/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Mozilla firefox og Java
Fra : onkelkeld
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 04-08-05 16:12

Jeg har idag installeret mozilla firefox, der skal så bruges en java når jeg skal på bestemte sider, f.eks. tv2.dk/spil, men firefox, vil kun tillade jeg henter javasun, og det lort vil jeg ikke have på maskinen, det hakker og sløver maskinen vildt meget, har flere gamle java programmer, og vil gerne kunne bruge dem sammen med firefox, lige som jeg altid har gjordt det med exploren, men firefor vil ikke bruge dem jeg har, skal jeg så af installere fox'en igen og vende tilbage til exploren, eller finder der en anden løsning, for jeg vil ikke have sun.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-05 16:33

Firefox virker ikke med Microsofts Java, da den ikke følger standarderne.

http://www.mozilla.org/support/firefox/faq#q2.2

Hvis du vil bruge Firefox er der ikke nogen vej udenom Sun's Java. Jeg bruger det i øvrigt også på min maskine, og jeg har absolut ingen problemer med det.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 04-08-05 18:46

Hvad er dit spørgsmål?
Jeg bruger også Firefox med Sun's Java og har ingen problemer, tværtimod - Firefox er hurtigere end IE, især er jeg glad for Åben i faneblade delen.
Der findes jo flere andre browsere, igen hvad er dit spørsmål?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 19:13

Hvad er det for en Java du gerne vil ha'

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 04-08-05 19:34

må nok gi paulus1 point, selv om jeg ikke er tilfreds med svaret, men det kan han jo ikke gøre ved, hvis firebox, kun kan med sun, så kan det lort forsvinde fra min maskine igen, for vil ikke have sun,,,det køre dårligt på alle de opsætninger jeg har prøvet, det er meget langsommere end den gamle java. men ok point til paulus1

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 04-08-05 19:34

Tak for svaret Paulus1.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-08-05 20:08

Der er kun én rigtig java, det er suns, Microsofts er en ynkelig efterligning.
Jeg har også firefox og sun java, og ingen problemer.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 04-08-05 22:17

hvis man kender til computer (PC) anvender man ikke IE og dens java. Der findes kun et java, og det er fra sun, som Bertel skriver. Hvis du ikke kan fa den at køre, skulle du rense din maskin og opsætte windows rigtig, så kører den med sun's java. MS har ikke uden grund fjernet sin javamaskin fra windows XP. de har indset, at den ikke duer til noget fornunftig.
kattefar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-05 22:21

MS blev tvunget til at fjerne sin java efter en retssag/forlig med Sun. Ellers havde de ikke fjernet den! Jeg har forøvrigt samme erfaring omkring java som onkelkeld, og kører derfor osse med MS java!