/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
fendt campingvogn
Fra : batman1
Vist : 2272 gange
100 point
Dato : 04-08-05 22:49

er der nogen der har erfaring med Fendt campingvogne ? min kone og jeg, er førstegangskøbere og det er da noget af en jungle, vi er falder for en ny Fendt topas 510 er det godt eller skidt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 22:57

Fendt er efter sigende en rigtig god campingvogn, men det er et meget følsomt emne, for vi holder alle mest af den vogn vi nu har. Det er mange penge at bruge på en vogn, hvis man aldrig har prøvet at camperer før, så hvis i er det
mindste i tvivl om, hvorvidt det nu er jer, ville jeg starte med en brugt vogn, også for at finde ud af hvilke krav man har til vognen. Vi var f.eks meget glade for vores den første, men fandt hurtigt ud af, at vi hellere ville have enkeltsenge mm, så efter 2 år købte vi en sprit ny, hvor alle vores krav blev opfyldt. Vi har aldrig fortrudt købet af c-vogn, det er alletiders og en meget "fri" måde at komme frem på.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-05 02:26

Jeg kan sige at Fendt af Campingfolket betragtes som noget nær Campingvognenes Rools Royce. Hvis du selv vil overbevise dig om dette, kan du jo gå ind på en hvilken som helst Camping-hjemmeside.

Fendt ER en Rools Royce-vogn, hvilket også afspejler sig i prisen.

Hvis du kikker på min profil, vil du se at jeg har arbejdet med EDB-programmering i mange år. Jeg har b.l.a. lavet et system til brug for Camping-forhandlere. I den forbindelse har jeg haft lejlighed til at tale med mange forhandlere, men har også fået nogen indsigt i området.

Så når du spørger: Godt eller Skidt: Så må jeg sige: "Ikke bare godt, men måske det bedste". Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-08-05 11:58

Hej Batman

På DCU's hjemmeside kører/kørte der en debat om Knauss ctr. Fendt - der får du input fra brugerne selv, så det kan forhåbentlig hjælpe lidt på vej. Generelt har DCU en del om Fendt hvis du går ind og søger på "Fendt".

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=71422&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

En lille lærdom hvis I er høje mennesker er, at det pt kun er Knauss der laver vogne til højere mennesker mht. ståhøjde.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-08-05 12:55

ampere - Jeg måler selv 190 cm. Har været inde i mange Fendt-vogne og har aldrig følt lofthøjden som noget problem. Men ja da, Knauss er absolut også en god og luxus vogn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 14:47

Hej Batman, jeg tror ikke ampere er medlem af DCU, de er jo første gangskøbere, og som jeg startede i mit første indlæg, selv i DCU regi, går bølgerne højt, når der skal fortælles om plusser og minusser om div. vogne, vi kan jo allerbedst li' vores eget mærke (heldigt ik'?)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-08-05 16:39

AJ - Nu har jeg en kæreste på 1,98 cm, så vi er absolut stødt på problemet. Den eneste campingvogn vi har kunne finde indtil videre er Knauss-modellerne. Til gengæld er de faste senge ikke lange nok!

Nordsted - Hvad har mit medlemsskab med forummet her at gøre (er ikke medlem hvis det gør en forskel) - jeg lave en henvisning til et andet forum, hvor spørgsmålet om Fendt har været oppe at vende - og ikke alle er førstegangskøbere. Man kan jo ikke sige at der har været mange kommentarer omkring Fendt i denne tråd - så lidt hjælp/indspark udefra er vel ikke forkert!

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-08-05 16:45

Hej Batman

Ovenstående link var kun ment som et indspark - ikke en diskussion af Fendt ctr. Knauss - håber bare at du kan bruge linket/kommentarerne deri. Selv er Fendt udelukket fra mine valg pga. den indvendige ståhøjde, intet andet.

AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 16:51

ampere, jeg er ikke ude på at støde dig på nogen måde, jeg prøver vel bare på at hjælpe. Jeg ved der har været megen omtale af div. vogne i DCU bladet, men som jeg sagde til Batman, så er det jo ikke sikkert at i var medlem der, når i var førstegangskøbere, DCU blev netop nævnt fordi det udelukkende er om campingvogne/campinglivet. Som før nævnt har jeg hørt at Fendt skulle være en god vogn, men at alle campister har deres favoritmærke. Nu tør jeg dårligt sige, hvilket mærke vi har, men der er sengene 2 meter lange. God fornøjelse med campingvognen, i bliver "bidt" af det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-05 16:59

ups undskyld Batman, og ampere, jeg har forvekslet navnene, håber det giver mening

Godkendelse af svar
Fra : batman1

Dato : 05-08-05 18:12

Tak for svaret arne.jakobsen.
tak for hjælpen også til alle i andre