/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
tekst i celle fylder for meget.
Fra : fredag
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 04-08-05 14:02

Hej.
Kan man ikke formatere en celle i excel således at hvis jeg skriver en tekst og den fylder mere end hvad der er plads til, kan teksten så ikke automatisk fortsætte i cellen nedenunder.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 04-08-05 14:08

Nej - ikke i cellen nedenunder.

Men du kan ombryde teksten, så den fortsætter i samme celle - men nedenunder den forrige linie.
Bemærk - det vil så påvirke højden på hele rækken.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 04-08-05 14:14

Selv om man ikke kan se hele teksten i cellen, er den der jo alligevel. Og man kan altid ændre cellens størrelse, så hele teksten kan ses.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-08-05 14:14

Hej Ivan.
Kan jeg formattere cellerne som du beskriver uden at der på forhånd er skrevet en tekst ?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-08-05 14:16

Hej fdbm.
Ja det ved jeg godt men arket skal udskrives til senere brug, derfor vil jeg gerne beholde teksten inde i cellens bredde.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 04-08-05 14:25

Tak for svaret IBM760. Lige det jeg manglede.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-08-05 14:26

Ja fredag, du kan formattere samtlige celler i et tomt ark - hvis du har lyst til det.
Funktionen til tekst ombrydning finde i den engelske udgave under følgende:
- Format
- Cells
- Faneblad Alignment
- Vælg Wrap tekst under Text control.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 04-08-05 14:28

Hvis det ikke gør noget at cellen bliver større i nedadgående retning, så er da simpelt nok: Gå til "Formatter celle" og i "Justering" afkrydses "ombryd tekst".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 19:42

Man kan også trykke
alt+enter
så fortsættes lige under
men de tilhørende vandrette celler følger med.