30
Kommentar
Fra : viv

Dato : 30-10-02 10:38

Jeg har af anden vej fået oplyst Valdemars forældres fødselsdata - så nu gælder det Ediths !!! Er der en der kan hjælpe ???

Vh Vivian.

Kommentar
Fra : kassan

Dato : 30-10-02 14:52

Iflg. Folketællingen fra Vordingborg Landsogn 1921:
Valdemar Petersen f. 22-3-1915
Far:
Christian Petersen f. 12-8-1867 Sværdborg sogn, Præstø amt. kom til Bakkebølle 1899
Mor:
Kristine Petersen f. 26-3-1871 Gerril sogn, Randers amt. kom til Bakkebølle 1900
De boede Fredskoven matr. 13b. og havde iat 5 børn Niels, Roland, Edit, Agnes og Valdemar.
Data sender jeg senere.
Mvh. Ole

Godkendelse af svar
Fra : viv

Dato : 08-11-02 11:56

Tak for svaret Bodil Madsen.
Samt de oplysninger,du har sendt til min mail adr....Jeg har nu lidt at arbejde videre med.

vh Viv