/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvordan får man farven grøn el brun
Fra : snaptil
Vist : 15057 gange
50 point
Dato : 04-08-05 18:15

hejsa
jeg skal have blandet noget kropsmaling fra br legebutik.
jeg vil enten blande en farve der ligner hulk(grøn) eller the thing( brun med sorte felter, fantastic four) begge tegneserie figurer.
men br har kun farverne sort, hvid, rød blå.
evt
et alternativ sted jeg kan købe malingen, matas(butik) har ikke noget.
jeg har mulighed for at handle i århus til kl 1430 fredag og evt en time i kbh lørdag..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 18:18

Panduro Hobby har det, du søger.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-05 18:19
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 18:19

Du må prøve at finde en hobbyforretning evt. www.teaterbiksen.dk og forhører dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-05 18:22

http://www.teaterbixen.dk/ ups, linket var var forkert, undskyld

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-05 18:34

Det kan du ikke med de farver der.

Blå og gul blandet, giver grønt.
Grønt og rødt blandet, giver brun.

De farver du nævner der kan give grå (sort og hvis), og lilla (rød og blå)

mvh dova

Kommentar
Fra : Brunders

Dato : 04-08-05 18:34

Prøv dette link

www.grimas.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 18:38

den grønne farve får du ved at blande blå og gul - og evt hvidt for at lysne hvis du ikke kan finde den farve du vil have. (mener hulken var lidt støvet - så lidt gråt i - altså et stænk sort hvis du finder de andre farver)
Brune nuancer er forskellige - du kan med held bland gul - rød og blå hertil

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 18:39

http://www.pebeo.dk/indhold/farveskolen/blandelaere.php

her kan du få en ide om hvor meget og hvor lidt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 18:40

snaptil søger jo også et andet sted, hvor det kan købes.

Nordsted1

Teaterbiksen har adresse i Helsinge. Det er ikke lige i nærheden af Århus eller København.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-08-05 18:46

Der er noget, der hedder postordre

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-08-05 19:55

hejsa tak for alle svarene. snakkede lige med en veninde før og fik også der anbefalet panduro. så der vil jeg kigge ind i morgen!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-05 19:58

Så har du muligheden både i Århus og København.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 16-08-05 21:01

Tak for svaret ans.

jeg håber snart der kommer et billede med resultatet på nettet.. så ligger jeg et link herind

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-05 21:22

Tak snaptil

Det link vil jeg glæde mig til at se

Hilsen ans