/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Barber bumser, undgå det?
Fra : SjalaJonez
Vist : 5472 gange
50 point
Dato : 04-08-05 20:02

Er begyndt at få barber bumser i skridtet efter jeg har barberet mig.

Hvordan kan jeg undgå det??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 20:08

Overveje at lade være ? det kunne lyde som en slags "skægpest" hvis det er det kræver det et lægebesøg, du skal i givet fald så have noget receptpligtigt creme

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 04-08-05 20:11

okey.. man kan ikke købe noget creme man kan bruge efter barbering i håndkøb ?.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-08-05 20:18

Du kan købe noget creme,,,PATTESALVE ved harald nyborg, påsmøres efter barbering,,,,det er forbyggende mod lidt af hvert,,,,,
Men hvorfor dog en barbering dernede, GODT ORD IGEN,,,,,

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 04-08-05 20:25

Hvis du efter barberingen benytter lidt Klorhexidin 0,2% (kan købes i Matas) og dupper på området, så plejer dette at kunne formindske reaktionen

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 04-08-05 20:40

okey, for har også hørt at eller andet med mandelolie, kan det virke?

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-05 20:48

Det kan JO selvfølgelig være, MANGE andre ting, når man barberer sig,TÆT, kan huden til tider lukke sig, omkring et hår, der er blevet rykket ud, ikke baberet, og det skaber indvortes betændelse i hårrodsækken,"lige med at få det skrevet " som igen bliver til en byld/BUMS, som normalt!! går væk igen, men salve fremmer helingen.
Får du større problemer, så er det en tur til lægen, da du ikke kan få råd herover, angående hudsygdomme, svamp og så meget andet.
Men det er kun fra en der aldrig barberer sig pga, ovennævnte HE/HE

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 04-08-05 20:53

Takker mange gange...

Sjala-Jonez

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 20:56

Jeg tror ikke jeg ville prøve mig frem, det lyder som om det kan gå hen og blive en "øm" omgang. Hvis det generer dig
meget ville jeg søge læge, og evt.få en recept på "skinoren" tror jeg det hedder

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 04-08-05 21:05

Det tror jeg at jeg vil gøre.. ;)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-08-05 21:26

Det er meget vigtigt at du bruger helt skarbe og rene remedier. Hvis du har noget aloe vera gel eller en plante, er det rigtig godt at smøre på bagefter.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-08-05 21:30

Nordsted1,,,,,skægpest, har hørt om det men ??? HE/HE i en alvorlig tid,,,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 21:47

smxx...selv hehe, jeg aner ikke om man kan få det i "bunden" men når man kan få det i den ene ende, så hvorfor ikke også i den anden, beskrivelsen lyder da som det samme, og så er det en tur til lægen, alt efter hvor angrebet "bunden" er )

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-08-05 22:07

Nordsted1,,,,,
Lige mit ord, lægen kan højest rykke den af, håret altså,

Kommentar
Fra : 888

Dato : 04-08-05 23:32

Aloe vera gel på omkring 90% er rigtig godt at smøre på i et pænt lag efter barbering. Det fremmer helingen og køler Det har virket fenomenalt her Kan købe hos bl.a. matas og på apoteket... hos matas er der en tube der hedder womens after shave...held og lykke...